Freerider.ro are un articol interesant despre durata de viaţă a unei biciclete. Şi acolo explică cât ţine cadrul – de aluminiu, oţel sau carbon (10 ani, 10 ani, fără moarte), cât trăiesc furcile, trecătoarele anvelope şi frânele.

Concluzia este că o biciclete are o durată medie de viaţă de cinci ani în condiţiile în care bicicleta este folosită pentru plimbări recreaţionale, în trasee uşoare de munte sau în plimbări de oraş.

Eu unul cred că problema este pusă greşit, pentru că depinde ce înţelegem fiecare dintre noi despre ce înseamnă o bicicletă. Evident, fără cauciucuri bicicleta nu poate funcţiona, dar cauciucurile sunt esenţa bicicletei? Nu. Evident, fără furcă bicicleta nu poate funcţiona, dar furca este esenţa bicicletei? Nu.

Colecţionarii de biciclete ştiu mai bine. Pun pariu că sunt o mulţime de biciclişti pasionaţi în România care au o bicicletă chiar şi de 20 de ani. Evident, ea a trecut prin nenumărate schimbări, dar asta nu o face mai puţin bicicletă, nu?

Concluzia mea este că bicicleta trăieşte atâta timp cât trăieşte şi pasiunea stăpânului sau stăpânei sale.

Faza asta cu cinci ani şi toate argumentele care o înconjoară este bună pentru magazinele de biciclete, care trebuie să-şi rotească stocurile, care trebuie să vândă şi care nu pot spune unui biciclist că şi-a cumpărat o bicicletă pe viaţă.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

9 thoughts on “Cât trăieşte o bicicletă”
  1. Am o bicicleta veche de 17 ani si tot ce an schimbat la ea au fost cateva camere (5-6) ai un cauciuc acum cateva zile.

  2. statistic vorbind majoritatea bicicletelor produse sunt biciclete ieftine … carne de tun ca sa zic asa … biciclete care nu au nici o sansa sa reziste peste ani .. e o chestie valabila si acum si in urma cu 20 de ani .. sau 50 de ani … sau cat vrei tu

    adica inteleg total treaba cu industria si capitalismul in general 😀 … producatorii de biciclete tre sa scoata in fiecare an modele noi … magazinele tre sa vanda in fiecare sezon colectii de biciclete noi … robotii trebuie sa cumpere in fiecare an biciclete in principiu identice dar vopsite diferit … n-am nici o problema cu asta … e o chestie perfect normala

    dar daca vorbim de biciclete serioase se schimba total treaba
    -poa sa fie vorba de o bicicleta premium de touring … cand iti gasesti bicicleta de touring care ti se potriveste perfect incepi o adevarata relatie … in 5 ani abia ajungi sa o cunosti perfect 😀 … unii cicloturisti sunt plecati la drum de mai bine de 5 ani .. sigur n-au timp sa se gandeasca ce modele noi au mai lansat marii producatori 🙂
    – sau poa sa fie o bicicleta utilitara mai transport oriented asa … olanda e plina de biciclete clasice de oras care traiesc fix cat vor proprietarii lor sa traiasca … unele isi fac treaba dupa 20-30-50 de ani de stat in vant si ploaie … altele sfarsesc aruncate in vreun canal la cateva zile dupa ce au fost cumparate
    de fapt mai toate orasele europei sunt mai mult sau mai putin pline de biciclete de oras cu o varsta incerta dar categoric mai mare de 5 ani 😀
    – nu mai vorbesc de cargo bike … nu cred ca exista vreun producator de biciclete de munca atat de inconstient cat sa marketeze o durata de viata de 5 ani 🙂 … de multe ori biclele astea sunt o investitie serioasa si companiile care le achizitioneaza se asteapta sa-si scoata banii din utilizarea lor
    – si sunt aproape sigur ca nici daca te duci sa-ti iei o pliabila de la brompton sau moulton sau bike friday nu se risca nimeni sa-ti spuna ca expira peste 5 ani si ca n-ar strica sa-ti cumperi chiar din anul urmator un model mai nou 😉 .. la fel la pashley, sau la velorbis, sau la gazelle .. si lista poate continua destul de mult

    ideea principala e ca sunt biciclete si biciclete … n-ai cum sa le bagi pe toate in oala asta cu 5 ani 🙂

    ps. ukraina e o bicicleta pe cinste 😀 … si peugeot e un producator total respectabil cu o traditie, o istorie, si un pedigree net superiore multor marci de aluminiu cu suspensii duble si frane hidraulice …. e chestie de nuante 😀

  3. Vai de mine, înseamnă că nu am nici o bicicletă “vie” ??? Nici nu știam că mă dau pe cai morți de hăăăt ani 🙁

  4. Problema se pune in felul urmator…

    Statistic vorbind o bicicleta utilizata nu conservata la beci se cam duce ( a nu se intelege ca se strica) in 5 ani…Multe piese le vei fi schimbat de mult dupa care automat vrei vrea una noua. Despre asta e vorba… Statistic vorbind la nivel european cel putin cam asta e media. Daca nu ar fi asa cum crezi tu ca in fiecare an producatorii scot modele noi, cui le-ar vinde? Carbonul tine mult intr-adevar..daca nu-l pleznesti la fel ca si celelalte. Am vazut cadru de carbon facut de Trek de 10 ani care era impecabil….Aluminiu imbatraneste, otelul trebuie intretinut si acum conteaza si ce otel este, iar titaniul este alta poveste ramane pentru cei cu buzunarele doldora de bani.

