Precum piesele de domino, unul câte unul, sponsorii se leapădă de Lance Armstrong. Ciclistul american a trecut sute de teste antidoping și tot degeaba. Coșmarul său nu se mai termină de când USADA – Agenția Americană Antidoping i-a retras toate titlurile câștigate în Turul Franței.
Advertising Age spune că Lance Armstrong va pierde 30 de milioane de dolari, părăsit de sponsori.
Trecuseră doar câteva minute de când Lance Armstrong anunțase că se retrage din poziția de director a fundației Livestrong, pe care a creat-o și a finanțat-o pentru lupta împotriva cancerului. Se numește damage control, iar Lance Armstrong nu vrea ca urgiile să se abată și asupra fundației, care în ciuda scandalurile în care el a tot fost implicat, și-a păstrat o reputație solidă și a reușit de la an la an să colecteze tot mai multe fonduri.
Deci, Imediat după anunțul retragerii de la fundația Livestrong, sponsorul său cel mai vechi, Nike, a anunțat întreruperea contractului. Ironic, ultimul post al lui Lance Armstrong, datat 3 octombrie, vorbește despre faptul că ciclistul a petrecut câteva zile în Portland, lucrând alături de “minunații parteneri de la Nike“.
După Nike au urmat Trek și Budweiser. Producătorul de biciclete a tăiat imediat orice fel de contact cu Lance Armstrong, iar Budweiser va înceta contractul la sfârșitul anului 2012.
Și SRAM se leapădă de Lance Armstrong. Ciclistul american s-a folosit de componentele producătorului, în timpul întoarcerii sale în sport, în anii 2009 și 2010. SRAM a ținut să clarifice faptul că Lance Armstrong nu mai deține acțiuni în cadrul companiei, după ce i-au fost cumpărate anul trecut, când firma se pregătea pentru listarea la bursă.
Compania de produse energizante Honey Stinger, unde Lance Armstrong deține acțiuni, va înlătura imaginea ciclistului de pe produsele sale.
Giro, producătorul de căști pentru bicicliști, care a și produs o linie specială branduită cu Lance Armstrong, a pus capăt sponsorizării, dar va continua asocierea cu fundația Livestrong.
FRS Co, producător de băuturi energizante, care l-a folosit pe Lance Armstrong ca ambasador pentru imaginea sa, renunță, de asemenea, la colaborarea cu fostul mare ciclist.
Există totuși un sponsor care i-a rămas alături lui Lance Armstrong: Oakley. Reprezentanții companiei au declarat că Lance Armstrong merită să-i fie acordată prezumția de nevinovăție și că așteaptă decizia finală pe care o va lua Uniunea Internațională pentru Ciclism (UCI). Nu vor avea prea mult de așteptat, pentru că luni forul internațional va comunica decizia.