Este una dintre cele mai puternice, dacă nu chiar cea mai puternică echipă de ciclism profesionist din lume. Domină Turul Franței de ani buni, are sponsori cu greutate și și-a construit o imagine cool.
Bugetul anual al Team Sky a fost făcut public recent și conține cifre “interesante”.
Team Sky a avut un buget total de 29,1 milioane de euro în anul 2015. În urmă cu cinci ani, adică în 2010, echipa avea un buget de 17,5 milioane de euro. E un buget uriaș, într-adevăr, mult mai mare decât al altor echipe PRO. Spre exemplu, Ag2r La Mondiale a avut în 2015 un buget de 14 milioane de euro.
De unde vin banii ăștia? Păi, în primul rând, de la sponsori. Vorbim aici de Sky UK Limited, care deține 85% din echipă și de 21st Century Fox care are 15%.
Echipa mai primește bani și de la alți sponsori, pentru performanțele sportive. Semnează cecuri branduri ca Pinarello, Shimano sau Jaguar (în 2015 erau cu Jaguar, acum sunt cu Ford). Toate aceste companii plătesc bani grei pentru a fi asociate cu Team Sky.
Team Sky beneficiază nu doar de bani mulți, ci și de bunuri și servicii: biciclete Pinarello (numai una costă cât un apartament de două camere în București), căști Kask și multe altele. Lista completă a sponosorilor.
O altă sursă importantă de venituri sunt banii primiți de la organizatorii de curse. Când echipa participă la o competiție de ciclism are asigurate toate cheltuielile. Această sursă de venituri înseamnă nu mai puțin de 16% din veniturile echipei. La alte echipe PRO mai mici acest procent este mult mai mare.
Facturile plătite de Team Sky
Și aici vine partea cea mai interesantă. Bugetul de cheltuieli al echipei a fost de 24,1 milioane de euro în 2015 (pe facturi era inclus și Bradley Wiggins, plătit până în luna aprilie, când s-a retras).
Acum se explică de ce Team Sky are o echipă atât de puternică, nu? Își permit să angajeze cicliști care la alte echipe ar fi lideri, iar la ei sunt doar locotenenți. Mikel Landa este doar un exemplu.
Cum s-au împărțit facturile:
- Salariile staffului și ale cicliștilor – 17,9 milioane lire sterline;
- Costuri în curse, cu tot cu transport și cazare – 2 milioane de lire sterline;
- Biciclete și echipament specific – 2 milioane de lire sterline;
- Servicii medicale și cercetare sportivă – 271.000 de lire sterline;
- Costuri cu vehiculele 223.000 de lire sterline;
- PR și marketing – 612.000 de lire sterline;
Mai sunt și alte cheltuieli, astea sunt cele mai importante.
La banii ăștia îți iei doar furca! 🙂 Nici dacă ziceam garsonieră nu era bine?
Unde costă, mai băieți, o bicicletă pinarello cat un apartament de 2 camere? Unde v-ați luat voi un apartament cu 10-12 mii de euro?