Transmisie TV Turul Frantei

Mai e puțin și începe ediția cu numărul 103 din Turul Franței (2 iulie – 24 iulie), cel mai popular concurs de ciclism din lume, în care vom avea parte de 21 de etape ce vor acoperi o distanță totală de 3.519 km. Spectacolul se va desfășura în timpul a nouă etape plate, una deluroasă, nouă etape montane, două etape individuale de contratimp și două zile de pauză.

Turul Franței este un fenomen mondial, al treilea cel mai urmărit eveniment sportiv din lume după Campionatul Mondial de Fotbal și Jocurile Olimpice. Nu există nicio secundă care să nu fie acoperită în timp real de către televiziune, pentru ca noi, telespectatorii, să știm totul.

Prima ediție a Turului Franței transmisă live a avut loc acum 56 de ani. Atunci erau produse cinci minute de acoperire TV pentru fiecare etapă.

Cele două companii care fac posibilă transmisia live a Turului Franței sunt France Television și Euro Media France. Cea din urmă este responsabilă de soluția tehnică, care permite transmisia audio și video în camerele de producție. France Television editează și produce imaginile care sunt distribuite televiziunilor licențiate pentru a transmite această competiție. De asemenea, France TV produce propriul său program dedicat Turului Franței.

Câteva statistici pentru a vă face o idee despre scara la care se desfășoară Turul Franței:

  • 3.360 km de cursă;
  • 35 de starturi și finish-uri diferite de etape în orașe;
  • Turul Franței este transmis în 190 de țări (în România vom putea urmări transmisia la Eurosport);
  • 450 de jurnaliști acreditați;
  • 121 de televiziuni acoperă acest eveniment, dintre care 60 o fac live, cu 260 de cameramani care lucrează pe motociclete, în elicoptere și la linia de finish,
  • 72 de stații radio acoperă Turul Franței;
  • 560 de organizații media acreditate;
  • 2400 de vehicule pe traseu (organizare, media, caravana publicitară etc);
  • 4.500 de oameni, de la cicliști la organiatori,f de la media la membrii caravanei publicitare;
  • caravana publicitară are 12 km lungime și include 180 de vehicule, 600 de oameni, care distribuie aproape 15 milioane de produse către fani.

Cum este transmis Turul Franței

Nucleul transmiei live constă în utilizarea a cinci camere wireless VHF pe motociclete, doi jurnaliști care raportează de pe motociclete șil imagini capturate din două elicoptere dotate cu sisteme Cineflex.

Cele cinci camere de pe motociclete captează acțiunea din interiorul cursei, în timp ce elicopterele acoperă cursa, de asemenea, dar ne oferă și imagini de o rară frumusețe cu peisajele Franței.

La linia de finish pot fi dispuse între una și 20 de camere suplimentare, în funcție de mărimea producției TV, care filmează interviuri cu cicliștii și imagini de după cursă.

Una dintre noutățile de anul acesta va fi o cameră montată pe mașina directorului de cursă din Turul Franței, Cristian Prudhomme.

Cum se transmite cursa in Turul Frantei

Imaginile de la motociclete și elicoptere sunt transmise via VHF către niște elicoptere care zboară la 600 de metri altitudine. De aici, semnalul este retransmis către avioane care zboară la o altitudine cuprinsă între 3.000 și 8.000 de metri, în funcție de condițiile meteo. Dacă vremea e potrivnică, avioanele zboară deasupra norilor, iar în acest caz sistemul GPS de pe fiecare motocicletă devine foarte important, avionul le poate localiza și de la peste 7.600 de metri altitudine.

După ce semnalul este trimis către elicoptere și avioane, se duce către punctele intermediare poziționate de-a lungul cursei (camioane dotate cu antene speciale). Într-o etapă tipică există două puncte intermediare. Dacă vorbim de o cursă foarte complexă, cu teren dificil, se montează trei puncte intermediare.

Aceste puncte intermediare sunt extrem de folositoare, deoarece etapele pot fi lungi și de 225 km, iar semnalul video are nevoie de continuitate de la start la finish. Primul punct intermediar primește semnalul și îl trimite către satelit. Al doilea punct intermediar retransmite semnalul către orașul în care este linia de finish.

Iată și un clip (e în franceză, dar e super interesantă animația) în care este explicată soluția tehnică folosită și în Turul Franței (aici e vorba de Paris-Roubaix):

Sursă articol

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

Related Post

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

This will close in 0 seconds