În data de 10 aprilie am început să folosesc pe telefonul mobil aplicaţia de pe  Endomondo.com, care îţi măsoara viteza parcursă, îţi arată traseul şi te lasă să îţi alegi tipul de activitate sportivă practicată.

Aplicaţia e mişto pentru că poţi să vezi, spre exemplu, cât ai făcut pe fiecare km, poţi să intri într-un challenge cu alţi utilizatori, să te iei la întrecere cu ei. Eu m-am băgat în două astfel de competiţii: cine alearga cei mai mulţi km până la sfârşitul anului şi cine pedalează prin oraş cei mai mulţi km.

Am făcut un bilanţ al activităţilor mele sportive şi îl trec aici ca să văd şi eu, la nivel macro, ce mai pot să îmbunătăţesc, ce a mers bine.

Deci, încă o dată, perioada măsurată este 10 aprilie – 30 aprilie 2011.

Alergarea

Am alergat în total 94,37 km.

Nu ştiu dacă se poate observa din graficul de mai sus, dar distanţele parcurse au fost într-un trend ascendent. Dacă în prima săptămână nu am alergat decât 5,02km, în a doua săptămână ajunsesem la 23,83km. Au urmat 30,41 km, respectiv 35,11 km.

Aş face câteva observaţii pe care le-ar putea găsi folositoare şi alţii ca mine care sunt la început, vor să slăbească şi vor să-şi îmbunătăţească condiţia fizică.

Nu forţa. Am simţit-o pe pielea mea. Am vrut să alerg mult încă de la început şi m-am ales cu întinderi, cu dureri musculare. În plus, oboseam foarte repede. Eram ca un foc de paie, o vâlvătaie mare la început, după care tulumbă fâs. Am învăţat, pe parcurs, să-mi raţionalizez resursele, să alerg echilibrat, să forţez la nivel de ansamblu, nu pe o anumită tură, km sau în ultimele cinci minute.

Hidratează-te. Am primit recent un comentariu tendenţios de la cineva care se crede mai deştept decât este, în care se spunea că nu trebuie să bei apă prea des, că omul are o tendinţă naturală să reziste la efort fără apă sau să-şi creeze în mod natural rezervele necesare. Cam asta era ideea. Eu zic aşa: înainte să alergi bea cel puţin 500 ml de apă, cu o jumătate de oră înainte. Dacă eşti genul setos ia o stică de 500 ml cu tine  şi mai ia câte o gură din când în când. Asta ar trebui să-ţi ajungă pentru 10 km de alergare.

Trebuie să fii tare. Eu sunt amator. N-am alergat maraton şi nici măcar jumătate de maraton. 10 km mi se pare o distanţă suficient de mare care să-mi permită să ating două obiective: să-mi măresc condiţia fizică şi să slăbesc. Totuşi, nu-i uşor să alergi 10 km. S-ar putea la un moment dat să fii tentat să abandonezi. Nu te lăsa. Kilometrii cheie, ăia care mi se par mie cei mai solicitanţi psihic, sunt km 7 şi 9. Rezistă şi la sfârşit, după cei vei fi încheiat 10 km, vei avea o satisfacţie foarte mare, te vei simţi împlinit şi mulţumit. Şi vei fi consumat şi multe calorii 🙂

Iniţial aveam o viteză medie de 5 min 52” pe km. La sfârşitul lunii am ajuns la 5 min 10”. Sper ca până la sfârşitul lunii mai să ajung la o rată medie care să fie sub 5 min.

S-a îmbunătăţit şi viteza. Dacă iniţial alergam cu 10 km/h, acum am ajuns  la 12 km/h.

În luna aprilie am ars alergând  9094 de kcal. Sper şi cred că e de bine.

Ciclism competiţional

Aici nu am prea multe de spus. M-am înregistrat la o competiţie de duatlon (am participat la două). Am parcurs 20 km şi am avut o viteză medie de 32 km/h

Ciclism transport

Adică merg cu bicicleta aproape zilnic, în afară de weekend, de acasă la job şi invers.

În aprilie am contorizat 240 km merşi cu bicicletă prin oraş. Endomondo zice că am ar 6352 de calorii şi că am mers cu o viteză medie de 18 km/h. Asta are mai puţină importanţă, pentru că prin oraş nu ai un ritm constant de pedalat. Trebuie să te opreşti la stopuri, la treceri de pietoni, în traficul blocat etc.

Plimbare

În aprilie am mers pe jos 17,24 km.

Poţi să consulţi toate activităţile mele sportive aici. Mi-ar plăcea să te înscrii şi tu pe site-ul ăla, să devenim prieteni şi să intrăm în competiţie. Dacă se va crea o comunitate suficient de mare poate lansăm şi un concurs.

Comentarii

PUBLICITATE:Fă-ți cumpărăturile de la Decathlon prin acest link și Biciclistul.ro încasează un comision pentru recomandarea făcută.