Echipa de triatlon Romania la Campionatul European de Duatlon 2017

Sportivii români au avut rezultate modeste la Campionatul European de Duatlon, ce a avut loc astăzi în Spania, în localitatea Soria. Onoarea ne-a fost salvată la Paratriathlon (vezi mai jos).

Cel mai bun român a fost Robert Budai, care s-a clasat pe locul 28 din 44 de concurenţi ce au luat startul la categoria Elite. El a trecut linia de finish cu o întârziere de peste şase minute faţă de câştigător, Emilio Martin.

Ciprian Bălănescu, de 12 ori campion naţional la duatlon, a prins o zi slabă, clasându-se pe locul 31 din 43, trecând linia de sosire la peste 10 minute faţă de câştigător. Campionul român spera să se claseze între primii 10 sportivi la aceste europene.

”Vreau să îmi fac cursa mea. E un traseu destul de greu, unde se va merge tare la bicicletă. Oricum, eu îmi doresc, eu sper la o clasare cît mai bună. Anul trecut am terminat pe locul 11 la Europene. Anul ăsta sper să fie mai bine”, declarase Bălănescu în urmă cu trei zile.

Attila Daniel a fost descalificat, fiind prins din urmă la proba de bicicletă.

UPDATE 4 mai 2017

Ciprian Bălănescu a publicat pe contul său de Facebook mai multe declarații despre cursa pe care a făcut-o la Campionatul European de Duatlon. Citez:

18300848_1529487153750476_5486490769448250253_n

”Traseul la bicicleta a fost unul foarte tehnic si cu diferenta destul de mare de nivel. La alergare multe puncte fixe de intoarcere. Inainte de start m-am simtit foarte bine pregatit, atat fizic cat si mental. Obiectivul meu era sa intru in Top 10, ceea ce simteam ca e posibil.

La start am fost deplin focusat pe cursa. Avusesem un moment (o indigestie) cu doua ore inainte de start, care nu dadea semne ca ar mai avea un cuvant de spus in ecuatia cursei. Ma asteptam la un start in forta, la un ritm sustinut, avand in vedere pe cine aveam langa mine la start…toti sportivi de top mondial. Dupa primii 2,5 km am simtit o crampa la stomac. Se plecase foarte tare si eram in cursa, asa ca nu am stat sa analizez daca e ceva serios. Imediat am simtit si o contractura la coapsa dreapta, foarte puternica. Nu am mai putut continua. Au fost secunde de flash-uri, pumni dati in coapsa…m-am oprit, m-am gandit sa abandonez…cu adrenalina de moment nu stiam daca e ceva grav, o ruptura de muschi sau doar o contractura.

Decizia a fost una singura…sa merg mai departe. O decizie care, cred acum, a fost mai mult instinctiva decat logica. Nu am abandonat niciodata. Mi-am dorit foarte mult sa-mi realizez obiectivul. Stiam deja ca in acel moment era ceva imposibil. Dar am continuat.

Am intrat printre ultimii in prima tranzitie. La bicicleta m-am simtit relativ ok, nu am avut pluton, am muncit din greu. Am avut alaturi doar un coleg olandez. Tandemul acesta spontan format a tinut pana dupa a doua tranzitie cand am plecat singur in fata.

Am terminat o cursa de care nu sunt multumit. Lasand la o parte contractura care a jucat un rol negativ, tempo-ul tare impus de plutonul fruntas si cursa per ansamblu deosebit de puternica, nu a fost totusi cea mai buna zi pentru mine.

Ma bucur ca am castigat ‘lupta’ cu mine, ca nu am renuntat si am reusit sa termin o cursa foarte grea. Sunt realist in privinta rezultatului. Acum ma concentrez pe cursele ce vor urma.”.

Repere din cadrul cursei

• La prima probă, sportivii au avut de alergat patru tururi, a câte 2,5 km;
  • Proba de ciclism a constat în şase tururi a câte 6,6 km;
  • A doua probă de alergare a constat în două tururi a câte 2,5 km;
  • Emilio Martin, câştigătorul cursei, a alergat primii 10 km în 30min49s, reuşind o medie de 3:01/km;
  • Robert Budai a alergat 10 km în 00:33:03 (medie de 03:18/km), iar  Ciprian Bălănescu în 00:34:21 (medie de 03:26/km). Attila Daniel a scos 00:33:55 la prima probă de alergare (medie de 03:23);
  • Campionul european la duatlon (Emilio Martin)  a făcut 00:59:11 la proba de ciclism, reuşind o medie de 40,56km/h. Campionul Sud-Est European (Ciprian Bălănescu) a parcurs proba de ciclism în 01:02:46, cu o medie de 38,24 km/h. Bălănescu a mers mai slab decât Robert Budai şi la proba de ciclism, acesta din urmă reuşind 01:00:34, adică o medie de 39,64 km/h.
  • A doua probă de alergare, de 5km,  a însemnat 00:15:31 pentru Emilio Martin, 00:18:29 pentru Robert Budai şi 00:19:05 pentru Ciprian Bălănescu.

Dacă vreţi să aflaţi mai multe statistici despre cursă, vă invit să cercetaţi rezultatele oficiale aici.

La juniori am luat ultimul loc

Nici la nivel de juniori situaţia nu mai bună. Am avut un singur sportiv care a participat la această competiţie, pe Erick Rogoz Lorincz. S-a clasat pe ultimul loc, 18 din 18, la peste opt minute în urma câştigătorului. Rezultatul lui poate fi consultat aici.

Bronz pentru Robert Tamirjan la Paratriathlon!

Robert Tamirjan, care este vicecampion european la WinterTriathlon, a obţinut medalia de bronz la categoria PTS4, reuşind să se claseze pe locul 3 din 9 concurenţi. La nivel general, Robert a venit pe locul 9 din 30.

A avut de alergat 5 km, de pedalat 20 km şi de alergat încă 2,5 km. Prima probă de alergare a parcurs-o în 00:22:28. Proba de ciclism a parcurs-o în 00:28:36, reuşind o spectaculoasă medie de 42.01 km/h. Ultima probă de alergare i-a luat 00:12:12.

18237863_1568062496560780_4789829147907323004_o
Robert Tamirjan

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE