Revin cu un articol despre hidratare,  un subiect care mă preocupă  mult, pe  măsură ce antrenamentele mele au început să fie tot mai susţinute.

Articolul este inspirat dintr-o broşură editată de Isostar, broşură din care am mai luat informaţii despre nevoile energetice.

  1. Bea înainte să-ţi fie sete! Sportivii trebuie să se asigure că aportul lor de apă nu este doar suficient, ci şi regulat.  Consumul ar trebui să fie repartizat în mod egal pe tot parcursul zilei pentru a compensa pierderea de apă;
  2. Asigură-te că bei între doi şi trei litri de apă pe zi, cantitate ce trebuie suplimentată în condiţii de temperatură înaltă sau  foarte scăzută. Pentru un adult obişnuit, se recomandă consumul a 1,5 litri de apă pe zi;
  3. Verifică simplu nivelul tău de hidratare prin observarea culorii urinei, care ar trebui să fie întotdeauna deschisă. Dacă este închisă, atunci nu bei destulă apă;
  4. Variază tipul  de apă consumată (minerală, plată, ceai) şi bea 150-200 ml cu înghiţituri mici, la fiecare sfert de oră. E bine să ai întotdeauna cu tine o sticlă de apă,  în maşină, la şcoală, la serviciu etc.;
  5. În timpul sesiunilor lungi de antrenament  în aer liber, asigură-te că ai la tine o băutură izotonică energizantă.

Comentarii

PUBLICITATE:Fă-ți cumpărăturile de la Decathlon prin acest link și Biciclistul.ro încasează un comision pentru recomandarea făcută.