Revista BIZ a organizat marți o conferință la care mi-ar fi plăcut să ajung: Sport Marketing Conference.
Este un eveniment despre valori, dar și despre puterea valorilor sportive în promovarea brandurilor și a cauzelor care merită.
Biciclistul.ro a notat principalele discuții din cadrul conferinței:
- Top sportivi la nivel global in funcție de valoarea brandului personal:
- Tiger Woods – 38 de milioane de dolari;
- Roger Federer – 29 de milioane de dolari;
- Phil Mickelson – 26 de milioane de dolari;
- David Beckam – 25 de miliooane de dolari;
- LeBron James – 25 de miloane de dolari;
- Kobe Bryant – 19 milioane de dolari
- Usain Bolt – 18 milioane de dolari;
- Mahendra Siogh Dhomi – 18 milioane de dolari;
- Cristiano Ronaldo – 11 milioane de dolari;
- Sachin Tendulkar – 10 milioane de dolari
- În România este încă ieftin să comunici prin sport (via Gabriel Bârliga)
- În top 20 de celebrități românești pe Facebook, șapte sunt sportivi (via Marta Ușurelu)
- Naturalețea asocierii cu un sportiv dă credibilitate brandului (via Gabriel Bârliga)
- Alexandru Dedu: Nu există legea sponsorizării, dar există contracte de publicitate perfect deductibile (via Gabriel Bârliga).
- Alexandru Dedu: Sportul este cea mai mare platformă de comunicare DIRECTĂ cu publicul (via Sports Consulting)
- Alexandru Dedu: Dacă nu ne permitem să aducem oameni foarte bine pregătiți, să externalizăm. Există companii de marketing sportiv (via Sports Consulting).
- Camelia Potec: E drept că nu ne facem foarte des văzuți, pentru că suntem mereu la antrenamente (Gabriel Bârliga)
- Nicio companie nu a dorit s-o sprijine pe Camelia Potec, dar au făcut-o companiile din afară, spune Chinezu.
- Camelia Potec a fost nevoită să meargă personal la companii ca să obțină sponsorizări și pentru a-și plăti antrenorul, spune Gabriel Bârliga.
- Cel mai bun lucru care i se putea întâmpla fotbalului românesc este Academia Gheorghe Hagi, spune Toma Nicolau.
- Gatorade are parteneriat cu Steaua. Le-aș recomanda un parteneriat și cu doi, trei triatloniști.
- Întreaga discuție poate fi urmărită pe sportlocal.ro
- Cum arată ținta în care a tras Alin Moldoveanu, campionul olimpic la TIR:
- Octavian Morariu: Campionate mai puternice și trei ore de educație fizică în școli – rețeta succesului în sport la nivel de țară (Sorin Neagu)
- Octavian Morariu: Fără competiție internă puternică nu poți să ai reprezentative puternice (Andrei Bogdan)
- Cătălin Tolontan: sponsorii și-au făcut treaba un pic prea bine, profitând enorm de pe urma prezenței olimpice a României la Londra (Andrei Bogdan)
- Octavian Morariu: Companiile ar trebui să se apropie și de sportul juvenil, altfel nu avem șanse de a crește baza de selecție (Gabriel Bârliga)
- Octavian Murariu: “trendul european este asocierea cu tinerii sportivi” (Andrei Bogdan)
- Octavian Morariu: Sportul este clar azi un business, deci are nevoie de marketing (Gabriel Bârliga)
- Avem mari campioni și companii, dar nu avem veriga de legătură, legislația care să atragă companiile să investească în sport (Gabriel Bârliga)
Dintre speakeri:
- Cătălin Tolontan
- Camelia Potec
- Călin Clej, Marketing Manager, PepsiCo
- Octavian Morariu, Președinte, Comitetul Olimpic și Sportiv Român
- Alexandru Dedu, Președintele Ligii Profesioniste de Handbal
- Ana Maria Brânză, Vicecampioană olimpică scrimă, JO 2008
- Gigi Loghin, Sports Marketing și eSport Entrepreneur
- Tiberiu Mercurian, Konzept Consulting
- Mihail Vârtosu, Consultant de Management
- Cristian China-Birta, www.chinezu.eu
- Toma Nicolau, tomanicolau.ro