Mogosoaia Triathlon Offroad - pe traseu ciclism Emilian Nedelcu

Mogoșoaia Nostress Triathlon este ideal pentru cei care vor să concureze la primul concurs de triatlon, pentru că distanțele de la proba sprint sunt accesibile: 500 de metri înot, 13 km ciclism și 4,5 km alergare (distanțele de la proba olimpică sunt duble față de cele de la sprint).

Mogoșoaia Nostress Triathlon va avea loc în data de 28 mai și este prima etapă a circuitului național de triatlon offroad, din care mai fac parte Fără Asfalt (5 iunie), Xsalt Sf. Ana (9 iulie), Bioeel Triathlon Challenge (17 iulie) și Haromszek Grand Final Cross (3-4 septembrie).

Locul de desfășurare al concursului este parcul secular al Palatului Mogoșoaia. Se înoată în lac, care până la sfârșitul lunii mai cred că va avea o temperatură decentă de 20-21 de grade Celsius. Cu alte cuvinte, dacă vă gândiți la bani, nu cred că va fi nevoie să investiți într-un costum de neopren. E adevărat, costumul îți oferă avantaje, dar se poate și fără, mai ales pentru cei care sunt debutanți în triatlon. Am mai fost la Mogoșoaia Nostress Triathlon, în 2014, când am participat la proba olimpică. Pe-atunci proba de înot era 1.500 de metri, acum este 1.000 de metri (la olimpic), iar apa a fost mai mult decât ok, chiar dacă plouase mult în acele zile. Deci, don’t worry!

Un alt motiv pentru care triatlonul de la Mogoșoaia este ideal pentru primul concurs de triatlon este faptul că alergarea are loc pe asfalt, deși ne aflăm la un concurs de triatlon offroad. Tura de alergarea măsoară 1,5 km și este exclusiv pe aleile din parcul Mogoșoaia. Practic, singurul element offroad din concurs este proba de bicicletă, formată și ea tot din ture: cei de la sprint pedalează 13 km (o tură), cei de la olimpic 26 km.

Legenda Mogosoaia Nostress Triathlon

Îmi place cum sunt împărțiți concurenții la acest concurs. Vor fi categorii separate pentru cei avansați (categoria elite), pentru amatori, dar și pentru debutanți, cei care participă pentru prima oară la un concurs de triatlon. Toată lumea va avea șanse egale.

O altă surpriză plăcută, mai ales pentru cei care vin cu toată familia la concurs, este Minicrossul Nostress, dedicat celor mici (6-14 ani), care înseamnă 1,5 km alergare prin parc. Înscrierea copiilor se face pe site și nu este percepută taxă de participare.

Informații utile pentru debutanți

Sunt sigur că ai citit tone de informații despre concursurile de triatlon, mai ales dacă te afli în fața primului concurs de triatlon, dar poate că nu strică să citești recomandările de la organizatorii acestui concurs.

3 zile înaintea competiției:

  • Odihnește-te cât mai mult. Este important să fii în formă maximă în ziua competiției.
  • Hidratează-te suficient.
  • Evită mâncărurile grele sau pe cele exagerat de condimentate.
  • Asigură-te că bicicleta ta arae cauciucurile umflate și că este în stare bună.
  • În seara dinaintea competiției, setează-ți alarma astfel încât să ai timp suficient în cazul eventualelor situații neprevăzute, care îți pot produce întârzieri.

Ziua competiției

Întrebări care nu-ți vor da pace: “Dacă am un atac de panică în timpul înotului?”, “Dacă uit unde am pus bicicleta?”, “Dacă mă deshidratez în timp ce alerg?”, “Dacă mă fac de rușine că ajung printre ultimii?”. Ignoră-le și concentrează asupra următoarelor sfaturi:

  • Mănâncă micul dejun cu două, trei ore înaintea cursei. Este de preferat să mănânci alimente ușor digerabile.
  • Ai grijă să ajungi la locul concursului cu cel puțin o oră înainte de start.
  • Aplică loțiunea de protecție solară cu cel puțin cinci, zece minute înainte ca organizatorii să îți treacă cu markerul pe braț numărul de concurs, astfel încât substanța să fi intrat bine în piele.
  • Hidratarea este importantă în timpul cursei. Ai grijă să nu uiți de bidonul de la bicicletă, bea cu încredere, chiar dacă nu-ți este sete.

Citiți cu încredere toate sfaturile organizatorilor, vă vor fi utile.

Comentarii