Mărturisesc că mi-a fost frică să scriu ceva despre cursiera de 10.000 de euro pe care am primit-o în teste de la Giant România, pentru simplul şi banalul fapt că am fost copleşit de valoarea ei imensă şi îmi era teamă că-mi dă cineva în cap.
„Ai grijă, să n-o laşi din mână nicio clipă”, mi-a spus Mario, vânzător la magazinul Giant România. „Dacă te vede cineva care ştie ce piese are bicicleta asta pe ea…nu ştii niciodată”.
Acum, la rece şi uşurat de presiunea la care am fost supus de către ochi nevăzuţi, ce tânjeau după această cursieră, de numai 8 kg, vă împărtăşesc şi vouă senzaţiile pe care le-am trăit alături de acest animal de pradă.
Iniţial a fost vorba să primesc o cursieră Giant în teste pentru a merge cu ea până la Constanţa. Din nefericire,n-am mai putut să fac acest drum din cauza condiţiilor meteo.
M-am prezentat plin de curiozitate şi nerăbdare la magazinul Giant România. Bicicleta era pregătită şi mă aştepta. „Uite-o, asta e”, a spus Mario şi mi-a întins nonşalant cursiera .
„Ăăăăăă, eu n-am pantofi pentru pedale”, am mărturisit plin de amărăciune. Cei doi vânzători de la Giant au schimbat câteva priviri pline de subînţeles.
Până la urmă m-am ales cu nişte pedale normale. Ştiu, perfecţioniştii şi cicliştii autentici, care se află printre cititorii biciclistul.ro, au spus şi vor spune că mai bine nu mă urcam pe bicicletă, decât s-o conduc cu pedalele alea.
Mă fac că nu aud această remarcă şi trec mai departe.
Este cea mai bestială bicicletă pe care m-am urcat în viaţa mea! Înainte de a fi făcut această mărturisire ar fi trebuit să spun că dintre toate tipurile de biciclete care se află pe lumea asta cel mai mult îmi plac cursierele. Se potrivesc cel mai bine cu firea mea, cu atitudinea mea, cu fizicul meu: agresive, dure, sălbatice.
Din cele trei zile pe care le-am avut la dispoziţie pentru a testa cursiera Giant TCR Advanced Rabobank, două zile şi jumătate a plouat. Am ţinut-o mai mult în cuier, legată cu două elastice de portbagaj şi de ghidon. 🙁
Totuşi, am ieşit cu ea pe şosea, pe o vreme înnorată, vântoasă şi total neprietenoas, alături de Cristi, care s-a lăsat înduplecat cu greu să mă însoţească.
Am luat-o pe drumul naţional care începe de la Cora Pantelimon şi care duce spre mare. Am mers, în total, dus-întors, vreo 30, 40 km – niciunul dintre noi nu avea ciclocomputer montat pe bicicletă, deci n-aş putea să vă spun cu certitudine ce virteză maximă am reuşit cu minunăţia asta.
La un moment dat, la un rond, am luat-o la stânga, spre mănăstirea Pasărea. Am ratat-o, probabil că trebuia să facem stânga undeva, şi am mers înainte. Şoseaua a fost impecabilă.
Pe măsură ce pedalam simţeam o poftă crescândă, exponenţială, să dau tot mai rapid din pedale. Muşchii mei tânjeau după un efort mai mare, şi mai mare, şi mai mare. Era ca o dependenţă, căreia nu i te poţi opune, ca atunci când te-a pişcat un ţânţar şi pe măsură ce te scarpini te mânâncă şi mai rău.
Cursiera asta este un animal de pradă. Când pleci de pe loc cu ea ai senzaţia că te împinge deodată cineva de la spate. Vitezele se schimbă super uşor, din aceleaşi mânere cu care pui frână. Nu trebuie decât să faci un click în lateral şi s-a şi schimbat viteza. E atât de simplu. Nu auzi nimic, aproape că te ia prin surprindere.
„N-ai să apuci să conduci bicicleta cu foaia mare şi cu cel mai pic pinion”, mi-a spus Mario cu un aer profesoral.
