CSA Steaua Cycling Team are un buget anual între 50.000 și 100.000 de euro, a declarat Iorgos Georgiadis, antrenorul echipei.
Este prima oară când aud cu subiect și predicat care este bugetul unei echipe de ciclism din România și, sincer, sunt impresionat de sumele pe care Armata le investește în secția de ciclism pe care a reînființat-o la începutul anului 2016, după o absență de mai bine de 20 de ani. Mi-am ales cu grijă exprimarea și cred că ”fabulos” este un cuvânt cât se poate de apropiat realității.
De ce este un buget fabulos
Anul trecut i-am luat interviu lui Traian Goga, secretarul general al Federației Române de Ciclism, de la care am aflat, printre altele, că Turul României ar putea fi organizat cu minimum 75.000 de euro (interviul aici). Deci, cel mai mare concurs de ciclism din România, unul în care îți vin echipe naționale și echipe continentale, unul cu potențial imens, poate fi organizat cu un buget mai mic decât al echipei CSA Steaua Cycling Team.
Echipa armatei are un buget care-i permite, spre exemplu, să facă un cantonament de antrenament în Turcia, unde să se cazeze la un hotel de cinci stele. În schimb, Federația Română de Ciclism nu a avut buget în 2016, adică nu a primit niciun ban de la Ministerul Tineretului și Sportului, reușind doar să colecteze niște sume infime de la cluburi, cam 3.000 de euro. Apropos, Federația Română de Ciclism nu va primi nici în 2017 bani de la minister, pentru că este îngropată în datorii. Deci, în contrast, CSA Steaua Cycling Team are un buget fabulos.
Iarăși, prin comparație, echipa Stelei are un buget fabulos în condițiile în care cicliștii români de națională au participat la Mondialele din 2016 pe banii lor. Prin urmare, nu e un lux un buget de 100.000 de euro?
Ca să vă faceți o idee cât de mici suntem, vă spun doar atât, cea mai bogată echipă de ciclism din lume, Team Sky, a avut în 2015 un buget de 29,1 milioane de euro, când a plătit nu mai puțin de 612.000 lire sterline doar pe servicii de PR și marketing.
CSA Steaua Cycling Team nu este (încă) echipă Continentală
Echipa armatei nu-și permite încă să fie echipă Continentală – din câte știu, Tușnad Cycling Team este singura echipă Continentală din România.
Ce înseamnă echipă Continentală? Uniunea Ciclistă Internațională (UCI) împarte echipele de ciclism în trei categorii: ProTour, Pro Continentale și Continentale. Echipele ProTour și Pro Continental sunt guvernate de UCI, în timp ce echipele Continentale sunt guvernate de federațiile naționale de ciclism. Și mai este și o diferență financiară, bineînțeles.
Echipele ProTour trebuie să aibă în componență minimum 25 de cicliști și maximum 30, iar fiecare dintre ei trebuie să aibă un salariu de cel puțin 47.000 de dolari. Acest tip de echipă trebuie să aibă o garanție bancară de 900.000 de dolari și să plătească peste 100.000 de dolari anual către UCI.
Echipele Pro Continentale trebuie să aibă în componență minimum 16 cicliști și maximum 25. Salariul minim este 39.000 de dolari, garanția bancară 290.000 de dolari, iar taxa anuală către uci 16.300 de dolari.
Echipele continentale trebuie să aibă minimum 8 cicliști, maximum 16. Nu există obligație pentru salariul minim, garanția bancară trebuie să fie de 5.500 de dolari, iar taxa către UCI puțin peste 9.000 de dolari anual.
Informații obținute de aici.
Lotul CSA Steaua Cycling Team în 2017
- Georgios Georgiadis – antrenor, 51 ani, fost campion al Greciei de șosea;
- Marius Petrache – campion național en titre la șosea, fond;
- Lars Pria – component al lotului național de șosea;
- Dani Crista – vicecampion național la șosea, fost campion național de MTB, component al echipei procontinentale Pro Cycling Copenhaga;
- Cosmin Bidilici – fost campion național la șosea;
- Leonard Barbu, component al lotului național de ciclism;
- Roland Horvath – fost component al echipei continentale Tușnad;
- Mihai Băbăiță – campion național la juniori;
- Andrei Stoian – junior (16 ani)
- Cristian Bidilici – junior (16 ani)
- Adriana Ceaușescu – campioană națională la velodrom, medalie de bronz la șosea și contratimp în 2016.