Când mi-am cumpărat cursieră ştiam pentru ce vreau s-o cumpăr: transport alternativ. Mă nenorocea drumul până la job şi înapoi cu RATB-ul şi metroul. Pierdeam trei ore pe zi în mijloacele de transport în comun.
Aveam mereu o senzaţie de vomă, care persista mult timp după ce ajungeam la job sau acasă, din cauza înghesuielii şi a deselor frâne puse din cauza unui trafic aglomerat.
Am făcut un calcul simplu şi mi-am dat seama că vreau o bicicletă uşoară, robustă, cu care să ajung mult mai repede în orice loc din Bucureşti şi care să mă facă să-mi placă să pedalez.
Cursiera a fost alegerea perfectă pentru mine. În acest moment, cu tot cu portbagaj, are 14,5 kg. Una de carbon are 7 kg.
N-am văzut prea mulţi biciclişti pe cursiere în Bucureşti. Am impresia că acest tip de bicicletă, cursiera, este asociată unei stări de melancolie, o tânjire după tinereţe, atlfel nu-mi explic de ce bicicliştii pe care-i văd pedalând pe cursiere sunt oameni trecuţi de 45-50 de ani. Tineretul se dă pe stradă cu mountain bike (MTB).
MTB-ul este făcut pentru teren accidentat, cu multe denivelări. Are cauciucuri groase, aderente, şi rezistă la şocuri, spre deosebire de cursieră. Într-un fel, îi înţeleg pe cei care circulă cu MTB-ul prin oraş. Uneori, străzile sunt atât de găunoase, încât numai un MTB te poate scoate la suprafaţă.
Prin oraş, prefer totuşi cursiera MTB-ului, pentru că e mai uşoară, alergi mai repede cu ea, iar efortul depus este mai mic. În privinţa acestor lucruri nu mă poate contrazice nimeni, sunt evidente. Totuşi, dacă aş avea bani, mi-aş lua atât MTB, cât şi cursieră, dar ambele din carbon. Alta ar fi plăcerea. Superioară.
Fratilor ,cine are dragoste de biciclete va merge cu orice fel de scula .Nu sunt de acord cu cei care prefera cursiera in oras si Mtb la munte etc.Merg de o viata si am vreo 9 biciclete de toate felurile ,dar merg in functie de traseu ,aglomeratie etc.De pilda cursiera pe care si eu o prefer ,merg cu ea in trasee in afara orasului ,Snagov,Moara Vlasiei ,Ploesti etc .Nu o sa merg cu .carbonul cu spd prin oras pentruca este o prostie .Ai o pozitie periculoasa printre masini iar daca se deschide o portiera de la masina probabil cu spd cuplate zbor vreo 10 m pe astfalt .In oras folosesc biciclete de oras ,cu torpedo ,singlespeed ,freeweel cu ghidoane drepte care i-mi asigura mai multa siguranta in trafic .Deci orice bicicleta este buna daca o folosesti unde trebuie . Desi iubesc cursierele ,in oras tare mi-e drag sa merg cu Diamantul de oras ,o bijuterie din DDR care este stapan in oras la toate capitolele .Fiecare bicicleta are farmecul ei si scopul ei stimati iubitori de biciclte
Acum suntem în 2014 și răspunsul este bicicleta ELECTRICĂ. Mi-am cumpărat de la First Bike modelul Electra. A costat 2000 lei, ceea ce mi se pare puțin. Cu efort minim la pedalare (sau fără să pedalez deloc), merg cu aproximativ 25 km/h prin oraș. Este SUPER FUN! O problemă: e foarte grea (38 kg). Trebuie să stai la curte sau la parter, maxim etajul 1. Bicicleta are doi metri lungime iar acumulatorul are el singur vreo 15 kg. Autonomie: dacă și pedalezi (efortul e foarte mic!), 50-55 km. Fără să pedalezi, 20-25 km.
Da o cursiera moderna, are cam pana in 9- 10 kg max ( asta ma refer la un cadru aluminiu marime mare 60 shi putine piese carbon, cam toate vin echipate macar cu furca din carbon) .
Cand treci totul pe carbon , greutate scade aproape 6-7 kg, biciclete pentru competitzie care costa cat o masina:))
Eu am acum una cumparata noua din Germania de 9 kg Shi am preferat sa slabesc 2, 3 kg:))) decat sa dau
100 -200 milioane in plus:))
Conteaza inima biciclistului shi cat timp are mai mult decat bicicleta cel putzin pentru incepatori !
io am o cursiera grandis din italia echipata campagnolo si are aprox 7 kg , daca depaseste 10-12 kg aia nu se mai numeste cursiera , acum depinde si de cadru piese alea alea……in fine, ce vroiam sa spun e : sa nu asc. de altii k nu sunt bune cursierele k se duc rotile , eu merg cu ea de 1 an , am facut si drumuri de munte evident ca am mers usor si nu are nici pe dreaq 😛
Merg de peste 40 de ani pe cursiere. N-am incercat niciodata sa pedalez pe un MTB-eu, nu ma intereseaza si nici nu cred ca voi incerca in urmatorii 50 de ani! Fiecare trebuie sa aiba dreptul la preferinte personale !
Salut Alex!
Intr-adevar, soselele Bucurestiului nu mai sunt asa de rele, dar doar pe anumite artere, principale. In rest suntem plini de santuri (vezi postul urmator), de gropi, de lucrari de amenajare etc.
Cursiera mea chiar are 14,5 kg :). Bine, am uitat sa mentionez ca i-am atasat si portbagaj.
Salut.
Cursieră… fără discuție… Șoselele Bucureștiului nu mai sunt așa de rele… Se poate merge pe cursieră fără probleme. Eu folosesc aproape 10 luni pe an cursiera și nu am avut probleme.
Cât despre motivația pentru care tinerii preferă MTB… părerea mea e că marea majoritate aleg MTB din cauza vânzătorilor, iar în al doilea rând din cauza legendelor (ca aceasta că Bucureștiul e plin de gropi și borduri). Apoi, uită-te în jurul tău pe stradă… de ce crezi că sunt atâtea SUV-uri în București? Din același motiv găsești și MTB-uri.
@Silviu – 14,5 kg nu au nici Sputinik-urile… O cursieră nu va avea mai mult de 11 kg.
Silviu, n-am spus sau, cel putin, n-am vrut sa sugerez ca drumurile pe care merg eu nu sunt accidentate. Numai eu stiu cat ma doare sufletul cand dau in cate o groapa si ma gandesc ca groaza ca in secunda doi mi s-a spart cauciucul.
Felicitari pentru MTB-ul tau 🙂 Am uitat sa mentionez ca pe cursiera mea s-a platit, la cumparare, in jur de 300 lei. E drept, am mai investit in ea, dar in timp, in aproape doi ani, peste 500 lei. Sunt sigur ca MTB-ul tau a costat mai mult.
Nu stiu pe ce drumuri mergi tu prin oras de nu sunt accidentate, dar eu in Bucuresti gasesc tot soiul de gropi si borduri…
Cat despre bicicleta usoara… A mea (MTB) are 12, deci mai usoara decat cele 14,5 ale cursierei…
Cat despre sondaj, raspunsul e simplu: cursiera pentru sosele, MTB-ul pentru munte/teren accidentat