Ei, uite că am condus-o, dar vă spun, nu e uşor deloc. Trebuie să fii sportiv de performanţă ca s-o poţi conduce kilometri întregi în configuraţia asta, pe un drum drept.
Frânele, of, Doamne, frânele, sunt atât de prompte, încât dacă nu eşti obişnuit cu ele şi n-ai mai mers cu această bicicleta, rişti să vii în freză.
TCR Advanced Rabobank are 8 kg (cu pedalele originale, cu cu cele pe care le-am avut eu). Este atât de uşoară încât dacă o laşi rezemată de perete şi bate vântul mai tare rişti să pice.
Mă temeam că am să uit senzaţia pe care am avut-o în timp ce-o conduceam. Dar nu, cred că n-am s-o uit niciodată şi s-ar putea să nu mai am prea curând şansa să conduc o bicicletă care a participat în Turul Franţei.
Nu m-am săturat de cursiera asta şi probabil că nu m-aş fi săturat nici dacă aş fi ţinut-o lună sau un an. E ca atunci când, însetat fiind, bei o carafă de apă pe nerăsuflate, ai burta plină de rişti să faci broaşte, dar senzaţia de sete n-a dispărut şi-ţi tot vine să bei într-una.
[table id=3 /]
[nggallery id=35]
frumoase comentariile astea doua
De 2 ani mancam soseaua asta pe paine :)) este foarte buna mai ales dupa ce treci de fundulea . O recomand pentru antrenamente . Nu prea m’am uiat pe sitte dar ar trebuii sa faci un subiect si despre locuri unde sa se antreneze oamenii . O zi buna !
Incet ca ma incurcai in calcule :)))
am inteles 🙂
nu-i asa prost articolul, chiar decent.. poate ar trebui un pic mai mult stil “top gear” datele tehnice sunt date tehnice..cine se pricepe bravo lui..dar alta e the big picture..eu am salivat la poze
Aloooo, Cipilica, cand dracu a fost lira mai ieftina decat euro? ia mai iesi din casa si vezi un curs de schimb. Apropo, am luat si eu o masina cu 10.000 de euro, nu vrei sa imi dai 12.000 de lire pe ea?
Ciprian, bicicleta pe care am avut-o in teste nu se regaseste in oferta comerciala Giant. Este personalizata, unicat si poate ca si de aceea este atat de valoroasa.
Multumesc pentru comentariu. O sa tin cont de el pe viitor.
Pretul vad pe site-ul de mai sus ca e 6000 de lire, deci ar fi in jur de 5000 euro, jumatate din pretul din articol…hmm
Emilian, ca sa nu ma lungesc prea mult, si intrucat nu am pretentii de jurnalist, pot spune ca apreciez comentariul lui Cristi. Practic ce a scris el acolo, pus intr-o forma frumoasa si eleganta, nu cu prescurtari si salturi de la una la alta, cum a facut el, reprezinta rezumatul unui test. Dan cred ca a fost un pic cam dur in exprimare, dar cert este ca atunci cand prezinti un test, trebuie sa vorbesti despre bicicleta respectiva, despre componentele ce se regasesc pe ea, despre calitatea acestora, despre inovatiile pe care le aduce, despre plusurile si minusurile acesteia.
Giant has released the Rabobank team replica TCR Advanced SL road bicycle complete with integrated seatpost, a handcrafted SL-grade composite frame built around a PowerCore bottom bracket/chainstay area for maximum stiffness and power transfer.
Tested by the world’s fastest pros in the world’s toughest conditions. Light, stiff and engineered to go fast, the TCR Advanced SL Rabobank is a proven winner. So if competition is what matters and speed is your obsession, make Team Rabobank’s choice your choice.
