Sport Marketing Conference

Sport Marketing Conference

Revista BIZ a organizat marți o conferință la care mi-ar fi plăcut să ajung: Sport Marketing Conference.

Este un eveniment despre valori, dar și despre puterea valorilor sportive în promovarea brandurilor și a cauzelor care merită.

Biciclistul.ro a notat principalele discuții din cadrul conferinței:

  • Top sportivi la nivel global in funcție de valoarea brandului personal:
  1. Tiger Woods – 38 de milioane de dolari;
  2. Roger Federer – 29 de milioane de dolari;
  3. Phil Mickelson – 26 de milioane de dolari;
  4. David Beckam – 25 de miliooane de dolari;
  5. LeBron James – 25 de miloane de dolari;
  6. Kobe Bryant – 19 milioane de dolari
  7. Usain Bolt – 18 milioane de dolari;
  8. Mahendra Siogh Dhomi – 18 milioane de dolari;
  9. Cristiano Ronaldo – 11 milioane de dolari;
  10. Sachin Tendulkar – 10 milioane de dolari
  • În România este încă ieftin să comunici prin sport (via Gabriel Bârliga)
  • În top 20 de celebrități românești pe Facebook, șapte sunt sportivi (via Marta Ușurelu)
  • Naturalețea asocierii cu un sportiv dă credibilitate brandului (via Gabriel Bârliga)
  • Alexandru Dedu: Nu există legea sponsorizării, dar există contracte de publicitate perfect deductibile (via Gabriel Bârliga).
  • Alexandru Dedu: Sportul este cea mai mare platformă de comunicare DIRECTĂ cu publicul (via Sports Consulting)
  • Alexandru Dedu: Dacă nu ne permitem să aducem oameni foarte bine pregătiți, să externalizăm. Există companii de marketing sportiv (via Sports Consulting).
  • Camelia Potec: E drept că nu ne facem foarte des văzuți, pentru că suntem mereu la antrenamente (Gabriel Bârliga)
  • Nicio companie nu a dorit s-o sprijine pe Camelia Potec, dar au făcut-o companiile din afară, spune Chinezu.
  • Camelia Potec a fost nevoită să meargă personal la companii ca să obțină sponsorizări și pentru a-și plăti antrenorul, spune Gabriel Bârliga.
  • Cel mai bun lucru care i se putea întâmpla fotbalului românesc este Academia Gheorghe Hagi, spune Toma  Nicolau.
  • Gatorade are parteneriat cu Steaua. Le-aș recomanda un parteneriat și cu doi, trei triatloniști.
  • Întreaga discuție poate fi urmărită pe sportlocal.ro
  • Cum arată ținta în care a tras Alin Moldoveanu, campionul olimpic la TIR:

Tinta tir Jocurile Olimpice

 

  • Octavian Morariu: Campionate mai puternice și trei ore de educație fizică în școli – rețeta succesului în sport la nivel de țară (Sorin Neagu)
  • Octavian Morariu: Fără competiție internă puternică nu poți să ai reprezentative puternice (Andrei Bogdan)
  • Cătălin Tolontan: sponsorii și-au făcut treaba un pic prea bine, profitând enorm de pe urma prezenței olimpice a României la Londra (Andrei Bogdan)
  • Octavian Morariu: Companiile ar trebui să se apropie și de sportul juvenil, altfel nu avem șanse de a crește baza de selecție (Gabriel Bârliga)
  • Octavian Murariu: “trendul european este asocierea cu tinerii sportivi” (Andrei Bogdan)
  • Octavian Morariu: Sportul este clar azi un business, deci are nevoie de marketing (Gabriel Bârliga)
  • Avem mari campioni și companii, dar nu avem veriga de legătură, legislația  care să atragă companiile să investească în sport (Gabriel Bârliga)

Dintre speakeri:

  • Cătălin Tolontan
  • Camelia Potec
  • Călin Clej, Marketing Manager, PepsiCo
  • Octavian Morariu, Președinte, Comitetul Olimpic și Sportiv Român
  • Alexandru Dedu, Președintele Ligii Profesioniste de Handbal
  • Ana Maria Brânză, Vicecampioană olimpică scrimă, JO 2008
  • Gigi Loghin, Sports Marketing și eSport Entrepreneur
  • Tiberiu Mercurian, Konzept Consulting
  • Mihail Vârtosu, Consultant de Management
  • Cristian China-Birta, www.chinezu.eu
  • Toma Nicolau, tomanicolau.ro

Comentarii