Ocean Lava a captat imediat atenţia triatloniştilor din România, pentru că propune un concept care nu a fost testat încă la noi: un concurs premium, cu kit de participare pe măsură, ce promite condiţii de concurs exact ca în afară.

Ocean Lava este o licenţă internaţională, cum e şi Ironman sau Challenge. Face parte din seria Ocean Lava Planet, un brand ce a luat naştere în Lanzerote în 2014 şi a devenit un concept de succes, având deja 20 de ţări sub licenţă.

Am stat de vorbă cu Vlad Stoica, preşedintele Clubului Sportiv Smart Atletic, organizatorul Ocean Lava Mamaia, care ne-a dezvăluit cum a luat naştere acest concurs în România şi care sunt provocările pe care le aduce o licenţă internaţională pusă în practică la nivel local.

După cum probabil ştiţi deja, Ocean Lava Mamaia propune două tipuri de probe: Brave – 1 km înot, 64 km bicicletă, 7 km alergare şi Hero – 1,9 km înot, 96 km bicicletă, 21 km alergare.

“Îmi doream foarte mult să organizăm şi noi o competiţie de tip Half Ironman, dar una de nivel internaţional. Dacă porneam cu brandul TriChallenge ar fi trebuit să investim prea mult şi ar fi durat considerabil să-l transformăm eveniment internaţional”, spune Vlad Stoica.

Prin urmare, pasul firesc a fost orientarea către o licenţă internaţională.

“Am avut discuţii cu Ironman şi cu Challenge Family, cele mai importante şi mai serioase concursuri de triatlon din lume, dar sunt costurile de licenţă sunt foarte mari”.

Am aflat că o licenţă Ironman costă 100.000 de dolari pentru o competiţie Half Ironman. Asta înseamnă că trebuie plătiţi aceşti bani doar pentru dreptul de a folosi brandul.

“Dacă vrei o competiţie cât mai atractivă, trebuie să şi ai sloturi de calificare la Campionatul Mondial, pentru fiecare categorie de vârstă, iar asta mai înseamnă în plus încă 25.000 – 30.000 de dolari”, a spus Vlad Stoica.

Fiecare slot de calificare la Campionatul Mondial costă 2.500 de dolari. Şi mai sunt cheltuielile de branding, care ajung pe la 30.000 de dolari.

Varianta Challenge Family a fost şi ea analizată, dar s-a dovedit şi ea scumpă, chiar dacă preţurile sunt la jumătate faţă de Ironman.

Ocean Lava a apărut într-un moment în care concursurile Ironman şi Challenge au devenit fabrici de făcut bani, este de părere Vlad Stoica.

“Există foarte mulţi participanţi în vest care nu mai sunt dispuşi să plătească 250 de euro pentru un concurs de triatlon”.

“S-a creat un vid care a fost umplut foarte rapid de licenţa Ocean Lava, care propune evenimente orientate 100% către amatori, nu către sportivi profesionişti”, a spus Vlad Stoica.

Reprezentantul Smart Atletic spune că Ocean Lava propune premierea participanţilor pentru fiecare an de naştere.

“Nu este o condiţie obligatorie, dar vom încerca să oferim premii pentru fiecare an. Vom face clasamente şi pe categorii din cinci în cinci ani”.

Vlad Stoica spune că ar trebui să existe minimum trei concurenţi la o categorie de an, altfel ea va fi comasată cu o altă categorie.

Provocările traseului

Proba de înot va avea loc în Marea Neagră, în acelaşi loc în care a fost şi la TriChallenge Mamaia, anul trecut, în septembrie. Cu proba de ciclism lucrurile stau diferit. Va exista o buclă de 32 km, ce va trebui parcurs de mai multe ori, în funcţie de proba aleasă.

“Traseul de ciclism este cea mai mare provocare căreia va trebui să-i facem faţă în acest concurs”, spune Vlad Stoica.

De-a lungul celor 32 de kilometri, traseul se va interesecta cu nu mai puţin de 80 de străduţe.

“Va trebui să avem cam 120 de oameni care să păzească aceste străzi, să nu intre maşini pe traseu. La fiecare stradă şi interesecţie vom amenaja şi semnalistică specifică”.

Traficul auto va fi oprit pe o singură bandă, timp de patru ore, iar concurenţii vor pedala într-un singur sens, fără să se intersecteze unii cu alţii, aşa cum o fac la TriChallenge Mamaia.

“Traseul de bicicletă este cel mai scump segment al concursului. Nu lucrăm cu voluntari, ci cu oameni plătiţi, chiar dacă avem costuri foarte mari, dar un om plătit este mult mai responsabil decât un voluntar”, afirmă Vlad Stoica.

Calitatea asfaltului este foarte bună, a spus el. Va exista şi o porţiune “mai delicată”, dar pe care se poate pedala fără probleme. Pe site va fi publicată o hartă a traseului, în care vor fi ilustrate zonele de traseu în funcţie de calitatea drumului.

L-am întrebat pe Vlad Stoica de ce a limitat numărul concurenţilor la 100 pentru proba Brave, 200 pentru proba Hero şi 50 pentru ştafete.

“Prima ediţie Ocean Lava România este un eveniment test. În primul an nu ne dorim un număr mare de participanţi, pentru că vrem ca traficul să fie cât mai aerisit, să vedem dacă apar erori sau incidente, astfel încât să le putem gestiona uşor şi să le corectăm în vederea organizării concursului şi în 2018”.

Apropos de traseul de bicicletă, nu va fi permis mersul la plasă. Pe de altă parte, nu vor fi impuse restricţii în ceea ce priveşte tipul de bicicletă permis în acest concurs. Sunt acceptate cursierele sau bicicletele de contratimp, inclusiv dotate cu aerobaruri.

Startul va fi acelaşi pentru toată lumea, nu se vor face diferenţe între sportivii profesionişti şi cei amatori.

Mihai Vigariu, imaginea Ocean Lava România

Mihai Vigariu - imaginea Ocean Lava Romania

Mihai Vigariu, unul dintre cei mai buni triatlonişti din România, va fi imaginea Ocean Lava.

“Împreună cu Mihai Vigariu, am creat un program de antrenament, foarte bine structurat şi gândit pentru cei care se antrenează în vederea unui triatlon olimpic. Ei bine, urmând acest plan, aceştia se vor putea transforma în doar opt săptămâni în candidaţi serioşi pentru o competiţie Half Ironman. Cine va folosi acest program va termina fără probleme Ocean Lava”, spune Vlad Stoica.

“Mi-am dorit foarte mult să lucrez cu Mihai Vigariu, pentru că este un exemplu foarte bun pentru concurenţii profesionişti şi amatori de la noi. E foarte meticulos, calculat, nu face risipă de energie, nu se antrenează inutil. E foarte bun specialist în nutriţie, are o atitudine mereu pozitivă, e deschis cu toată lumea şi pregătit să împărtăşească informaţii cu oricine”.

Nu ştiu dacă mai sunt locuri libere la Ocean Lava, am auzit că proba Brave s-a ocupat deja. Dacă vreţi să vă înscrieţi, o puteţi face aici.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.