poftim … ti-am adunat eu de pe google cateva clisee d-astea cu headseturi supradimensionate, cu butuci pedalieri oversize si ei si triunghiuri spate ultrarigide pentru o transmisie optima a fortei de pedalare & stuff
eu am gasit pe net bicicleta asta la preturi intre 6000 de lire sterline si 8500 dolari …. si varianta mai ieftina echipata cu shimano 105 si cu mici modificari la cadru la pretul de 3000 – 3500 dolari
oricum cred ca pretul exact e irelevant si nu cred ca s-a dorit un test care sa te convinga sa-ti cumperi bicla asta 😀
n-am mers pe ea decat 2-3 km pt ca mi-era mare si ma intindea prea mult … si nu mi-a placut asa de tare cat sa suport pozitia de superman 😀
e ffff rigida, accelereaza exploziv, franeaza promt si schimba precis 😀
tot carbonul ala se traduce insa intr-un confort destul de scazut … simti in dinti toate denivelarile … un cadru de otel chiar si cand merge pe gume mai subtiri decat avea asta tot e infinit mai comfortabil … una peste alta nu mi-as da de rosa pe racheta asta …. cu toata echiparea ei dura ace 🙂
din perspectiva unui ciclist utilitar bicicleta este in mod evident o enormitate …. o bicla narcisista pentru corporatisti burtosi … sau o unealta ultraspecializata pentru sportivi 🙂
@ dan …. gasesti specificatiile aici http://www.thebikelist.co.uk/giant/tcr-advanced-sl-rabobank–2009/specs
nu cr5ed ca se merita sa cumperi bicicleta in cauza … decat daca competition is what matters and speed is your obsession cum zice pr-ul de la giant 🙂 … chiar daca masina ar trebui sa o vinzi oricum … sigur gasesti o bicla minunata de banii aia
Dan, e foarte usor sa critici. De pe margine toti suntem antrenori.
Dar, chiar te invit sa-mi spui ce anume ai fi vrut sa vezi in acest test. Baga-le cu liniuta.
Imi pare rau daca te-ai simtit jignit, nu asta mi-a fost intentia! In nici un caz nu sunt expert si in nici un caz tu nu ai nimic de invatat de la mine in materie de ciclism si biciclete. Apreciez mult ce faci prin blogul tau dar treaba cu testul nu ti-a iesit deloc. Cel putin asta e parerea mea.
Sanatate multa! 🙂
Avem de-a face cu un profesionist desavarsit aici, altfel nu ti se parea acest articol “penibil”, adica ti-a provocat o jena suparatoare, greu de suportat.
Ma bucur ca intra si experti pe site-ul asta, in felul asta am si eu de la cine invata.
Hai sa stabilim impreuna, ca nu ne-am nascut cu totii invatati, ce puncte esentiale ar fi trebuit sa ating si nu le-am atins. Te invit atat pe tine, cat si pe Radu, inca o data, sa la spui, cu liniuta.
Hai sa vedem daca suntem buni si la altceva decat la critica.
Penibil tot articolul sau ce se vrea a fi. Exact ca si Radu, asteptam sa citesc tot felul de date tehnice, despre echiparea bicicletei, despre cadru, grup, roti si ce mai are pe ea. Ar fi trebuit, daca tot ai primit bicicleta “in teste”, sa faci o pledoarie in favoarea marcii astfel incat sa ma convingi sa-mi vand masina ca sa cumpar bicicleta asta de la firma importatoare (sau alta bicla asemanatoare). O alta mare gafa consta in faptul ca bicicleta asta sub nici o forma, cu echiparea care o vad pe ea si cu rotile alea, nu face 10.000 de euro! A ras de tine Mario daca el ti-a avansat pretul asta. Chiar daca a fost folosita in Turul frantei bicicleta aia nu costa atat, crede-ma.
Pe viitor, cand mai primesti biciclete pt. o plimbare de-o zi, incearca si depune mai mult efort pt. a scrie un review adevarat.
Sanatate!
PS: Daca nu ai avut pantofi cu placute nu ai putut folosi, probabil, nici 50 % din ce putea sa iti ofere bicicleta aia!
Radu, ce anume vroiai sa afli?
Pai si testul in sine? Cand am citit titlul articolului sincer ma asteptam sa aflu mai multe despre bicicleta, despre cum se comporta, date tehnice, something. Sentimentle din punctul meu de vedere nu prea au nimic de a face cu “test”. Bicicleta este superba intradevar, dar speram sa aflu mai multe despre ea, nu doar despre sentimentele traite de tine in timp ce te-ai plimbat cu ea 🙁