UPDATE

Acum judec oarecum lucrurile la rece. Au început să se simtă nişte vânătăi – vai de fundul meu.

So, aveam verde. Trebuia sa trec peste linia de tramvai. Opţiunile erau înainte, spre parcul stadionului naţional, sau stânga, spre Delfinului.

Când am ajuns peste şina de tramvai erau ditamai gropanele. Am virat dreapta, uşor, să le ocolesc, după care am făcut stânga, fără să mă mai asigur. Am auzit un claxon, un scârţâit şi m-am trezit pe capota unei maşini, de unde am zburat vreo doi metri înapoi pe carosabil. M-a lovit oarecum din lateral, căci apucasem să cotesc, şi am căzut într-o parte, pe stânga. Am dat puţin şi cu capul de caldarâm, dar aveam casca de biciclist pe cap. Mă cam doare coapsa stângă, în rest n-am nimic.

N-am apucat să mă uit în detaliu la bicicletă, dar ceva s-a rupt pe la roata din spate, căci e blocată.

Şoferul a tras imediat pe dreapta, s-a dat jos să vadă pagubele şi a sunat la 112, să vină SMURD-ul, care a ajuns în două minute. M-au băgat în ambulanţă, mi-au pus nişte întrebări încuietoare – parcă mă vedeam în Moartea domnului Lăzărescu. Am răspuns concis la toate. Mi-au luat pulsul. Aveam peste 160.  Am semnat un o hârţoagă, cum că nu sunt de acord cu spitalizare, pentru investigaţii amănunţite.

După vreo 10 minute a ajuns şi o maşină de poliţie. Poliţaiul, un mustăcios, părea foarte sictirit. Nici nu s-a dat jos din maşină. A completat o hârtie, mi-a cerut şi mie buletinul, iar la un moment dat a zis că pot să plec. S-au urcat toţi în maşini şi s-au cărat, iar eu am rămas singur, cu bicicleta stricată.

Acum, am şi eu o întrebare. Ok, nu m-am asigurat, dar şoferul n-ar fi trebuit să păstreze o distanţă mai mare faţă de mine? Era chiar necesar să stea în curul meu? N-ar fi trebuit să conducă astfel încât să aibă timp să pună frână în timp util, fără să mă lovească? Nu spun că sunt nevinovat, doar că am o senzaţie că n-a fost în totalitate vina mea.

Am încercat să desenez scena, poate vă e mai uşor să judecaţi situaţia.

Iar a dat maşina peste mine. Sunt ok, bicicleta este stricată. O să revin aici cu amănunte, după ce mă calmez, probabil târziu în noapte.

Cu toate că n-am păţit nimic am avut parte de toată cavaleria, SMURD, poliţie.

A fost vina mea, pentru că nu m-am asigurat.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

24 thoughts on “Iar a dat maşina peste mine. Sunt ok, bicicleta este stricată”
  1. […] începutul lunii noiembrie am avut un accident, în timp ce circulam pe stradă cu bicicleta-mi […]

  2. O bicicleta pentru a se deplasa inainte ocupa latimea unei benzi?
    Banda de bicicleta are latimea unei benzi de masina?
    Cand ma aflu pe bicicleta nu uit ca sunt pe bicicleta si nu as avea curaj niciunde in lumea asta sa fac opturi pe banda pe care ma aflu fara sa ma uit in spate. Si eu cred ca asa gandesc si soferii….bicicleta e acolo si merge drept eu trec pe langa ea, de preferat sa-i las loc sa cada. Asa se intampla, asa am vazut ca se face!
    Un biciclist imprevizibil pentru sofer, care merge pe unde vrea el pe o banda de 2.5m e unul adesea nefericit.
    Daca ai se te uiti la accidente sofer-biciclist, invariabil declaratia soferului este “mi-a intrat in fata si nu am mai putut sa-l evit”, aici ma refer la alea f. grave in care soferul vorbeste mai mult ce vrea el, dar asta spune si asa scapa.

  3. Daca toata manevra ta s-a petrecut in cadrul benzii, vina este a celuilalt, daca bucla ta stanga-dreapta a fost peste linia dintre cele doua benzi (evident daca strada are doua benzi) tu esti vinovatul. O bicicleta se substituie oricarui alt autovehicul. Cand cineva trece pe langa tine se numeste depasire chiar daca nu se depaseste cadrul delimitat al benzii. Linia de tramvai este considerata o banda separata.

