Producătorul german de biciclete Canyon a anunțat că va intra în mod direct pe piața din Statele Unite începând cu primăvara anului 2017.
Planul Canyon este e a replica modelul online de vânzări directe către clienții finali, spre deosebire de alte branduri majore care apelează la o rețea de dealeri.
Fără o rețea de dealeri, Canyon poate vinde bicicletele la același preț pe care retailerii îl plătesc pentru a lua bicicletele de la furnizori, adică cu 20-30% mai mic decât nivelul obișnuit al pieței.
Pentru început, toate bicicletele vor fi asamblate la fabrica din Germania (Koblenz), iar ulterior achiziției transportul va dura între patru și șase săptămâni, în funcție de modelul cumpărat.
Așa cum procedează și pe alte piețe, Canyon va asigura suportul tehnic de la distanță, iar în anumite cazuri le va cere clienților să trimită bicicletele la fabrică – va deschide una și în Statele Unite.
Bicicletele Canyon pot fi cumpărate online și din România, cu toate că nu există o variantă web adaptată. Transportul către țara noastră costă 38,4 euro pentru o bicicletă, 9,9 euro pentru accesorii sau 38,4 euro pentru un cadru.
Un model similar de afaceri are și brandul Rose Bikes, tot din Germania, importat în România de către Alex Ciocan.
Citește și –> Rose intră pe piaţa din România. Alex Ciocan va fi country manager
Cum sunt clienții convinși să cumpere doar online?
În Europa, Canyon sponsorizează foarte multe târguri și festivaluri dedicate bicicliștilor, unde consumatorii pot vedea și încerca bicicletele.
Companii rivale, precum Trek sau Giant, și-au luat deja măsuri anticipative, permițând clienților să cumpere și online bicicletele. Totuși, niciuna dintre aceste companii nu oferă discounturi pentru achizițiile online.