    In Europa durata medie atat de utilizare a unei biciclete se incadreaza in cei 5 ani.

    Nu credeti ca povestile de genul: bicicletele de atunci se faceau altfel, rezista de 20 de ani, ia uitati ce bicicleta am, am o ukraina sau clienti care vorbesc de Peugout ruginit ca despre un Ferrari…

    Cate biciclete erau in Europa acum 20 de ani si cate din ele au rezistat??? Un procent foarte mic pentru ca sunt putini care isi ingrijesc bicicleta cu minutiozitate, altii le pastreaza la beci, altii le lasa mostenire prin pod si nepotii vin cu ele la magazine sperand fie sa ia bani pe ele (crezand ca fac vreun ban) fie le vor reconditionate (de obicei renunta la pronuntarea pretului)….

    Isi mai aduce cineva aminte de primele cadre de aluminiu Magellan Polar X din tara de acum 10 ani…Inca sunt in viata si cred ca mai rezista usor inca 10 desi sunt cadre pentru trick-ri ba chiar pe vremea cand nu erau bani de cadre full erau bagate la greu la DH….

    Otelul e cel mai tare striga gasca old school si iubitorii de retro, aluminiu cei care sunt pe buget iar carbonul cei care vor o justificare pentru caruta de bani cheltuita.

    Fiecare vrea sa creada ca a lui e mai mare….. ma scuzati de expresie…….

    Adevarul e ca sunt materiale diferite, cu utilizari diferite pentru oameni diferiti….

  5. aluminiul e ieftin ,grosolan si urat, carbonul e scump si il vad fiabil doar pe biciclete de competitie, titanul probabil ar fi ceva dar… pentru mine tot otelul ramane cel mai bun.
    am o semicursiera de prin ’80, jantele as vrea sa le schimb, in rest nimic.

  6. te doare capul de articolul asta
    “cadrele de carbon sunt singurele care pot rezista pe termen nelimitat” … ce enormitate … rezista pe termen nelimitata doar daca sunt expuse intr-o vitrina pe termen nelimitat 😀 … in lumea reala se carbonul se cam sparge http://www.bustedcarbon.com/

    -am cadre de otel din anii 50 care arata si se comporta minunat … si nu le-a tinut nimeni in puf tot timpul asta
    -bicicleta prietenei mele e un batavus din 70 si ceva .. tot de otel …. are toate componentele originale pe ea si toate functioneaza impecabil (un lant de calitate rezista zeci de ani si zeci de mii de km cand e protejat de o aparatoare completa …. la fel niste frane incluse in butucii sturmey archer)
    – peugeotul asta http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2010/11/velo-manifique.html are toate piesele originale, inclusiv cauciucurile … niste michelin-uri care arata ca noi dupa mai bine de 50 de ani … la fel si franele mafac cu sabotii originali
    si astea sunt doar cateva exemple pe care le cunosc direct … e plin netul de biciclete vechi http://oldbikeblog.blogspot.com/

    articolul de pe freerider se poate aplica cel mult la mtb-uri … desi sunt sigur ca si in lumea mtb-urilor exista biciclete serioase cu o durata de viata considerabila … nu prea ma pricep eu la genul asta de biciclete dar tot am auzit de marci legendare cum ar fi mountain goat sau klein
    si moultonul meu (fiind un ATB poate fi incadrat la mountain bike) are peste 20 de ani … si majoritatea pieselor sunt originale .. http://bikeblogbucuresti.blogspot.com/2009/09/moulton-atb.html

    una peste alta durata asta de viata de 5 ani e o gluma si cred ca se aplica doar la bicicletele de prost gust si cu origini dubioase care domina piata din romania … sau la biciclete care chiar au un regim de exploatare foarte intens … gen mtb-uri de DH sau alte scule ultraspecializate

  7. Poti sa ii spui cum vrei, dar eu unul sunt de acord ca durata medie de viata a unei biciclete (per ansamblu) este cam de 5 ani. Este adevarat poti sa o tii mult mai mult sau mult mai putin, depinde de modul in care este folosita, de cat este folosita, si de cum este intretinuta.

  8. Am citit si eu articolul de pe freerider.ro, si acolo se mentioneaza cred destul de clar inca de la inceput ca depinde foarte mult de modalitatea de utilizare. Cei care au biciclete de peste 20 de ani nu cred ca le-au folosit prea mult in afara orasului, prin padure, pe coborari montane, etc. Pe de alta parte binenteles ca durata de viata depinde si de felul in care o intretii. Da si eu am avut o bicicleta DHS, destul de ieftina, care acum o foloseste tatal meu. Bicicleta “rezista” de peste 5 ani, dar… nu are foarte multi kilometri, s-a mers cu ea 90% in oras pe asfalt. In schimb franele nu prea mai tin, schimbatoarele nu prea mai schimba, jentile sunt cam ovale, angrenajul scapa (la doua luni dupa ce am cumparat-o), dar nu am tinut-o in ploaie deci nu avea puncte de rugina. Asadar intradevar poti avea o bicicleta foarte multi ani, dar fara sa schimbi franele la ea? Nu! Fara sa schimbi lantul? Nu! Fara sa schimbi cauciucurile? Nu! s.a.m.d. Este vorba de bicicleta per total, nu doar de cadru. Cadrul intradevar poate rezista mai mult decat este prevazut in specificatiile tehnice, daca nu este exploatat in exces. Dar nu prea poti sa iesi la plimbare calare doar pe un fier.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.