  4. Pacat, ar fi trebuit. Frumos din partea lui ar fi fost sa dea o bicicleta noua.

  5. Omule, sa inteleg ca e cazul sa primesti si un cadou de la fericitul conducator auto, daca tot a avut placerea sa-ti distruga bicicleta.

  6. Emilian, stii si tu foarte bine cum este legislatia la noi. Clar ca el putea sa mearga mai incet, sa fie la o distanta mai mare, sa fie mai atent si in final sa nu te loveasca. Dar ideea este ca niciodata si nicaieri nu este definita acea distanta suficient de mare. Cand treci printr-o intersectie indiferent ca o faci cu un vehicul sau in calitate de pieton trebuie foarte multa atentie, sunt multe elemente de luat in calcul. El ca sofer trebuie sa fie atent la tine ca biciclist, trebuie sa fie atent sa nu vina unul mai tare din spate, trebuie sa fie atent la semafor, la gropi, la sinele de tramvai, trebuie sa fie atent sa nu intre vreunul in intersectie pe rosu (nu ca ar fi obligat, dar o conduita preventiva te faci sa fii atent la aceste lucruri, cel putin eu asa fac cand sunt cu masina), sa fii atent la un tramvai care vrea si el sa treaca tot atunci, la un eventual pieton grabit, eh uneori nu ai cum sa le prevezi pe toate, sau unii nu stiu sa se asigure suficient. Oricum foarte aproape nu era, si banuiesc ca era si destul de atent, considerand ca te-a vazut, si a avut timp sa claxoneze si sa si franeze. Poate daca era mai neatent si cu ochii la telefon, nici nu te vedea, si te lovea direct.

    Oricum intr-un accident amandoi au partea lor de vina, si intodeauna exista o varianta sa eviti cumva accidentul in anumite conditii…

  7. Multumesc pentru urari si pentru opinie. E binevenita.Si da, aveam casca. Si da,m-am lovit cu capul de asfalt. Si da, casca mi-a fost de folos.

  8. Gabi, multumesc. Sunt ok, nu mai fac niciun control. Dimineata mi-a aparut o vanataie neagra pe langa genunchi. Altfel, sunt ca nou, mai putin bicicleta 🙂

  9. Very funny.

    Nu sunt in nicio lupta cu nimeni si nu ader cu fapta (poate doar cu vorba) la nicio miscare biciclista de sustinere a drepturilor ciclistilor pe strada.

  10. Asa voi face si eu de-acum inainte. De fapt, am facut de multe ori asta, am stat pe urma la stopul pietenilor, dar aseara era dupa 21.00 si nu mai era trafic. Nu stiu de unde a aparut masina aia, ca nici n-am auzit-o.

    Apropos, nu ascultam muzica sau ceva de genul asta.

  11. Radu, ai inteles foarte bine schema. Asa a fost. Intrebarea mea era, totusi, daca soferul n-ar fi trebuit sa pastreze o distanta suficient de mare de mine astfel incat sa poata frana fara sa ma loveasca.

  12. Regula spune ca la schimbarea directiei de mers semnalizezi si apoi te asiguri. Daca tu ai fi trecut peste groapa aia si masina te-ar fi lovit din spate, atunci discutam de nerespectarea distantei.
    Banuaiala mea e ca masina nu a avut nici o problema cu groapa aia, daca ar fi urmat trasa ta nu ar fi putut sa te loveasca din lateral, doar daca intre groapa si locul impactului ar fi fost vreo 10m.
    Se spune ca probabilitatea de a se intampla accidente cand ambii participanti la trafic sunt atenti si respecta regulile este nula, iar atunci cand e numai unul el reuseste doar sa evite, daca reuseste. Deci ca sa raspund dilemei tale…da puteai sa ai norocul sa fie unul mai atent.
    E foarte usor ca eu sa stau sa-mi dau cu parerea si tu sa fii lovit si cu bicicleta stricata, sper ca nu ti-am facut mai mult rau spunandu-ti si parerea mea. Ken Kniffer a scris un set de reguli foarte complete despre cum sa circuli cu bicileta in trafic, ca in final sa sfarseasca calcat de un sofer beat. Probabil daca e sa se intample se intampla.
    Precizarea cu casca e buna, eu nu port dar ma gandesc serios sa incep.
    Insanatosire grabnica !

  13. Oricui cred că se putea întâmpla chestia asta. Nașpa că ți s-a întâmplat!…
    E bine să îți faci un control medical… general măcar.
    Ai grijă de tine!

