Producatori biciclete Europa

Producatori biciclete Europa

Business-ul de biciclete din Europa își revine rapid, în ciuda turbulenței economice care a cuprins cel mai bătrân continent, despre care s-a spus că vor influența negativ cumpărătorii, care vor deveni brusc mai precauți pe ce dau banii.

Nu este nicio îndoială că industria de biciclete este cu ochii pe mediul politice și economic, în timp ce liderii UE 27 se întâlnesc (pentru a câta oara?) pentru a încerca să rezolve criza financiară din zona euro.

“Cea mai mare grijă pe care o avem acum este ce se va întâmpla în următoarele șase luni”, a declarat An Le, director global de marketing în cadrul Giant Bicycles, potrivit Bicycle Retailer.

Vânzările Giant au mers bine în Anglia, Benelux și Germania, datorită vânzărilor puternice înregistrate pe segmentul cursierelor, în Olanda, dar și datorită vânzărilor puternice de biciclete electrice, o categorie care până acum pare indiferentă la criza mondială.

John Nedeau, vicepreședinte de vânzări pentru SRAM, a spus că business-ul din Europa este în general stabil, în ciuda grijilor economice. Este cunoscut faptul că vremea constituie un diferențiator puternic în ceea ce privește vânzările din orice industrie și ăsta a fost cazul pentru întreaga Europă, în acest an.

“Vremea a fost minunată în martie, dar problematică în aprilie”, a spus Nedeau, care lucrează în cadrul birourilor SRAM din Schweinfurt, Germania. Peste jumătate din vânzările SRAM sunt generate în Europa.

În Germania și Austria, cererea pentru biciclete rămâne mare, în mod special pentru e-biciclete și pentru bicicletele de tip 29er, potrivit lui URs Rosenbaum, redactor-șef al revistei suedeze Cyclinfo.  Europenii au început să simtă gustul pentru roțile mari (29er) doar în ultimii doi ani, dar până acum a mers foarte bine piața de biciclete off-road din categoria high-end și, în continuare, cererea pentru aceste biciclete este foarte mare.

“Una dintre probleme este faptul că mulți dintre producătorii de biciclete high-end au rămas fără stoc anul acesta, chiar la începutul primelor zile din martie”, a spus Rosenbaum, afirmând că o situație similară există și în America de Nord. “Motivele pentru care se întâmplă acest lucru sunt diverse, dar în principal se datorează concurenței acerbe din industria de biciclete”.

Independentă din punct de vedere politic, Elveția suferă de aceeași lipsă de stocuri de biciclete, ca și Germania și Austria. Cu toate acestea, rezultatele sunt mai bune decât anul trecut, când întărirea francului elvețian i-a determinat pe cumpărători să se îndrepte către alte țări pentru cumpărăturile high-end, lăsându-i pe retailerii suedezi cu buza umflată.

Guvernul elvețian a impus, în prezent, o nouă rată de schimb valutar pentru euro, iar retailerii de biciclete și importatorii și-au revizuit prețurile, pentru a fi competitivi.

Spania este una dintre țările în care vânzările de biciclete ar putea avea de suferit, din cauza ratei foarte mari de șomaj, din cauza prăbușirii pieței imobiliare și din cauza gradului mare de îndatorare a populației față de sistemul bancar. Dar sectorul sportiv a scăpat neatins, până acum, a spus Jon Fernandez, directorul brandului basc Orbea.

Vânzările Orbea au crescut la nivel global cu 7% în 2011 și cu 10% în primul trimestru din 2012.

“Ceea ce se întâmplă acum este faptul că brandurile puternice acaparează o cotă tot mai mare din piață, iar unele companii mici disperă”, a declarat Fernandez.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.