Pornind de la o discuţie pornită pe Facebook zilele trecute mi-a venit ideea unui mic sondaj printre cunoscuţi şi necunoscuţii pe care i-am întâlnit pe bicle prin oraş , pe Google şi forumuri, având ca scop principal identificarea magazinelor de biciclete din România active în mediul online și părerile clienților acestor magazine.
Ok, cam toate magazinele au o pagină, unele chiar și un magazin online cu câteva produse sau altele cu multe produse… dar nimic pe stoc.

Dacă în alte domenii (și nu pot aici să nu menționez IT-ul reprezentat poate cel mai bine de emag.ro) lucrurile stau cât de cât bine, în materie de biciclete… se pot identifica următoarele categorii (nu pot spune că sunt reprezentative și de asemenea, nu se poate generaliza catalogarea asupra prezenței fizice (“offline”):

În primul rând, magazine de companie mică – magazine în care de cele mai multe ori nu găsim nici măcar un număr de telefon, cu maxim 50 de produse, în aproximativ 4-5 categorii. Sunt magazine unde pot fi văzute 2-3 mărci de MTB-uri, fără prea multe speificații tehnice, eventual fără prețuri sau cu prețuri neactualizate. De altfel, cam toate lasă impresia de proiecte părăsite.

După acestea, urmează site-uri ale unor magazine relativ cunoscute în piață, eventual care reprezintă companii mari în România, dar care ori au (de mult timp) doar câte o pagină-două, ori sunt într-un permanent “Under Construction”. Ori (și aici Decathlon sunt exemplul care-mi vine acum în minte) vorbesc pe o pagină de cât de tari sunt și pun un link spre un site unde ar trebui să poți vedea/compara/cumpăra…. doar că acel link te duce pe o pagină în altă limbă, eventual româna și România nefiind prezente pe harta de distribuție, cât despre disponibilitate, preț etc… în alt episod.

Și la urmă, dar poate printre cei dintâi… cei care în ultima perioadă au lucrat la magazinele existente, firme care au ceva ani în piață, eventual cu magazine (tradiționale) prezente în orașe mari, care asigură și service pentru clienți etc. Acestea au site-uri mai mult sau mai puțin colorate, dar relativ bine organizate și actualizate. Răspund eficient la emailuri, telefoane etc.

Singurele magazine unde (cu mici excepții) produsele de pe site sunt și în stocul fizic, unde produsele beneficiază cât de cât de o descriere, prețul este același pe site și în factură și nu în ultimul rând, răspund la emailuri, telefoane etc. se disting 4 magazine.
V-ați aștepta ca pe prima poziție să fie un magazin din București…dar nu e așa. În ordinea inversă, ordinea magazinelor de biciclete în online-ul românesc (repet, este vorba de un studiu neoficial, bazat pe chestionarea unui procent de oameni din mediul online și din comunitate… nu vă mirați dacă nu v-ați numărat printre ei) este:

Locul 5 – Bicishop din București – cu site-ul www.bicishop.ro
Locul 4 – Veloteca din București – cu site-ul www.veloteca.ro
Locul 3 – Bike XCS din București – cu site-ul www.bikexcs.ro
Locul 2 – BikExpert din București – cu site-ul bikexpert.ro
Locul 1 – Maros Bike din Cluj – cu site-ul www.marosbike.ro

Partea bună din tot acest studiu a fost că am aflat cu ocazia asta de multi nou-veniți în acest domeniu, ceea ce mă bucură pentru că întotdeauna, din concurență se naște progresul, iar pe această piață a vânzărilor de biciclete, este loc destul pentru toată lumea.

Bucuria personală cea mai mare a fost legată de faptul că încep să văd că ușor, ușor pică mit după mit, lumea începe să urce pe bicicletă, să cumpere și nu în ultimul rând (deși poate cu asta ar fi trebuit să încep) se diversifică oferta. Obosisem să văd doar MTB-uri (evental același model) în toate ofertele, în toate magazinele. Au apărul deja magazine specializate pe biciclete de oraș (nu pot să nu îi menționez aici pe cei de la ciclop.eu și Velorbis România). Au început să apară și biciclete utilitare, au început să apară și mai multe modele de biciclete de șosea și, nu în ultimul rând, începe să devină obișnuință și pentru țara noastră ca pe lângă magazine și service-uri să apară și câte un ciclist, sau de ce nu, o echipă… fie vorba de amatori sau profesioniști.

Mai sunt multe de zis, dar mai important.. mai sunt multe de făcut. Oricum, primii pași au fost făcuți… Lucrurile se îndreaptă în direcția bună și e doar o chestiune de timp până să ajungem să vedem și noi magazine românești la un nivel apropiat de un bike24.com sau de ce nu… de chainreactioncycles.com

Poate vom reuși și noi pe pagina dedicată magazinelor să organizăm un sistem de vot unde clienții să-și poată “clicui” părerea despre magazinele de la care cumpără.

