Povestea este simplă: acum aproape doi ani mi-am cumpărat un ceas Garmin Forerunner 110 de la Decathlon Pallady.  Am fost şi sunt foarte mulţumit de acest ceas, pe care l-am folosit din plin la antrenamentele de alergare, dar şi pe bicicletă.

Mi s-a rupt însă cureaua şi, pentru că încă mai este în garanţie, m-am dus la Decathlon Pallady, de unde l-am cumpărat. Acolo, un domn ce părea a fi vreun şef de raion (aşa se purta), mi-a spus că nu ştie dacă acestui ceas îi poate fi schimbată cureaua şi că va contacta producătorul pentru a obţine această informaţie.

Primul semn de fofilare: “ceasul are garanţie doar un an de zile”, mi-a spus.

“Ba nu, are garanţie doi ani, aşa scrie şi pe site-ul Decathlon”, i-am replicat.

M-a contrazis, mi-a spus că nu ştiu eu şi că, de fapt, ar fi trebuit să mă însscriu pe site-ul producătorului pentru o garanţie extinsă.

Am rămas puţin nedumerit, pentru că nu mi-a pomenit nimeni de acest lucru. Nu mi-a spus nimeni că pentru a beneficia de o garanţie de doi ani trebuie să mă înscriu pe vreun site. Eu ştiu însă că Decathlon afişează pe site-ul său faptul că ceasul pe care l-am cumpărat eu beneficiază de o garanţie de doi ani.

Garantie ceas Garmin

 

“Voi reveni cu un telefon la dvs săptămâna viitoare”, mi-a spus. Eram într-o zi de joi. “Să nu vă panicaţi dacă nu vă sun chiar luni, la prima oră, dar voi reveni cu un telefon”. Ok, am spus, aştept un semn.

Au trecut mai bine de 10 zile, nu m-a contactat nimeni. PROBLEMA este că acum, la începutul lunii martie expiră garanţia de doi ani.

Şi pentru că nu m-a sunat nimeni de la Decathlon România, am sunat eu la Garmin România. În două minute am aflat că acestui model, Garmin Forerunner 110, nu i se poate înlocui cureaua. Aşa a fost proiectat din fabrică.

Stăteam de vorbă ieri cu cineva din industria bicicletelor, care mi-a spus că trebuie să mă duc peste iei şi să-mi reclam drepturile. “Dacă nu-ţi pot înlocui cureaua”, am fost sfătuit, “trebuie să ceri alt ceas”.

Voi ce credeţi că ar trebui să fac? Să mă duc să cer înlocuirea ceasului au ba?

Între timp, am găsit o soluţie temporară, am prins bucată ruptă cu doi şoricei.

IMG_00001967

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

20 thoughts on “Probleme cu garanţia la Decathlon România”
  1. am eu o curea aoroape noua de la un ceas defect din fabrica
    daca te mai intereseaza suna-ma,o am la 150 lei pe olx,pt ca nu se gaseste nicaieri in comert sau la distribuitor

  2. Din comentariul tău, deduc că lucrezi în industrie, poate chiar la Decathlon. Dacă, îmi scuzaţi cacofonia, cureaua nu face parte din ceas, atunci ar trebui să poată fi schimbată. Ceasul în sine, fără curea, n-ar mai fi ceas în sine. Ar fi un ceas fără o curea.

    Te grăbeşti să tragi concluzii. Nu-l cunosc pe Bogdan Burghelea, deşi văd că suntem prieteni pe Facebook şi că a dat un share pe contul lui la acest articol. Nu mă priveşte cazul lui în această situaţie.

  3. Vezi ca nu au dreptate cu un an garantie. Conform directivei Europeene 44/1999, catre clientii persoane fizice au obligatia de a oferi 2 ani garantie, indiferent de ce garantie ofera producatorul. Articolul 17 spune ca perioada poate fi limitata de statele membre dar nu poate fi mai scurta de 2 ani.
    Art 9 spune ca “the seller should be directly liable to the
    consumer for the conformity of the goods with the
    contract”. Dat fiind ca m-am ocupat cu vanzari de asa ceva iti pot spune ca in fata legii e raspunzator cel care vinde produsul in EU. Ca sa ma acopar trebuia sa discut eu cu producatorul pentru garantie, dar 2 ani trebuie oferiti in EU catre consumator. Toate astea se aplica la persoane fizice insa, daca actele sunt facute pe o firma se pierde dreptul asta.

