România este în top 3 piețe cu cea mai rapidă creștere a vânzărilor de biciclete din Europa în ultimii trei ani, potrivit Decathlon, cel mai mare retailer european de articole sportive. Această evoluție este susținută de două tendințe majore: pe de o parte, segmentul bicicletelor pentru copii rămâne cel mai important ca volum, iar pe de altă parte, se înregistrează o creștere accelerată a cererii pentru bicicletele de adulți, în special cele electrice.

    Preferințe și distribuție geografică

    Deși bicicletele de tip Mountain Bike (MTB) domină încă preferințele românilor datorită versatilității lor, tot mai mulți clienți se orientează către modele de șosea, gravel și, mai ales, electrice. Segmentul bicicletelor electrice, de exemplu, a înregistrat o creștere de peste 40% față de anul anterior, după ce, în urmă cu doi ani, vânzările s-au dublat.

    La nivel național, aproape o treime din bicicletele vândute de Decathlon ajung la clienți din regiunea București – Ilfov. Capitala este urmată în topul vânzărilor de Timișoara, oraș cu inițiative consistente pentru mobilitatea urbană, iar pe următoarele poziții se clasează Cluj, Brașov și Constanța.

    Profilul consumatorului român: buget și criterii de alegere

    La prima achiziție, românii investesc, în medie, între 1.000 și 1.200 lei pentru o bicicletă de copii, suma putând ajunge la 2.000 lei pentru modelele premium. În ceea ce privește bicicletele pentru adulți, valoarea medie a primei achiziții se situează între 1.200 și 1.500 lei, însă câștigă tot mai multă popularitate segmentul modelelor de șosea, gravel sau XC cu prețuri de peste 5.000 lei.

    Clientul român este din ce în ce mai informat, unul din trei pregătindu-și vizita în magazin după ce verifică detaliile pe site. Principalele criterii care influențează alegerea sunt prețul accesibil, credibilitatea brandului și funcționalitățile. Clienții apreciază în mod special garanția, accesul facil la reparații în service-urile Decathlon și validarea brandurilor proprii în competițiile internaționale.

    Cele mai frecvente achiziții asociate unei biciclete sunt căștile, mănușile, ochelarii și soluțiile de hidratare. În atelierele de service, cele mai solicitate intervenții sunt schimbarea camerei/cauciucurilor, reviziile integrale și reglajele frânelor și ale schimbătoarelor de viteză.

    „Tehnologizarea avansată și diversificarea ofertei de biciclete electrice creează premisele pentru dezvoltarea pieței de ciclism. Ne așteptăm ca, în anii următori, consumul să fie tot mai mult orientat spre raportul dintre preț și valoare, nu doar pe decizia de moment.”, a declarat Bogdan Iscu, Director Comercial Sport, Decathlon România.

    Producție locală și implicare în comunitate

    Aproape 40% din gama de biciclete Decathlon este produsă local, la Timișoara, într-una dintre cele mai mari fabrici din Europa de Est. Aici se asamblează, în medie, 4.000 de biciclete zilnic pentru întreaga rețea europeană.

    Totodată, în calitate de partener principal al competiției L’Étape România by Tour de France, Decathlon sprijină dezvoltarea ciclismului de performanță și a celui recreativ. Evenimentul are loc la București pe 31 august 2025, reunind mii de pasionați.

    Decathlon deține în momentul de față 31 de magazine la nivel național, la care se adaugă platforma online și aplicația mobilă. Prezent pe piața din România din 2009, retailerul are aproximativ 1.600 de angajați și oferă produse pentru 80 de sporturi. Magazinele includ mărci proprii renumite, precum Quechua, Rockrider, Van Rysel, Domyos, Tribord, Kiprun și Solognac, dar și alte mărci internaționale.

    By Emilian Nedelcu

    Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.