Se apropie Maratonul București, se apropie și sfârșitul planului meu de antrenament pentru semimaraton, pe care l-am generat cu ajutorul platformei Garmin.

Plan alergare semimaraton

Cred că am făcut cam 80% din el, pentru că au intervenit diverse evenimente și am fost nevoit să anulez unele antrenamente. Cele mai grele mi s-au părut intervalele – planul pe care l-am urmat eu a avut doar intervale pentru distanța de 800 de metri, iar astea sunt destul de grele.

Am început planul în data de 8 iunie și am avut planificate trei alergări pe săptămână.

Intervalele au fost de două tipuri: race pace și speed pace. În prima categorie trebuia să alerg la ritmul de cursă. La cele de speed trebuia să alerg și mai repede. Pauza dintre intervale era de trei minute, mers sau alergare ușoară.

Mi s-au părut neobișnuite și antrenamentele lungi, long run-urile, pe care Garmin mi le-a planificat pe la 30 km.

Acum, în ultimele 11 zile mai am așa:

  • magic mile – o să alerg azi o milă, probabil să calculeze Garminul V02 max
  • long run, vineri, încă 30 km
  • duminică doar niște drill-uri
  • iar în săptămâna cursei voi mai avea un singur antrenament, miercuri.

Planul Garmin a fost făcut de către Jeff Galloway, iar timpul estimat este 1:32:00, asta înseamnă o medie de 4:22/km.

Comentarii