N-am să reiau placa pe care o pun toţi clienţii nemulţumiţi, că magazinele de biciclete din România nu au ofertă actualizată online, că nu oferă stocuri în timp real etc. Deşi este adevărat 🙂

Am să mă refer la alte greşeli, mai mici ar spune unii, dar care contează pentru imaginea magazinului de biciclete.

Spre exemplu, sunt unele magazine de biciclete care au secţiune de blog, care nu este actualizată din 2011,  de la începutul anului. Şi ca să nu vorbesc la modul general, dau şi un exemplu concret: magazinul Pro Bike, despre care Freerider.ro a scris un advertorial frumos (şi marcat, ca atare).

Ce scrie Pro Bike pe blogul său:

Bună ziua!

Bine aţi venit pe noul magazin virtual Pro Bike.

În anul 2011 întâmpinăm clienţii cu o interfaţă complet nouă, mult mai prietenoasă.

Mai multă informaţie despre produse, uşor accesibilă datorită numeroaselor filtre disponibile oriunde in magazin.

Un sistem de comparare al produselor complet nou.

Formular de contact reconstruit şi conceput astfel încât să fie accesibil de oriunde din magazin.

Puteţi, acum, să urmăriţi în timp real starea în care se află comanda dumneavoastră.

O altă noutate este reprezentată de un mic pop-up cu informaţie utilă la fiecare produs in parte, tot ce trebuie să faceţi e să ţineţi câteva secunde cursorul pe produs, iar acesta va apărea singur.

Sperăm ca aceste îmbunătăţiri să vină în ajutorul dumneavoastă pentru a face cea mai bună alegere in privinţa produselor pe care le doriţi.

Dacă întâmpinaţi cumva dificultăţi sau orice fel de problemă legată de funcţionalitatea site-ului luaţi aminte că acesta este într-un stadiu incipient şi facem tot posibilul să găsim şi să reparăm orice problemă pe care o puteţi întâmpina.

Vă urăm un an nou fericit şi spor la cumpărături!

Mai vreţi un exemplu? Cyclopedia. Ce-i drept, aici nu vorbim de blog, ci de secţiune de ştiri care, după cum îi spune şi numele, ar trebui să conţină ştiri. Aici ar putea intra noutăţi despre ultimele produse aduse de Cyclopedia, noutăţi despre firmele pe care le comercializează Cyclopedia, noutăţi despre evenimente pe care le susţine Cyclopedia etc.

În schimb, în secţiunea de ştiri găsim o chestie despre Skoda Velo Challenge, care a avut loc anul trecut, în data de 5 iunie.

Alte magazine de biciclete îşi fac pagină de Facebook şi, în loc să treacă acolo ultimele promoţii, cele mai interesante produse, concursuri de fidelizare şi multe altele, pun lucruri care nu au o legătură directă cu business-ul lor. Dacă tu eşti un brand renumit de biciclete şi pui pe pagina ta de Facebook poze cu gagici, cu gândul că te împrieteneşti cu bicicliştii, te înşeli amarnic. Asta nu poate s-o facă decât Biciclistul.ro :).

Şi că să nu zică lumea că sunt negativist, dau şi exemple de aşa da. BikeXpert se mişcă foarte bine pe Facebook, în opinia mea. Şi nu doar pe Facebook, au şi un site bine pus la punct, pe care revin deseori, pentru că promoţiile se schimbă, informaţiile sunt mereu actualizate, iar lista de produse pare a fi adusă la zi.

La fel se întâmplă şi cu Maros Bike, care întreţine şi un blog interesant.

Câteva sfaturi gratuite:

  • Ţine site-ul la zi, indiferent că-i vorba despre produsele pe care le comercializezi sau despre alte informaţii. Pagina de Internet este vitrina ta în online. Te interesează să arate bine, dar şi să fie ceva de văzut acolo;
  • Dacă ai o strategie de vânzări fii coerent în toate mediile în care apari, că e vorba de pagina de Internet, de Facebook, de Twitter sau de alt canal de comunicare online;
  • Fă-ţi blog, pentru a comunica într-un mod relaxat noutăţile tale, ce se întâmplă în jurul tău, dar nu uita că ai şi o strategie de vânzări. Aici poţi să-ţi pui cel mai bine în valoare produsele, iar Google ţi le va indexa cu dărnicie şi cu mai multă eficienţă decât orice advertorial pe care îl plăteşti aproape degeaba.

Gata, mă opresc aici.

 

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.