Ieri am avut un interviu cu Marco Kind, directorul de marketing al Vodafone România, un împătimit biciclist, care la 42 de ani se menţine într-o formă fizică apropiată de aceea a unui sportiv profesionist. Articolul va fi publicat în curând aici, pe Biciclistul.ro.
Marco mi-a spus ieri la interviu o cifră care m-a bulversat şi m-a făcut să-mi dau seama că mai e mult până departe în ceea ce priveşte popularitatea bicicletei în România.
“Olanda are mai multe biciclete decât locuitori. În Olanda trăiesc aproximativ 16 milioane de oameni şi există peste 20 de milioane de biciclete“
Citatul ăsta este doar o parte la răspunsul pe care Marco Kind mi l-a dat la întrebarea privitoare la diferenţa de intrastructură pentru biciclişti între Olanda şi România. Pentru cine nu ştie, Marco este olandez, deci el ar trebui să ştie cel mai bine care este diferenţa :).
Interviul, soon…
De fapt, cred ca a fost o intrebare sadic pentru el, nu pentru mine 🙂 Ca doar el vine de la mai bine…
😀 acum asta e … asteptam interviul
dar daca prinzi vreun expat danez la interviu sa sari peste momentul asta penibil si sa nu-l mai intrebi despre diferentele intre infrastructura pentru biciclete din copenhaga si minunata infrastructura mioritica 🙂
nu de alta da si aia sunt de pe alta planeta si se pot compara cel mult cu olanda … care ramane in continuare puctul de referinta
Intrebarea despre diferentele intre infrastructura pentru biciclisti din olanda si romania a fost pusa 🙂
comparatia dintre romania si olanda este cea mai stupida comparatie posibila 🙂 … n-avem nimic in comun… zici ca suntem de pe planete diferite
nici nu vreau sa stiu cum suna intrebarea despre diferentele intre infrastructura pentru biciclisti din olanda si romania 😀 … care infrastructura din romania? … dungile alea penibile de pe unele trotuare? cele cateva rasteluri aparute cu greun in buc? … asta e praf in ochi nu infrastructura …. cat sa manance cateva ong-uri o paine si sa mai toace impreuna cu primariile niste bani
infrastructura olandeza arata cam asa http://hembrow.blogspot.com/2010/11/reality-vs-myth-dangers-of-dutch-cycle.html
incurajatul mersului pe bicicleta e o adevarata politica de stat in olanda inca din anii 60, iar din anii 90 exista un Master Plan al guvernului olandez care include politici sociale si economice centrate pe incurajarea mersului pe bicicleta … infrastructura dedicata cu standarde precise, facilitati fiscale, descurajarea condusului in marile orase prin preturi prohibitive la parcare si carburanti si alte masuri similare
cand ninge in olanda mai intai deszapezesc pistele de bicle si abia dupa aia soselele 🙂 … for real
revenind la romania ar trebui sa ne impacam cu ideea ca nu avem infrastructura …. ca nu avem asociatii de profil care sa faca un lobby eficient … si de ce sa nu recunoastem ca nu avem nici o cultura a bicicletei sau suficienti biciclisti cat sa se justifice investitii mai serioase
nu e vorba neaparat de numar (desi si la numere stam prost de tot) cat mai ales de mentalitate si de felul in care e privita bicicleta …. daca in olanda predomida dimensiunea utilitara a bicicletei care e privita mai mult ca o unealta sau ca un mijloc de transport cotidian … la noi bicicleta e mai mult un articol sportiv si e asociata predominant cu timpul liber
tre sa recunosti ca si pe blogul asta ai fost mult mai interesat/preocuopat de tot felul de curse obscure din impresionantul calandar competitional al romaniei 😀 decat de infrastructura si proiecte de dezvoltare 😀 …. nu zic ca e un lucru rau … observ doar ca e o realitate 🙂
Bravo lor, am toata stima pentru olandezi !!…..cat despre noi; avem o infrastructura jalnica si totodata ca bikeri suntem prea minoritari ca sa ne comparam cu ei.