Pornind de la o discuţie pornită pe Facebook  zilele trecute mi-a venit ideea unui mic sondaj printre cunoscuţi şi necunoscuţii pe care i-am întâlnit pe bicle prin oraş , pe Google şi pe forumuri, având ca scop principal identificarea magazinelor de biciclete din România active în mediul online şi părerile clienţilor acestor magazine.
Ok, cam toate magazinele au o pagină, unele chiar şi un magazin online cu câteva produse sau altele cu multe produse… dar nimic pe stoc.

Dacă în alte domenii (şi nu pot aici să nu menţionez IT-ul reprezentat poate cel mai bine de emag.ro) lucrurile stau cât de cât bine, în materie de biciclete… se pot identifica următoarele categorii (nu pot spune că sunt reprezentative şi de asemenea, nu se poate generaliza catalogarea asupra prezenţei fizice (“offline”):

În primul rând, magazine de companie mică – magazine în care de cele mai multe ori nu găsim nici măcar un număr de telefon, cu maxim 50 de produse, în aproximativ 4-5 categorii. Sunt magazine unde pot fi văzute 2-3 mărci de MTB-uri, fără prea multe speificaţii tehnice, eventual fără preţuri sau cu preţuri neactualizate. De altfel, cam toate lasă impresia de proiecte părăsite.

După acestea, urmează site-uri ale unor magazine relativ cunoscute în piaţă, eventual care reprezintă companii mari în România, dar care ori au (de mult timp) doar câte o pagină-două, ori sunt într-un permanent “Under Construction”. Ori (şi aici Decathlon sunt exemplul care-mi vine acum în minte) vorbesc pe o pagină de cât de tari sunt şi pun un link spre un site unde ar trebui să poţi vedea/compara/cumpăra…. doar că acel link te duce pe o pagină în altă limbă, eventual româna şi România nefiind prezente pe harta de distribuţie, cât despre disponibilitate, preţ etc… în alt episod.

Şi la urmă, dar poate printre cei dintâi, cei care în ultima perioadă au lucrat la magazinele existente, firme care au ceva ani în piaţă, eventual cu magazine (tradiţionale) prezente în oraşe mari, care asigură şi service pentru clienţi etc. Acestea au site-uri mai mult sau mai puţin colorate, dar relativ bine organizate şi actualizate. Răspund eficient la emailuri, telefoane etc.

Singurele magazine unde (cu mici excepţii) produsele de pe site sunt şi în stocul fizic, unde produsele beneficiază cât de cât de o descriere, preţul este acelaşi pe site şi în factură şi nu în ultimul rând, răspund la emailuri, telefoane etc. se disting 4 magazine.

V-aţi aştepta ca pe prima poziţie să fie un magazin din Bucureşti…dar nu e aşa. În ordinea inversă, ordinea magazinelor de biciclete în online-ul românesc (repet, este vorba de un studiu neoficial, bazat pe chestionarea unui procent de oameni din mediul online şi din comunitate… nu vă miraţi dacă nu v-aţi numărat printre ei) este:

Locul 5 – Bicishop din Bucureşti – cu site-ul www.bicishop.ro
Locul 4 – Veloteca din Bucureşti – cu site-ul www.veloteca.ro
Locul 3 – Bike XCS din Bucureşti – cu site-ul www.bikexcs.ro
Locul 2 – BikExpert din Bucureşti – cu site-ul bikexpert.ro
Locul 1 – Maros Bike din Cluj – cu site-ul www.marosbike.ro

Partea bună din tot acest studiu a fost că am aflat cu ocazia asta de multi nou-veniţi în acest domeniu, ceea ce mă bucură pentru că întotdeauna, din concurenţă se naşte progresul, iar pe această piaţă a vânzărilor de biciclete, este loc destul pentru toată lumea.

Bucuria personală cea mai mare a fost legată de faptul că încep să văd că uşor, uşor pică mit după mit, lumea începe să urce pe bicicletă, să cumpere şi nu în ultimul rând (deşi poate cu asta ar fi trebuit să încep) se diversifică oferta. Obosisem să văd doar MTB-uri (evental acelaşi model) în toate ofertele, în toate magazinele. Au apărul deja magazine specializate pe biciclete de oraş (nu pot să nu îi menţionez aici pe cei de la ciclop.eu şi Velorbis România). Au început să apară şi biciclete utilitare, au început să apară şi mai multe modele de biciclete de şosea şi, nu în ultimul rând, începe să devină obişnuinţă şi pentru ţara noastră ca pe lângă magazine şi service-uri să apară şi câte un ciclist, sau de ce nu, o echipă… fie vorba de amatori sau profesionişti.

Mai sunt multe de zis, dar mai important.. mai sunt multe de făcut. Oricum, primii paşi au fost făcuţi… Lucrurile se îndreaptă în direcţia bună şi e doar o chestiune de timp până să ajungem să vedem şi noi magazine româneşti la un nivel apropiat de un bike24.com sau de ce nu… de chainreactioncycles.com

Poate vom reuşi şi noi pe pagina dedicată magazinelor să organizăm un sistem de vot unde clienţii să-şi poată “clicui” părerea despre magazinele de la care cumpără.

Comentarii

Articolul precedentDouă suedeze au inventat casca de biciclist cu airbag
Articolul următorAm primit la teste Bryton Rider 50, un GPS pentru biciclişti