În curând va lua naștere Asociația industriei de biciclete din România, dovadă a faptului că țara noastră devină o piață de biciclete tot mai atractivă, că lucrurile încep să se organizeze și că această industrie deschide ochii întru intrarea în normalitate.
Nu știu cum se va numi, am dat titlul așa cum mi-a venit cel mai la îndemână. N-are impotanță numele, important este faptul că această asociație va reuni interesele producătorilor de biciclete (precum DHS), importatorilor de biciclete (precum Sincron Performance, care aduce Giant sau AS Sport Florescu, care aduce Cube) și retailerilor de biciclete (magazinele de biciclete).
Prima Adunare Generală, la Expobike
Din sursele mele, Asociația industriei de biciclete din România va avea prima adunare generală în prima zi a Expobike, singura (?) expoziție de biciclete din România, care va avea loc în perioada 21-22 aprilie, la Romaero, Hangar 2. Voi reveni cu un subiect dedicat pe tema expoziției.
Care va fi rolul asociației? “Să contribuie la dezvoltarea mediului de afaceri cu biciclete”, a declarat pentru Biciclistul.ro unul dintre inițiatorii acestui proiect care, pentru că, formal, asociația nu este încă înființată, a dorit să-și păstreze anonimatul. Sună cam general, dar sursa citată a detaliat.
Asociația profesională a industriei de biciclete din România va urmări impunerea în nomenclatorul de meserii, spre exemplu, a jobului de mecanic de biciclete. În România nu există un cod CAEN pentru așa ceva în prezent.
La ce este bună Asociația industriei de biciclete?
Asociația va avea inițiative legislative și va face lobby. Un exemplu de lobby: în Anglia sau Italia există programe speciale de finanțare a transportului urban cu bicicleta. Angajatul primește o sumă de bani să-și cumpere bicicletă. Angajatorul primește niște reduceri de impozite pentru faptul că-i oferă angajatului o alternativă de transport și pentru că încurajează o viață sănătoasă. Acțiunea se răsfrânge în mod cât se poate de direct și asupra angajatorului, pentru că, nu?, un angajat sănătos dă randament mult mai bun decât un grăsan, care de-abia răsuflă după ce urcă cinci scări.
Asociația industriei de biciclete din România va ține legătura cu insituțiile publice care au putința de a schimba ceva, de a propune mai departe schimbări concrete. Altfel, rămânem în continuare la stadiul de lamentări că n-avem piste pentru bicicliști și că, voi, săracii de noi de oropsiți suntem.
Voi fi prezent la Expobike și voi face tot posibilul să ajung la această primă adunare a unei asociații care este cât se poate de binevenită.
În momentul în care această asociație va deveni reprezentativă, se vor fi strâns toți jucătorii importanți sub umbrela ei, vom avea, în sfârșit, cifre oficiale și relevante despre piața locală de biciclete. Vom ști câte biciclete s-au vândut într-o anumită perioadă, care sunt mărcile preferate ale românilor etc etc.
Salut cu entuziasm înființarea acestei asociații!