  4. Sa stea linistita persoana din industria tricicletelor care te-a sfatuit ca in acest caz ar trebui sa mergi peste ei si sa ceri un ceas nou. In Romania nu se va intampla asa ceva iar afara se intampla contra unei sume care nu este chiar mica, ceva imi spune ca nu prea ti-ar conveni.
    Totusi, mi se pare hilara afirmatia ta referitoare la faptul ca d-abia acum ai aflat ca la acest model nu se poate inlocui doar cureaua. Acest fapt este vizibil atunci cand ai ceasul in mana, dealtfel se cam stie ca acesta este punctul slab al unora dintre modelele entry-level Garmin.
    Ai tinut neaparat sa achizitionezi un dispozitiv Garmin, dupa cum spui chiar tu in articolul in care te laudai cu achizitia. Ai fost incantat de pretul redus cu 30% (599 ron) si cum ai facut compromisul de a cumpara un model de dama, tot pe acolo cred ca ti ai asumat si faza ca s ar putea sa ai o problema cand va ceda cureaua. Din pacate a cedat ceva mai repede decat ar fi vrut toata lumea , respectiv in 2 ani fara 1 luna…iar acum cei de la Decathlon s-au pomenit cu beleaua pe cap si “mare” scandal online.
    Get a life ! 🙂

  5. Salut. Daca nu o rezolvi. Am eu un 210 negru care nu functioneaza dar estetic este 9 din 10 as spune. Intereseaza-te daca se potrivesc. Pretul il discutam. Oricum Succes.

  6. Vericuleeee, e un ceas de peste 850ron. Crezi că e normal să-l porți un an jumate și apoi să-l arunci că i s-a rupt cureaua care nu mai poate fi schimbată?

  7. Eu în august 2013 am cumparat un ceas Casio din Spania cu Încarcare Solara după nici o luna jumatate au aparut probleme :daca ma spalam pe maini cu apă calduta aparea condens in interior ,sau era mai racoare afara asemenea .Iau legatura cu B B colection ei asigurau service in Romania il trimit la ei dupa 3 saptamani imi spun ca ceasul are garnitura rupta nu se mai fabrica piese ( cica garnitura se putea rupe daca te loveai de coltul birou sau de tocul usi– am ramas masca la telefon cind am primit aceste raspunsuri ) si asa mai departe nimic reparat sau schimbat , am luat legatura cu oficiu de protectie a consumatorului european am luat si cu cei dela Casio Europe .Cei dela Casio imi spun sa iau legatura cu cei dela B B sa imi faca un discount sa achizitionez un model superior ( rasp celor dela -B and B -noi va aducem unul nou fara nici o reducere ) ,Pana la urma l- am trimis pe cheltuiala mea în |Germania cei de acolo au vazut care este problema si l-au inlocuit fiind in garantie .Deci stai tu in Romania sa iti rezolve cine ceva , eu am intrebat la B and B -cum este posibil sa se vanda un ceas in Romania ca al meu daca nu se mai fabrica piese .

  8. Si eu as continua, daca as fi in locul tau, sa obtin ce se poate din garantia aia.

  9. Mihai, mâine am de gând să mă duc din nou la Decathlon, iar de data asta voi face o cerere în scris, să primesc şi număr de înregistrare pe ea. Voi avea, deci, un răspuns oficial.

  10. Eu nu cred ca vei primi nimic de la Decathlon. Ce treaba are garantia ceasului cu faptul ca ti s-a rupt cureaua? Hai sa fim seriosi!

  11. Anumiti producatori ofera la anumite componente de uzura sau accesorii o perioada de garantie mai mica (cum ar fi bateria, incarcatorul sau castile in cazul unui telefon mobil). Ideea de a nu putea inlocui cureaua mi se pare marsava, stiind ca cureaua este o componenta de uzura, si probabil era proiectata sa reziste fix 2 ani si cateva luni, astfel incat sa fi nevoit sa inlocuiesti tot ceasul. Parerea mea este ca trebuie sa insisti, si sa faci toate demersurile, chiar si o reclamatie la protectia consumatorului in caz ca nu vor sa il inlocuiasca

  12. pai te duci la service-ul sau unde ai garantia si il lasi sa-l repare…
    problema lor daca schimba ceasul sau nu… daca doar vorbesti cu ei nu cred ca rezolvi nimic… macar o cerere scrisa si inregistrata macar…

  13. Pe langa ce a spus Adrian, daca ti se refuza in continuare drepturile, da-i in judecata 😀 Si cere despagubiri

  14. Suna la Garmin din nou si intreaba:
    – care e garantia ptr acest produs
    – ce se poate face in cazul tau (cu cureaua rupta) daca ceasul e in garantie
    – daca poti merge direct la ei cu ceasul in situatia in care l-ai cumparat de la Decathlon

    A.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.