M-am uitat peste rezultatele definitive de la Prima Evadare, le-am analizat un pic și am descoperit câteva cifre interesante, pe care vi le supun și vouă atenției.
- 50 de cicliști au terminat cursa sub 3 ore!
- Topul primilor 10 cicliști nu conține exclusiv categoria Elite. Nu mai puțin de trei tineri sub 19 ani se află în acest top: Attila Malnasi (locul 7), Levente Bartha (locul 9) și Roberto Burţa (locul 10). Clasarea lor este cu atât mai meritorie, cu cât ei au luat startul cu un minut mai târziu decât riderii de la Elite!
- BikeXpert Racing Team este echipa care conduce detașat topul 10 al cicliștilor de la Prima Evadare. Această echipă a ocupat prin membrii săi locurile 1,2,4,7,8 și 9. Dacă ne luăm după aceste clasări putem spune că BikeXpert Racing Team este cea mai puternică echipă de MTB din România? Deducția ar fi oarecum logică, dacă ne gândim că Prima Evadare este cel mai mare concurs MTB din România.
- Ștefan Morcov (BikeXpert Racing Team) este cel mai bine clasat ciclist (locul 21) care a concurat la categoria Ciclocros. Bicicletele ciclocros sunt un fel de cursiere, dar dotate cu cauciucuri mai groase, care le conferență aderență și tracțiune pe teren offroad.
- Cea mai bine clasată concurentă a fost Krystina Konvisarova (Ghost Ukraine), care a terminat cursa în 3:03:31. De altfel, ea este cea care a câștigat locul 1 la categoria Elite feminin. Ce-a impresionat-o pe Krystina la Prima Evadare? “Am câștigat cel mai mare maraton din România. A fost super noroioală, dar foarte cool. Atmosferă a fost de senzație, la toate nivelurile. Și au fost două elicoptere, iar mama s-a uitat în direct la cursă”, a scris ea pe contul de Facebook.
- Un străin a ocupat locul 3. E vorba de bulgarul Alexander Aleksiev (KK ”Nessebar-Shockblaze”), care a scris pe Facebook că norocul nu a fost de partea lui, pentru că în ultimul kilometru a făcut pană. Ar fi putut deci câștiga Prima Evadare.
Declarații pentru Biciclistul.ro
Ede Molnar, locul 1
“Concursul a fost mult mai dificil decât în ultimii trei ani, când am mai participat. Noroiul nu a fost pe placul meu, bicicleta mea s-a încărcat, devenind astfel mai grea.
La Prima Evadare nu sunt munți, urcări și coborâri, chiar dacă este multă mizerie și noroi, motiv pentru consider că gradul de dificultate, pe o scară de la 1 la 10, a fost de 7.
Datorită echipei mele am reușit să termin concursul și să rămân pe primul loc”
Alexandru Stancu, locul 2
“Prima Evadare este un concurs important pentru mine, iar unul dintre obiective a fost să urc pe podium”, a spus Alexandru Stancu. L-am întrebat cum apreciază ediția din acest an din punct de vedere al dificultății, pe o scară de la 1 la 10. “Sincer, cred că se afla undeva pe la 8”, a spus Alexandru.
Pentru curioși, Alexandru Stancu a avut pe bicicletă anvelope de la Schwalbe, modelul Dirty Dan.
“Nu am căzut deloc, am mers constant, anvelopele m-au ajutat”, mi-a spus Alexandru, care a parcurs traseul de la Prima Evadare de două ori într-o săptămână, pentru antrenament.
În cursă a folosit șase geluri energizante și a consumat un bidon cu băutură izotonică. Nu a avut deloc crampe musculare – de așteptat, pentru că se antrenează aproximativ trei ore pe zi.
Lucian Logigan, locul 6:
“Cele mai grele momente au fost pe porțiunile de drum pietruit sau asfalt, când se ieșea de pe câmp, pentru că trebuia să accelerez la 40-45 km/h, cu bicicleta plină de noroi și cu roțile înfrânate. Dificilă a fost și porțiunea de după lac, chiar la prima pădure: era foarte alunecos și denivelat”, mi-a spus Lucian.
L-am rugat și pe el să aprecieze dificultatea traseului Prima Evadare din acest an.
“Anul acesta, deși traseul e doar pe plat, a fost foarte dificil din cauza noroiului. De multe ori trebuia să pedalezi în forță, ca și pe o urcare dificilă. Pe o scară de la 1 la 10, ca și dificultate, nu ca și tehnică, aș zice un 9+”.
Lucian Logigan s-a accidentat la Campionatul Național de MTB Cross-Country Eliminator (XCE), din data de 10 aprilie, de la Avrig, și a fost nevoit să ia o pauză de la antrenamente.
“Am avut mâna în ghips trei săptămâni și jumătate și am avut la dispoziție doar trei zile de recuperare până la Prima Evadare. Consider că m-am descurcat bine cu locul 6 la general”, a apreciat ciclistul echipei Scott Geiger Team.
Nu a avut probleme mecanice la Prima Evadare și a folosit cauciucuri Kenda Karma. “Am făcut un compromis, acestea fiind cauciucuri care sunt bune și pe noroi, dar rulează bine și pe porțiunile de asfalt/drum pietruit”, a spus Lucian Logigan.
Răzvan Jugănaru, locul 8
Cursa a fost destul de grea, din cauza noroiului lipicios, dar dacă îți alegeai echipamentul corespunzător nu întâmpinai probleme.
Am încercat încă de la început să rămân în primul grup, alături de echipa mea, dar mi-a fost imposibil. Din cauza unei răceli puternice organismul meu nu a putut să își intre în ritm și am fost nevoit să merg la o turație redusă, pur și simplu nu puteam să apăs în pedale.
Dacă ar fi să mă gândesc la cel mai greu moment, probabil aș spune că a fost acela în care mi-am dat seama că nu voi putea să stau cu echipa mea mai mult pentru a le da o mână de ajutor. Am încercat să trag de mint cât s-a putut de mult, am încercat să îmi activez organismul cu geluri de la Isostar, produse pe bază de cofeină și alte activatoare, dar pur și simplu organismul nu a vrut. În general, când sunt în formă, lucrez la puls de peste 180bpm, acum cu greu am reușit să trec de 170.
Invitat să pună Prima Evadare pe scara dificultății, Răzvan Jugănaru a spus că traseul a fost dificil, de nota 5.
Răzvan Jugănaru a folosit la Prima Evadare cauciucuri Maxxis Beaver și i s-au părut “extraordinare”. “Au stat foarte bine pe zonele înclinate și pe viraje, nu au încărcat și nici nu am tras de ele pe zonele de fugă, au fost excelente. Bicicleta mea Cube Elite C68 s-a comportat excelent și nu a avut nicio problemă. Sunt sigur că ar fi dus mai mult, dar măgarul de pe ea a fost cam leneș”.