“În intervalul de timp 01.12.2010 – 06.02.2011, nu s-a înregistrat niciun accident de circulaţie în Bucureşti, în care să fi fost implicaţi conducătorii de biciclete“, a declarat pentru Biciclistul.ro şeful brigăzii rutiere din Bucureşti, Nicu Dragoş.
Dacă mai adăugăm la această informaţie faptul că anul trecut, într-o perioadă aproape similară (decembrie 2009 – martie 2010) n-a avut loc decât un singur accident în care a fost implicat un biciclist, rezultă fie că nu e periculos să mergi cu bicicleta prin Bucureşti iarna, fie că nu circulă mai nimeni iarna prin Capitală. Ultima concluzie mi se pare cea mai aproape de adevăr.
Din păcate, anul trecut, în urma respectivului accident o persoană a fost rănită grav.
Răspunsul comisarului şef de poliţie Nicu Dragoş vine la 16 zile după ce Biciclistul.ro a solicitat informaţii cu privire la numărul de accidente din Bucureşti, pe timpul iernii, în care au fost implicaţi biciclişti sau bicicliste.
Poliţia Rutieră din Bucureşti are şi nişte recomandări pentru toţi bicicliştii care se încumetă să iasă pe două roţi cât încă mai este zăpadă. Recomandările ar putea părea inutile acum, pentru că aproape a venit primăvara, dar sunt sigur că în restul ţării, în afară de Bucureşti, mai sunt multe zone în care iarna încă nu şi-a spus cuvântul şi drept pentru care bicicliştii de acolo ar trebui să caşte bine ochii la rândurile următoare.
Bun, iată ce recomandă Poliţia Rutieră:
În primul rând, potrivit legii (art. 161, alin 1, lit. m, OUG 195/2002) se interzice bicicliştilor să circule atunci când pe drum este polei, gheaţă sau zăpadă. Nu există excepţii, la modul că ai cauciucuri de nu ştiu ce fel.
Bicicletele si mopedele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând.
“Folosim acest prilej pentru a reaminti că, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul trebuie să poarte casca de protecţie omologată”, spune comisarul Nicu Dragoş.
Alte recomandări:
– să nu circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia “Accesul interzis bicicletelor“;
– să nu înveţe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;
– să nu circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;
– să nu circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;
– să nu circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate;
– să nu circule în timp ce se afla sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;
– să nu se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;
– pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, bicicleta să fie echipată cu elemente fluorescent reflectorizante.
Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aiba asupra lor actul de identitate.
Vă reamintesc că am luat o mare ţeapă şi am confundat un cont fals al Poliţiei Rutiere pe Facebook cu adevărata Poliţie Rutieră. Dacă ai curiozitatea să citeşti şi răspunsurile iniţiale, intră aici.
Eh, totusi nu exista multa lume care sa se riste pe zapada si gheata. Si apropo, exista o noua problema: soferii au cam uitat ce inseamna sa circule alaturi de o bicicleta, asta daca cumva stiau inainte. Saptamana trecuta era sa le stric evidentele politistilor pe Panduri, cu un idiot care iesea de la spalatorie ca-n codru si care mai si gesticula la mine dupa ce m-a prins din urma. Si tare mi-e ca se vor inmulti ca ciupercile dupa ploaie in primavara asta.
Mda… asadar nu au facut decat sa insire prevederile legale, si nici acelea corect. Dl. cms. Nicu Dragos cred ca s-a exprimat un pic gresit. In circulatia pe drumurile publice biciclistul nu trebuie sa poarta casca de protectie, art. 160, alin. 4 precizeaza faptul ca: “Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte cască de protecţie omologată.”.
Personal as recomanda casca de protectie atat pe drumurile publice cat si in afara acestora, intrucat si o stanca la munte, sau o radacina, poate fi la fel de periculoasa ca si asfaltul sau tabla unui vehicul.
Din pacate tot nu am aflat raspunsul la intrebarea care ma rodea pe mine. 🙁
Abia de weekendul trecut am inceput sa iesim mai multi (tentativa din ianuarie nu se pune) 🙂 Sper sa nu mai vina vreo repriza de zapada. Interesanta o sa fie perioada primavara-vara ca sa vedem daca in 2010 au fost mai multe sau mai putine accidente ca in 2011