Debutul calendaristic al verii nu înseamnă doar Ziua Copilului, ci şi începerea lucrărilor de renovare pentru peste 1.000 de străzi din Bucureşti, potrivit unei declaraţii pe care a făcut-o primarul general Sorin Oprescu (ştirea în Mediafax).
Renovarea străzilor va înseamna şi renovarea pistelor de biciclişti, potrivit primarului.
Nu îmi dau seama dacă a vrut să spună că din cauza renovării străzilor pistele pentru biciclişti desenate pe asfalt vor dispărea şi vor trebui redesenate sau dacă refacerea pistelor de biciclişti face parte dintr-un concept nou, revoluţionar pentru Bucureşti, cu ajutorul căruia vom putea circula cu bicicleta în siguranţă, fără să încurcăm pe nimeni şi fără să fim încurcaţi.
Dacă ar fi fost vorba de aşa ceva primarul n-ar fi pregetat să se laude cu asta, aşa că nu există decât o singură concluzie logică: refacerea pistelor înseamnă, de fapt, redesenarea lor pe asfalt.
Şi, cum nu e nimeni încântat de pistele pe care le avem în acest moment, rezultatul refacerii străzilor şi pistelor pentru biciclete din Bucureşti va fi nul, neinteresant. Ba, mai mult, până să avem parte de aceleaşi piste pe care le avem în prezent, dar care vor fi distruse de refacerea străzilor, vom avea parte de lipsa pistelor, pe durata lucrărilor de construcţie.
Ştiu că mă învârt după deget acum, dar exact asta face şi Sorin Oprescu şi mulţii alţii ca el care au promis că vor realiza o infrastructură adecvată pentru biciclişti dar au rămas cu promisiunea în vânt. Pentru că, la fel ca şi în cazul şoselelor din România, adevărul e unul singur: nu avem instrastructură.