bTwin Triban 5, cadru bicicleta

A trecut mai bine de o lună de când am primit la teste o bicicletă de la Decathlon România – bTwin Triban 5. Aș fi scris mai din timp despre bicicletă, dar sorții au fost potrivnici. Ba am fost bolnav de n-am putut să mă ridic din pat, ba am stat trei săptămâni cu piciorul în ghips, cuprins de o deprimare totală.

În fine, bicicleta a stat la mine aproape o săptămână, perioadă în care n-am reușit să ies cu ea decât o singură dată pe șosea, într-o cursă de aproape 67 de kilometri.

bTwin Triban 5 in teste la Biciclistul.ro

bTwin Triban 5 este, alături de bTwin Triban 3, una dintre bicicletele entry level din oferta Decathlon România. Aceasta este prima bicicletă din oferta Decathlon pe care am mers și n-aș putea s-o compar decât cu o singură bicicletă pe care am mai mers: Giant Defy 4.

bTwin Triban 5, cadru bicicleta

Ce-i drept, cursiera Giant a stat la mine un sezon întreg, pe când pe bTwin Triban 5 n-am mers decât o singură dată.

Câteva informații despre bTwin Triban 5

Înainte de a vă spune cum m-am simțit pe această bicicletă, trebuie să vă dau câteva informații, de reper. În primul rând, are cadrul din aluminiu. Un plus, totuși, este faptul că are furca din carbon, cu pivot din aluminiu.

bTwin Triban 5 - furca de carbon cu pivot din aluminiu
bTwin Triban 5 – furca de carbon cu pivot din aluminiu

bTwin Triban 5 este destinată doar mersului pe șosea, dar nu cred că se strică dacă-i pui roți mai groase, s-o transformi în bicicletă de ciclocros.

Bicicleta este echipată cu grupul Shimano Sora, despre care n-am prea multe de spus, pentru că nici nu m-a impresionat în mod deosebit, dar nici nu mi-a creat vreo problemă în timpul drumului. Vitezele se schimbau ok, mai cârâia mecanismul, dar nimic ieșit din comun.

bTwin Triban 5, echipata cu Shimano Sora

Cum a fost drumul cu bTwin Triban 5

Vă spun de la început că mi-a plăcut mai mult Giant Defy 4. Poate că e și datorită faptului că am mers mult timp și mă obișnuisem cu ea. N-aș putea spune că mi-a displăcut bTwin-ul, per total a fost o experiență ok. Se înfige imediat la viteză, asta mi-a plăcut. Ghidonul este lat și confortabil. Și asta mi-a plăcut.

bTwin Triban  5, ghidon lat si confortabil

Fiindcă am făcut cu ea un singur drum, n-am avut timp de reglaje. Drept urmare, pentru că am avut șaua o idee mai jos decât ar fi trebuit, la întoarcere mă dureau groaznic picioarele. Bine, la întoarcere am avut parte și de un vânt atât de năpraznic încât îmi venea să mă dau jos de pe bicicletă. A fost teribil mai ales pe un deal de vreo trei kilometri. Doamne și îi trăgea o vântoacă atât de vârtoasă încât mi se părea că stau pe o bicicletă statică și că pedalez în gol. Credeam că n-o să mai ajung acasă.

Și apropos de șa, n-am avut niciun disconfort, chiar dacă nu eram obișnuit cu bicicleta.

bTwin Triban 5, sa confortabila

Am citit pe un forum că bTwin Triban 5 flexează puternic, pentru că are o geometrie prea relaxată și că e destul de instabilă la viteze mari. Nu știu ce înseamnă pentru unii viteze mari, dar eu la drum întins, dacă nu-mi bate vântul, am o viteză între 35-40 km/h. La viteza asta nu am simțit că bicicleta ar fi instabilă. Și nu am simțit nicio instabilitate nici la viteze mai mari, când dădeam de porțiuni înclinate, unde depășeam și 50 km/h.

Își merită bTwin Triban 5 banii? Iată o întrebare pe care și-o pun mulți, mai ales că oferta de biciclete entry level este destul de generoasă, din partea tuturor producătorilor. La Decathlon bicicleta costă 2.700 de lei. Giant Defy 4, care mi s-a părut un pic peste bTwin Triban 5, costă 2.500 de lei. Acum, sincer să fiu, mi se pare că ambele biciclete au un preț mult prea mare pentru ceea ce pot să facă.

În această ecuație, Defy 4 are avantajul că poartă numele celui mai mare producător de biciclete din lume, Giant. bTwin Triban 5 însă nu se poate lăuda cu același lucru, chiar dacă marca este destul de cunoscută la nivel internațional. Totuși, în România bTwin este un brand încă în căutare de afirmare și am observat, pe toate forumurile de specialitate, că toată lumea se ferește de aceste biciclete. Nemeritat, aș spune.

Concluzii

Dacă aș avea de cheltuit pe o bicicletă 2.700 de lei nu mi-aș lua bTwin Triban 5. Nu mi-aș lua nici Giant Defy 4 și probabil că nu mi-aș lua nici multe alte cursiere entry level de la alți producători. Probabil că aș pune banii la bătaie pentru o bicicletă second hand, cu cadru din carbon, pe care aș îmbunătăți-o pe parcurs.

Decathlon mai are în ofertă și alte biciclete interesante pe care le-aș testa, precum bTwin FC7, bTwin Facet 5 sau bTwin Facet 7.

Foto

[nggallery id=176]

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

14 thoughts on “bTwin Triban 5 review”
  1. Va salut cu respect! Un wilier triestina sh carton, dotată camagnolo centaur, la 2700 lei ar merge? Sau un triban 500 de la decathlon? Care sa o aleg!!!

  2. Sunt destul de interesat sa cumpar un Btwin Triban 5…dar ceea ce ma intereseaza pe mine..oare isi merita acesti bani sau am alte optiuni?…sincer sa fiu dupa pararea mea e super ok…tinand cont ca inainte am avut un Colnago c-40 B-Stay.

  3. Ciprian, eu am trimis un e-mail si am intrat in legatura cu PR-ul companiei.

    Am inteles, insa, de la un sef al unuia dintre magazinele Decathlon, ca orice produs poate fi cerut la test. Il tii 12 ore, semnezi un proces verbal si il aduc inapoi.

    Produsele de valoare foarte mare nu cred ca se dau la test.

  4. Ai idee cat e maximum de grosime la cauciucuri pentru Triban 3 si Triban 5?Ele vin cu 700×26 parca!M-ar interesa sa fac un cyclocross dintr-un Triban 3 de exemplu.Ar fi un low budget entry-entry level!Mersi!

  5. Multumesc Sandor! Initial, vroiau sa-mi lase bicicleta maxim 24 de ore. Pana la urma am tinut-o cinci zile (parca), dintre are am avut la dispozitie o singura zi cu soare. In rest a plouat si a fost urat. Timing-ul n-a fost tocmai bun.

  6. excelelent articol,ma intereseaza mult si o situare a lui triban 3 in testul respectiv daca va fi posibil

  7. Un review sincer si la obiect. Pacat ca se bazeaza pe o singura iesire.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This will close in 0 seconds