Mulți dintre organizatorii de competiții sportive nu înțeleg un lucru foarte simplu: piața a devenit saturată, avem prea multe concursuri. Din punctul nostru de vedere, al sportivilor amatori, e bine, avem de unde alege. Pentru noi selecția devine tot mai ușoară, ne-am ars o dată, a doua oară nu mai participăm. Din punctul meu de vedere, provocările organizatorilor de competiții sportive pot fi reduse la doar două chestiuni:

  • Respectă ceea ce promiți
  • Comunică

Nu poți, nu promite

Ai promis un traseu, ține-te de el, nu-l schimba în ultimele două săptămâni. Intervin condiții meteo nefavorabile, ia o măsură care să-i mulțumească pe majoritatea concurenților, amână evenimentul (știu, logistică, aprobări, nasol), returnează banii, dă un voucher, nu știu, ceva. Soluții există, nu te facă că nu există. Îți vei complica viața, dar ăsta-i riscul.

Asigură-te că toți concurenții au șanse egale să experimenteze ceva plăcut. I-ai ademenit cu niște promisiuni, ține-te de ele. Nu e ok că 15% dintre concurenți să se simtă bine, iar ceilalți să se înghesuie pe poteci înguste. E adevărat, sunt mai puțin pregătiți fizic și tehnic, dar și ei au nevoie de adrenalină și motivație. Ai promis o cursă de masă, asigură o cursă pentru majoritatea concurenților. Ei sunt mai importanți decât elitele. Ei îți aduc veniturile.

Nu lăsa logistica să te depășească. Ceri taxa maximă de pe piață, dar nu eșt în stare să asiguri băutură izotonică pentru toți concurenții. Nu, nu ne interesează că Ionel a ajuns la punctul de hidratare la șapte ore după ce a trecut pe acolo câștigătorul concursului. A plătit, asigură-te că ai și pentru el aceleași condiții și produse. Mai sunt nșpe alte probleme de logistică. La triatlon, spre exemplu, au existat situații în care la proba de înot s-a trișat, pentru că organizatorul nu a asigurat suficiente bărci de supraveghere.

Asigură-te că ai suficienți voluntari. Instruiește-i. Nu ne interesează cum îi numești, voluntari sau oameni plătiți. E nevoie de ghidaj, trebuie să ai un om acolo. Am aflat de multe situații în care sportivii au luat-o prin bălării sau au scurtat traseul din cauza faptului că au fost induși în eroare, fie din cauza lipsei marcajului, fie pentru că voluntarii nu au fost bine instruiți.

Comunică

Asigură-te că toate informațiile legate de concurs ajung la publicul tău țintă. Pare simplu în teorie, dar se pare că e mai greu de pus în practică.

Website cu structură logică. Pune la punct un site oficial al concursului care să fie structurat logic. Nu vreau să mă ia amețelea căutând data concursului (!), tarifele de participare(!) sau detalii despre traseul (!).  Stabilește-ți o politică editorială a website-ului, un timeline dinainte știut cu informațiile pe care le vei publica. Nu vărsa la grămadă tot ce știi tu despre concurs într-un singur post.

Blog. E util și te poate ajuta, dar trebuie să-i acorzi timp și resurse. Nu merge să scrii despre pitoreasca zona în care are loc concursul și gata. Vino cu sfaturi utile despre cum trebuie abordat concursul, ce fel de echipament e necesar, care sunt greutățile, care sunt provocările. Publică interviuri cu antrenori, cu sportivi, cu alți concurenți, care au ieșit în față la edițiile anterioare, prezintă echipele care vor participa etc. Pentru mai multe detalii contactează-mă.

Social media. Respectă și aici un guideline editorial, care să meargă în paralel cu informațiile publicate pe website. Publică informații relevante, care să- intereseze efectiv pe cei care s-ar putea înscrie la concurs. Am întâlnit multe situații în care pe pagina de Facebook a unui concurs de mountain bike se publicau fotografii cu tipe sexy pe bicicletă. Wrong! Like-urile adunate sunt false, nu te ajută cu nimic. Rămâi relevant.

Newsletter. Dacă ți l-ai asumat, foarte bine! Trimite newsletter, dar la fel, fii cât mai relevat pentru concursul tău și nu trimite zilnic mesaje, vei ajunge cu singuranță în folderul SPAM.

Publica și printează rezultatele imediat. Suntem în anul 2017, facem transmisiuni live pe Facebook, pe YouTube, suntem conectați non-stop la informații. Publică rezultatele! Când? Acum!

 

Comentarii