În România au fost înregistrate 142 de accidente rutiere în care au fost implicate trotinete electrice în perioada 01 ianuarie – 25 septembrie 2019, au declarat pentru Biciclistul.ro reprezentanții Inspectoratului General al Poliției Române, Direcția Rutieră.

”Dintre acestea, 27 au fost accidente rutiere grave și 115 au fost accidente rutiere ușoare”, au mai declarat reprezentanții Poliției Române.

Poliția rutieră e cam legată de mâini și de picioare, pentru că trotineta electrică nu apare în legislație.

”Legislația în vigoare privind circulația pe drumurile publice nu reglementează expres o categorie de vehicule, în care, potrivit caracteristicilor tehnice, să poată fi încadrată trotineta electrică”, au declarat oficialii Poliției.

Aceste vehicule pe două roți pot prinde viteze de peste 50km/h, viteză la care te faci praf dacă intri într-o mașină. De asemenea, nici nu ai timp de reacție și de frânare dacă îți apare ceva în față, cum ar fi un pieton sau un vehicul.

Când am scris despre grăbiții pe trotinete electrice din București și de faptul că sunt un pericol public mi-au sărit în cap o mare parte din susținătorii acestei comunități.

Am susținut și susțin în continuare că trotineta ar trebui utilizată cu preponderență pe trotuar, nu pe carosabil, atât pentru siguranță celui/celei care o conduce, câ și pentru siguranța celorlalți participanți la trafic.

Comentarii