Este o întrebare pe care o pune Adevărul.ro , care, din câte am înţeles, expune mai multe motive:

  • pentru că este unică;
  • pentru că este făcută la comandă, în funcţie de conformaţia cumpărătorului;
  • pentru că este foarte uşoară;
  • pentru că este “adevărată”.

Ce ziceţi, pentru aceste motive, merită să dai peste 10.000 de euro pentru o bicicletă?

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

5 thoughts on “De ce merită să-ţi cumperi o bicicletă scumpă?”
  1. @Alex :

    Nu numai piesele "thrid party" fac o bicicleta … Cadrul are un rol foarte important pentru eficienta acestora…. daca pui echipare identica pe un cadru dhs vs un cadru trek, nu e acelasi lucru pentru simplu motiv ca trebuie sa urnesti din loc un cadru mai greoi si ca masa dar care oricum nu a fost gandit pentru componentele alea.

    Despre biclele scumpe, exact asta ziceam si eu, ca nu pot sa nu rad de propietarii de biciclete scumpe care ignora scopul acestora in favoarea "placerii" de a epata in parc cu mentiunea ca aprecierea asta se reduce strict la cei care reduc utilizarea bicicletelor astora de zeci de milioane strict la plimbarea de parc.

    Si eu ies seara cu xc full-ul destul de scumput in bucuresti sa ma plimb, pentru ca n-am 365 de zile pe an concediu sa stau numai la munte unde imi place si nici nu am de gand sa inghesui in casa pentru fiecare membru al familiei cate o bicicleta pentru fiecare ocazie …. evident ca nu mi-ar conveni sa fim etichetati din cauza asta ca "fitzosi. Totusi imi permit sa fac comparatie intre biciclete ieftine si scumpe, pentru ca am ocazia sa utilizez "intensiv" si dhs-uri branduite de angajatorul meu, cu care fac drumul serviciu-casa si chiar iesiri prin oras, si in plus am si destui prieteni care chinuie low-costuri cu reparatii si upgrade-uri. De fapt din experienta acestor amici am ajuns la concluzia ca e mai ieftin sa iei o bicicleta de 2000 de ron decat sa faci upgrade-uri plecand de la una de 800 ron, pentru simplul fapt ca pretul retail pentru end useri al componentelor astora este de cele mai multe ori mai bine de dublu decat pretul lor la firma care asambleaza linii de modele (sa faci upgrade-uri de componente mult mai scump de atat pe o bicla de 800 ron e deja ca si cum ai imbraca o maimuta in matase ).

    Referitor cuiul tau cu utilizarea MTB-urilior in oras … foarte multa vreme o putem pune pe seama psihozei ca sunt mai "rezistente" mtb-urile creata de look-ul lor masiv versus cursiere / street bikes, e si chiar a unor "vanzatori" amabili care dau indicatii in acest sens…. spre bucuria noastra insa au inceput sa isi faca loc in magazine si pe strazi mai multe bicle "city line" si speram ca se vor convinge si amatorii ca sunt mai comfortabile pentru o plimbare decat mtb-urile…. In rest eu zic ca mai bine se da gigel cu "dh"-ul de la dhs pe deal in parcul Carol decat sa ajunga la munte cu el …. numai cand ma uit cum arata de fragil "furca" de pe fata si imi imaginez o tranta vecina cu multe atele ghipsate !

    Cat despre ce biciclete gasesti la munte, stiu si eu ca in general sunt de nivel mediu, chiar entry, pentru ca pana la urma asta e cum si ziceam functia de venit, educatie de consum si pretentiile personale…. pentru multi, chiar pasionati, veniturile reprezinta o bariera restrictiva serioasa, mai ales daca ciclismul e pasiune si nu ceva facut la modul profesionist.

  2. @Ema – Nu contest calitățile bicicletelor de firmă (ale unora dintre ele… Problema între o biclă de firmă și una low-cost e de fapt de rabatul făcut la alegerea calității pieselor și nu în ultimul rând al calității cadrului. Giant de ex. fac cadre pentru (probabil) 50% din bicicletele aflate pe piață sub nume mai mult sau mai puțin cunoscute. Că pui Shimano Tourney pe un Trek sau pe un DHS.. la fel de bine îți va merge bicla… De asemenea dacă pui SLX o să fii plăcut surprins de diferență.
    Personal oricum am "un cui" împotriva folosirii MTB-urilor în oraș și pentru asta nu văd rostul full-suspendion-urilor etc.
    Cât despre valoarea biclelor "de parc" sau "de terasă" vs bicle de pasionați… o să ai surpriza să vezi că cele din prima categorie-s mai scumpe. Ieri am făcut o plimbare de la Curtea de Argeș până la Bîlea Lac… Am văzut mutle biciclete… Nu cred că erau acolo însă 10% bicle top class. Erau clasa medie. Decente ca să spun așa (aruncând un ochi pe la ele nu cred că era vreuna de peste 1000eur). Nu cred că am văzut vreun "full" erau cursiere sau XC-uri ok. Mă uit seara în IOR când îmi scot copilul… și mă minunez de Cruz-uri și Trek, Scott, Merida etc… mult mai scumpe decât cele văzute pe munte.

  3. Din punctul A in punctul B te duce si o bicicleta ieftina si una scumpa, cu urmatoarele diferente:
    -este usor de observat este ca la bicleta low cost dai la pedale mai greu, lucru care tine de angrenaj, pedalier, butuci, anvelope, foi, viteze, chiar geometria cadrului si greutatea intregii biciclete,
    -o bicleta low-cost va solicita des mici si chiar mari reparatii care te pot duce pe termen mediu de 3-4 ani sa-i dublezi cel putin pretul, si poti constatat ca anumite piese de schimb nici macar nu se potrivesc, pe cand una de marca "scumpa" exploatata in aceleasi conditii va cere reviziile standard, iar investitii suplimentare in reparatii sunt mult mai rare, chiar deloc, in functie de destinatia utilizarii.
    – consumabile gen camere, cauciucuri, placute de frane sunt la un nivel superior de pret pentru biciletele mai scumpe, dar intervine din nou o diferenta sezizabila in utilizare : aderenta mai buna, rulare mai eficienta, franare mai sigura, timp de viata mai mare,
    – « upgrade-ul » de componente nu este recomandabil pentru bicletele low-cost, valoarea totala a unei astfel de investitii depasind de multe ori investitia intr-o configuratie similara gata facuta pentru o marca mai scumpa de bicicleta, care iti asigura in plus si un cadru mai bun

    Diferenta dintre cel mai bun model "full suspension" al first-bike, kreativ, rich-bike sau dhs si xc fully de la marci gen trek, kona, merida, cube, focus, scott se vede din clipa in care te urci pe bicielta si parcurgi primii km, ca sa nu mai vorbim de ce inseamna trasee foarte lungi in conditii extreme. Mai grav e inda ca se sezizeaza diferenta clara intre bicicletele "full-suspension" low-cost si modelele de hardtail de la marcile mai scumpe 😉

    Daca iti permiti e pacat sa nu iei o bicicleta mai buna, dar daca nu ai de unde si cele low-cost isi fac treaba. Pana la urma nu toata lumea isi ia bicicleta pentru trasee lungi si/sau in conditii extreme care sa justifice asemenea investitie, multi luand-o spre folosire strict pentru deplasare pe trasee scurte in localitate/in jurul localitatii si simple plimbari in parc si/sau padure, acestia fiind categoria de « multumiti » cu low-costurile.

    Exista deci o piata de consumatori si pentru low-costuri si pentru biciclete scumpe, targetul fiind diferit din punct de vedere al nivelului de venituri si al educatiei de consum, precum si al pretentiilor personale. Nu pot sa nu rad totusi de cei care dau preturi exorbitante pentru biciclete xc fully sau si mai rau, pentru biciclete dh (down-hill – speciale pentru munte ) si ies cu ele la un suc si 1 km de plimbare in parc doar sa-i vada lumea.

    Cat despre articolul din adevarul : Concluzia este buna … dar ceea ce e scris acolo nu o face prea credibila pentru cititori. Mare parte din articolele din presa scrisa contin in ultima vreme tentative de plasare produse si este clar cazul de fata… . Evident ca era preferabil un review al ofertei de marci/preturi/magazine de pe piata insotit de explicatiile tehnice decat mentionarea catorva modele vandute in acelasi magazin.

  4. Da, ăsta e genul ăla de articol scris "după ureche" – știm că dă bine să scriem de bicle… hai să punem ceva pe hârtie să nu rămânem cu subiectul neacoperit. Plus că nu știu de ce, dar în curând am impresia că vom afla și recomandări despre companiile din țara noastră care-s gata să-mi facă bicla visurilor mele 🙂
    @Zăpăcita – Ai perfectă dreptate… dar, după cum bine știi, la noi de cele mai multe ori se pune "căruța înaintea calului". Dacă te uiți pe stradă vei vedea că cei care merg zilnic cu bicla… nu au ultimele modele de la Trek sau Merida. Asta deși dacă îi întrebi pe cei care vând, modelele de top sunt cele mai vândute.
    La noi nu se gândește lumea "Ia să-mi iau o biclă care să mă ducă cum vreau eu din punctul A în B" ci mai degrabă – "Ia să-mi iau eu o superbilcă DE FIRMĂ cu care să mă plimb în parc duminica."
    Da, Boro a avut noroc cu închiderea celor de la Gerolsteiner… a luat bicla aia la un preț foarte bun. Sunt convins că și un pasionat ca el (vorba aia, a făcut ciclism pe bune nu ca noi) nu s-ar fi aruncat la o astfel de bicicletă, indiferent cât de mult i-ar fi plăcut și indiferent dacă și-ar fi putut permite din pdv financiar.
    Sunt bicle care stau bine doar în turnee, la echipe UCI de prim rang… Nu are rost să te dai prin București cu mai știu eu ce Madonă 6.1…..
    Hai că iar am aberat peste măsură 🙂
    O săptămână minunată.

  5. Nu stiu de ce Adevarul nu a amintit si clasa medie in poveste…Totusi nu exista doar Paduano sau…Rich Bike:))
    Modelele mai "chele" de la Merida, Cube, Magellan, s.a.m.d.- sunt biciclete bune, fiabile pe care cu un mic efort ti le poti permite. In timp mai schimbi o furca, un schimbator si ajungi sa ai o super bicicleta.
    Daca esti cu adevarat pasionat si iti permiti…sigur o bicla usoara creata special pentru tine poate fi de vis. Stiu ca Boro de la Iris are un Specialized din carbon care cantareste 6 kg 🙂
    My recent post Recomandari filme

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.