  14. Trebuie sa vezi si partea plina a paharului: uite, acum ai un subiect pe care poti sa-l “storci” temeinic cateva saptamani…

    Iar noua, celorlalti, majoritatea neavand asemenea experiente si sperand sa nici nu avem, nu ne ramane decat sa invatam din cazuistica si sa te rugam sa ne dai mai multe amanunte tehnice, unele pe care nici manechinele de teste nu le pot oferi complet. Deh, natura umana este inclinata spre (aproape) morbid…

    In rest, suntem recunoscatori pentru sacrificiile pionerilor biciclisti in lupta inegala cu automobilele, pentru constientizarea ca suntem si noi pe undeva prin trafic, si pentru deschiderea de noi orizonturi miscarii bicicliste!

  15. Imi pare rau cand aud de incidente de gen, ma bucur totusi ca nu ai nimic grav.
    Exact pe acolo trec si eu foarte des si intr-adevar gropile de la sinele de tramvai sunt nasoale rau.. si eu ma las usor in dreapta iar apoi, pt ca vin din spate masini care merg spre stadion, prefer sa stau la semaforul pietonilor.

  16. Incercati sa ignorati pentru o clipa ca a existat o bicicleta / un biciclist implicat in accident si inlocuiti bicicleta cu un autoturism.

    Care poate trece primul? Este adevarat ca autoturismul din spate poate trece (chiar si fizic analizand) abia dupa ce primul autoturism paraseste intersectia? Cred ca e clar si care ar avea prioritate.

    Faptul ca Emilian nu era la volanul unui bolid pe 4 roti ci pe o bicicleta nu da dreptul soferului autoturismului din spatele sau sa-l depaseasca in intersectie si nici macar sa i-l dubleze. Suntem toti participanti in trafic, indiferent de numarul de roti. Datoria soferului era sa aiba o conduita preventiva, “a lovit din spate” cu spun militienii si e vinovat.

    PS: Cunosc un avocat bun! 😛

  17. In primul rand insanatosie grabnica, in al doilea rand… cu toate ca nu imi este foarte clar ce s-a intamplat, dar din cate inteleg tu mergeai pe partea dreapta dupa care ai schimbat brusc directia spre stanga, fara sa te asiguri si fara sa semnalizezi, nu prea vad cum poate sa fie vina lui. La schimbarea directiei de mers este obligatia ta sa te asiguri, indiferent de distanta la care se afla el. Daca te lovea in spate, puteati spune ca este vina lui, dar cum te-a lovit lateral, practic tu te-ai dus in fata lui… Soferul probabil a crezut ca te duci inainte si isi vedea si el de drum inainte. Nu cred ca putem avea pretentia ca atunci cand vede un biciclist soferul sa il ocoleasca pe contra-sens, si sa se deplaseze cu 5 Km/h, ca poate poate biciclistul se hotaraste sa mearga in alta directie. Oricum ce spun eu sunt doar pareri personale din ce am inteles eu din relatarea ta, dar la fel de bine pot sa ma insel, poate in fapt situatia a fost alta, nu mai tu stii ce s-a intamplat efectiv.

    Oricum nu ar fi rau sa mai faci un control la doctor, de multe ori nu iti dai seama pe moment de anumite leziuni existente.

    Multa sanatate!

  18. E vina soferului, dupa cum a zis si Bogdan. Depune plangere la politie si cere-i sa-ti repare bicicleta, e dreptul tau.

  19. ramai fara carnet 😀 Lasa ca asa te faci (si mai) mare. daca nu a iesit sange pe nicaieri, pt un om ca tine nu e nici o problema grava. daca era vorba de un sfrijit, mai ziceam. si totusi … avand in vedere compozitia schemei, sigur esti ok ? 🙂 SA REPARI BICICLETA!

  20. Nu te-ai asigurat?! Pai ce dreacu, tu esti masina, sa ai oglinzi? Cand esti pe banda ta faci opturi pe ea. Legea zice asa: trebuie sa ai distanta fata ala din fata ta astfel incat sa-ti permita evitarea oricarui accident, deci ala din spate e totdeauna vinovat; in al doilea rand depasirea oricarui biciclist trebuie sa se faca la o distanta apreciabila, egala cu inaltimea acestuia pe bicla, tocmai ca sa nu-l calce masina daca are vreun incident. Deci arde-l pe micutzul sofer care a uitat regulile de trafic. Ma bucur ca nu ai nimic, dar si asta-i relativ. Cazaturile se adauga si te trezesti la un moment dat ca te intrebi de ce te doare genunchiul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.