Nu am putut să nu remarc, anul trecut, la concursurile de triatlon la care am participat, cât de mulți concurenți erau îmbrăcați cu custome de triatlon Castelli. Știam că producătorul italian are succes în rândul triatloniștilor, nu știam că produsele Castelli au prins așa de bine în România, unde se vând în mod oficial încă din 2013.
M-a lămurit însă Roxana Bituleanu, managerul magazinului Moș Ion Roată, importatorul oficial Castelli în România.
Într-adevăr, costumele Castelli sunt des întâlnite la concursurile de triatlon, atât la băieți, cât și la fete. Cred că succesul se datorează în primul rând calității materialelor, bazoanelor, modelelor diverse, raportului calitate/preț, dar și stocului divers de modele și mărimi care există permanent în sezon la Moș Ion Roată, a declarat pentru Biciclistul.ro managerul magazinului.
Succesul brandului Castelli în rândul amatorilor se datorează și sportivilor profesioniști, care folosesc echipamentele producătorului italian în competiții de renume, cum ar fi Turul Franței, Turul Italiei sau la Campionatele Mondiale de Triatlon/Ironman.
”Triatlonul reprezintă aproximativ 30% din vânzările de echipamente Castelli. Această pondere s-a păstrat încă de la începuturile importurilor noastre de produse Castelli în România”, a spus Roxana Bituleanu.
Potrivit acesteia, cele mai vândute produse Castelli în România, în 2017, au fost cele de vară, pantalonii de ciclism, mănușile, tricourile, jachetele de ploaie, costumele de triatlon și cremele de protecție pentru piele.
”Este și normal”, spune Roxana Bituleanu, ”pentru că sezonul de ciclism din România ține din martie până în octombrie. Există vânzări mari și pentru produsele de iarnă, la jachete, pantaloni și mănuși, însă ca volum, vânzarea acestor produse este categoric mai mică decât a celor din sezonul de vară/toamnă”.
Reprezentanții Moș Ion Roată au participat recent la întâlnirea anuală a importatorilor Castelli din întreaga lume, unde au fost anunțate noutățile pentru anul viitor, care vor face parte din colecția de iarnă 2018-2019. Informațiile prezentate au fost doar pentru ochii dealerilor Castelli, niciun reprezentat al presei nu a fost invitat.
”Noutățile sunt destul de multe: aproximativ 40% din gama de produse va cuprinde modele noi”, a spus Roxana Bituleanu.
”Importăm Castelli în România încă din 2013, iar pe măsură ce au trecut anii am observat că producătorul italian a pus tot mai mult accentul pe tehnologia folosită în construcția materialelor, tehnologii pentru ventilația corporală, atât în interior, cât și în exterior, pe croială și pe designul aero”
Roxana Bituleanu crede că unul dintre marele avantaje ale Castelli este faptul că își testează produsele foarte riguros, chiar și în tuneluri de vânt, exact cum fac și producătorii de top de biciclete. În plus, designul produselor Castelli, dar și culorile vii, prezente atât la colecția pentru bărbați, cât și la cea pentru femei, atrag în mod irezistibil consumatorii.
Am întrebat ce apreciază sportivii amatori din România cel mai mult la echipamentele de ciclism și triatlon, greutatea materialelor, felul în care arată sau tehnologia prin care se asigură eliminarea transpirației.
”Cred că sportivul amator a crescut mult în România, față de 2010, anul deschiderii Moș Ion Roată. În 2010 existau concursuri de ciclism pentru amatori, dar în proporție de 95% predominau concursurile MTB.
Este bine că s-au înmulțit concursurile de ciclism de șosea sau cele de triatlon.
Ne bucură că federațiile de ciclism și triatlon au evoluat atât de mult încât au ajuns să organizeze în România etape de campionate mondiale sau europene.
Lumea face sport tot mai mult, se antrenează specific și există multe grupuri de ciclism și triatlon pe rețelele de socializare.
Tot acest context nu face decât să ne ajute în business-ul nostru”, a spus Roxana Bituleanu.