Turul României va avea un buget de cel puțin 500.000 de euro, a declarat pentru Biciclistul.ro secretarul general al Federației Române de Ciclism, Traian Goga.
Nu s-a trasat unul clar până acum (n.r. un buget) deoarece mai sunt câțiva factori de care trebuie să ținem seama. În orice caz, 500.000 de euro este pragul de jos, a spus Traian Goga.
El a spus că Turul României 2018 va fi organizat de către Federația Română de Ciclism, la fel ca și până acum. Turul va avea loc în perioada 18-23 septembrie 2018.
Și da, există șanse ca Eurosport să transmită sau să preia imagini de la Turul României.
Nu am decis asupra pachetului, dar cel mai ieftin costă 300.000 de euro, a spus Traian Goga.
Federația Română de Ciclism încă nu a lansat invitațiile oficiale către echipe, în prezent eixstă totuși două intenții de participare, din partea Team Friuli (Italia) și CCC Sprandi Polkowice (Polonia).
Încercăm să aducem echipe competitive la start, să alcătuim o echipă națională combativă și, de ce nu, capabilă să susțină un om pentru victoria generală.
Apropos de asta, ultimul ciclist român care a câștigat Turul României este Andrei Nechita, care și-a adjudecat titlul în 2011, an în care a câștigat inclusiv Campionatul Național de Șosea, dar și titlul național la contratimp.
Ultima ediţie a Turului Ciclist al României a avut loc în anul 2013, când a fost ediţia cu numărul 50. Competiția a strâns atunci la start 18 echipe, iar printre concurenți s-a aflat și preşedintele Federaţiei Române de Ciclism, Eduard Novak, din partea echipei Tuşnad Cycling Team.
Reluarea Turului Ciclist al României a fost anunțată săptămână trecută, de către Marius Dunca, ministrul Tineretului și Sportului.
Potrivit acestuia, Turul României va avea cinci etape, după cum urmează:
- Ziua 1: Alba Iulia – Blaj – Sibiu
- Ziua 2: Sibiu – Făgăraş – Râşnov
- Ziua 3: Braşov – Târgu Secuiesc – Mărăşeşti – Focşani
- Ziua 4: Buzău – Ploieşti – Târgovişte
- Ziua 5 – circuit Bucureşti.
România a fost a şasea ţară din lume care a organizat un tur ciclist internaţional. Se întâmpla în 1934, iar cursa a măsurat 1.027 km şi a fost împărţită în şapte etape. Învingătorul a fost un bulgar, Marin Nicolov, care a câştigat şi trei etape. Doar 250 de kilometri erau asfaltați atunci, iar media a fost modestă: 25 km/h.