Cel mai mare obiectiv al lui Tom Dumoulin (Giant-Alpecin) în Turul Italiei era să câștige prima etapă, de contratimp, performanță pe care a atins-o și care i-a adus primul tricou roz și poziția de lider în clasamentul general.

Olandezul a parcurs cei 9,8 km ai cursei în 11 minute și trei secunde, un timp mai bun cu doar 0.01 secunde decât cel înregistrat de Primoz Roglic (LottoNL-Jumbo), care a produs o neașteptată surpriză. Locurile trei și patru au fost ocupate de către Andrey Amador (Movistar Team) și Tobias Ludvigsson (Giant-Alpecin), care au venit la șase, respectiv opt secunde de primul loc.

Tom Dumoulin in Turul Italiei 2016 - etapa 1 contratimp

Viteza medie a lui Tom Dumoulin a fost de  53,212 km/h.

Tom Dumoulin - pe bicicleta in etapa 1 Turul Italiei 2016

Victoria lui Dumoulin are o semnificație specială și pentru că este prima victorie a echipei Giant-Alpecin în acest sezon, care a fost grav afectată de un accident în timpul unei sesiuni de antrenament, în urma căruia șase cicliști au fost răniți, printre care și John Degenkolb.

Fabian Cancellara, considerat unul dintre marii favoriți ai primei etape, a avut probleme cu stomacul miercuri seara și a terminat cursa pe un dezamăgitor loc opt, la 14 secunde diferență de Dumoulin.

Vincenzo Nibali (Astana) a fost cel mai bine clasat dintre favoriții principali la câștigarea titlului suprem, italianul reușind să parcurgă traseul de contratimp cu un avantaj de cinci secunde față de Alejandro Valverde (Movistar)

Top 10 etapa 1

Clasament top 10 Turul Italiei 2016 - etapa 1

 

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

2 thoughts on “Turul Italiei: Dumoulin ia prima etapă la 0.01 secunde diferență!”
  1. Și mie, obișnuit pe MTB, când am început să merg pe cursieră, ghidonul îngust mi se părea foarte incomod, nici nu puteam respira bine.. În scurt timp te obisnuiesti, în trafic te strecori mai ușor însă în pădure pe ciclocross încă nu am aceeași agilitate ca pe MTB. Acum prefer ciclocrossul, îmi place mai mult asfaltul și viteza dar încă ies des pe drumuri de țară și prin pădure când este uscat.

  2. Nu am inteles niciodata cum pot pedala oamenii pe bicicletele astea asa inguste..eu am nevoie de coarne lateee, sa ocup toata strada :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.