triathlon.competitor.com a realizat un ghid de cumpărături de biciclete pentru triatlon. Arată ca nişte nave spaţiale, mult mai aerodinamice decât cursierele obişnuite, toate cu aerobaruri, uşoare ca fulgul.
Prima recomandare este Felt IA2, o bicicletă de 10.000 de dolari, echipată cu Shimano Dura-Ace Di2 şi special proiectată să taie cât mai bine vântul lateral sau cel frontal, care ne dă atâta bătaie de cap şi nouă, amatorilor, când ieşim cu bicicleta pe şosea.
De mare efect mi s-a părut şi Cervélo P5, o bicicletă de 11.000 de dolari, echipată tot cu ultima linie Shimano Dura-Ace Di2. Are integrată în cadru inclusiv o cutie pentru mâncărică :).
Puteţi urmări întreg ghidul aici.
Gândind realist, cât la sută dintre triatloniştii români au bani să-şi cumpere o bicicletă de top? Şi întrebările de tipul ăsta pot continua. Spre exemplu, cât la sută dintre triatloniştii români urmează un plan de antrenament, stabilit de către un specialist? Câţi dintre sportivii români au vreo şansă să iasă în plutonul fruntaş din apă, la o competiţie internaţională, de prestigiu?
Shoni are dreptate 100% in ceea ce spune, dar daca am merge cei >95% cu “entry level”, s-ar mai auzi (vorba lui Macca) discutiile alea de spectator: Mamă, ai văzut ce bicicletă faină avea ăla? Ah, Păi ala e Emilian Nedelcu mă, e normal să aibă :), evident comentariile pot continua la infinit de pe margine :).Acum sincer, cand imi spal masina mi se pare ca merge mai repede ulterior, la fel cand imi curat bicicleta, mi se pare ca altfel “ma asculta”, d-apoi cand cumperi una de care esti foarte mandru, indiferent ca te ajuta sau nu la aerodinamicitate 🙂
Gandind realist, <5% din triatlonistii romani ar simti cu adevarat beneficiile unui model (de top), ca cele prezentate in articol. Marea majoritate a amatorilor se pot descurca foarte bine cu modele "entry". Eu am inceput triatlonul in 2004 cu un model "mid-level" (Cervélo DUAL) cu care particip si acum, fara sa simt ca as fi dezavantajatl. Si am avut si rezultate notabile. Cheia este ca bicicleta sa fie PORTRIVITA (marime cadru, pozitie pedalare otpimizata) pentru scopul urmarit.