Prima Evadare - traseu noroi

Update la update! – 7 mai 2016

În urma verificărilor făcute pe traseu, vom evada mâine pe această rută. Noua variantă are 54 km.

Vezi fotografii de pe traseu!


“… încercăm să introducem variante ocolitoare pentru zonele dificile, vor fi luate măsuri, iar traseul va suferi niște modificări, astfel încât să reușim să micșorăm cât de mult posibil porțiunile mai lungi de noroi”, au anunțat organizatorii concursului Prima Evadare, într-un articol în care se explică ce părți din traseu vor fi modificate.

Din ce am înțeles, vor exista două variante de traseu, în funcție de starea vremii și de situația din teren. Astfel, va fi un traseu de 39 km, numit varianta simplă, a cărui hartă o puteți consulta aici. Și mai există un traseu, tot de 39 km, care a fost numit varianta super simplificată, a cărui hartă poate fi cercetată aici.

L-am sunat pe Daniel Sărdan, de la Prima Evadare, și mi-a spus că prima varianta este cea preferată.

Când va fi luată decizia?

“Probabil că în dimineața respectivă, dar încercăm totuși să mergem pe varianta simplă, pentru că cealaltă implică destul de multă șosea, multă poliție și suprapunere cu trafic auto”, a spus Daniel Sărdan.

” La varianta simplă va fi o zonă dificilă la stână, iar după stână, în spate la aeroport va fi iarăși o porțiune sensibilă. Chiar dacă mai cari bicicleta tot o scoți la capăt. După CP9.1, la fel, este greu, dar având în vedere că s-a micșorat numărul de kilometri, chiar dacă mai mergi pe lângă bicicletă sau te mai oprești să o deznoroiești, te miști mai repede. Practic, am scos vreo 15 km din porțiunea de pădure de la Balotești, ceea ce ar trebui să micșoreze și timpul de ajungere și timpul de efort”.

Cauciucuri de noroi sau nu?

Echipa BikeXpert a ieșit ieri pe traseu (foto de pe Facebook) și a testat cauciucurile de noroi. Răzvan Jugănaru a spus că, orice alegere ai face, există plusuri și minusuri.

BikeXpert echipa noroi
Alexandru Stancu (stânga) și Răzvan Jugănaru, după ce au parcurs traseul Prima Evadare.

“Azi am probat cauciucurile de noroi dar, sincer, este grea alegerea. Ce câștigi pe o parte, pierzi pe alta. Rămâne de văzut, în funcție de vreme, ce setare facem”, a spus Jugănaru.

“Crampoanele mai mari îți agață noroiul, îți taie noroiul, cauciucul nu plutește. La fel, pe zona de iarbă, cauciucul de noroi se adâncește. Cauciucurile mai clasice, au crampoane mai puțin înalte, mai puțin agresive, ele se încarcă cu noroi și își protejează și suprafața de rulare”, spune Daniel Sărdan.

Alegerea cauciucurilor ar trebui să fie făcută în funcție de tipul de noroi, a mai spus Daniel. Dacă noroiul va fi moale, anvelopele dedicate mocirlei vor fi de preferat. Dacă noroiul va fi unul vâscos și lipicios, atunci sunt recomandate cauciucuri mai puțin agresive, cu crampoane mai mici.

Eu va trebui să mă rog, în consecință, să plouă în continuare, căci mi-am pus niște cauciucuri cu ditamai crampoanele :).

“Unii și-au montat pe biciclete cauciucuri de ciclocross, care nu au crampoane așa de mari, dar sunt înguste”, a spus Daniel Sărdan.

Oricare ar fi alegerea voastră, vă urez succes pentru duminică!

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.