Anul acesta, în Bucureşti, au avut loc 134 de accidente rutiere în care au fost implicaţi biciclişti, a declarat pentru biciclistul.ro Nicu Dragoş, şeful Brigăzii Rutiere Bucureşti, comisar şef de poliţie.

Din păcate, în urma acestor accidente trei persoane au decedat, 20 au fost rănite grav, iar 123 au fost rănite uşor.

Ce ne-a  mai spus comisarul:

  • În 121 dintre aceste accidente au fost implicaţi conducătorii de biciclete de sex bărbătesc, iar în restul de 13 accidente, cei de sex femeiesc;
  • Din cele 134 de accidente rutiere, în 68 dintre cazuri a fost vina bicicliştilor, iar  în 12 dintre ele a fost vina  biciclistelor;
  • Anul trecut numărul total de accidente în care au fost implicaţi bicicliştii în Bucureşti a fost mai mic – 108.
  • În 2009  două persoane au decedat, 21 au fost rănite grav şi 86 rănite uşor;
  • Tot în 2009, în 95 dintre accidente au fost implicaţi conducătorii de biciclete de sex bărbătesc, iar în restul de 13 accidente, cei de sex femeiesc;
  • În 51 dintre cele 108 accidente rutiere din 2009, au fost implicaţi, cu vinovăţie, bicicliştii, iar în 10, conducătoarele de biciclete.

Principalele cauze de producere a acestor accidente rutiere au fost neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept şi neasigurarea la schimbarea benzii de circulaţie.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

15 thoughts on “Statistici: 134 de biciclişti au fost loviţi de maşini în Bucureşti în 2010”
  1. Am avut un accident cu bicla acum 7 ani pe DN 3 linga Calarasi.Un microbuz mi-a taiat fata cind m-a depasit si apoi a frinat in fata mea si a ;uat-o la dreapta. Eu aveam 30 de km /ora , am frinatsi m-am trzit in sant dar pe celalalt sens . Bicla nu prea a avut mare lusru , in schimb eu am avut julituri pe tot corpul.Am reusit sa plec pe bicle citeva sute de metri si apoi am inilnit in echipaj de politie care mi-a oprit o masina sa ma duca spre casa si atit. Urmarea – 4 zile de spitalizare.

  2. conform statisticilor posesorii de bmwuri mai vechi de 15 ani sunt cei mai predispusi catre accidente in care sunt implicati si biciclistii.riscurile cresc astfel pentru:

    -ascultatori de manele: +11.33%
    -semivorbitor de limba romana: +6.20
    -numar de bulgaria:+8.25%
    -numar de italia: +3.85%
    -bmw cu tunning de prost gust: +4.70%
    -bmw cu tunning de prost gust, leduri, numere personalizate: +5.20%
    -bmw seria 3: +3.33%
    -bmw seria 3 negru: +5.65%
    -bmw seria 3 negru pe inserat: +7.02%
    -bmw seria 3 negru pe inserat cu tot familionul: +7.44%
    -bmw seria 3 negru pe inserat, cu tot familonul si 2 saci de cartofi in portbagaj: +8.33%

    *in unele cazuri combinatia rezultata ar putea depasi 100%, in aceste cazuri se rotunjeste catre 100.
    *statistica e realizata de aceiasi oameni care fac sondajele politice

  3. Adevarul este ca e foarte periculos in Bucuresti.Am mers o singura data,folosind soseaua pt ca piste nu exista si alea care sunt,sunt de forma.Nu cred ca voi repeta.
    Merg de obicei pe DN1 (adica in trafic destul de mare) dar nu ma simt ca in Bucuresti.Acolo e sinucidere curata,oricat de bine ai cunoaste/aplica regulile de circulatie.Am avut probleme cu imbecilii care ies din masini fara sa se uite,cu cei care habar nu au pt ce e manetuta aia de langa volan(stiti voi .. aia pe care o misti si face click,click),si cu un idiot cu un jeep care cred ca avea boala pe biciclisti pt ca mergeau mai repede ca el.
    Nu zic ca astfel de specimene nu sunt peste tot dar in orasele mari sunt multi,sunt frustrati din cauza traficului si se si grabesc

    @Eco:Nasol si cu gropile..si eu era sa o patesc dar din cauza gurilor de canal,lasate ca dracu dupa asfaltari si care acum sunt adevarate capcane,masurand in adancime cat groapa Marianelor.
    http://www.trafictube.ro/gropi-la-sinaia/
    Imi cer scuze,Emilian daca e reclama 🙂
    Oricum,ideea e ca sunt peste tot si in unele cazuri nu ai cum sa te dai pe dreata pt ca acolo e gaura(nu de scurgere) intre asfaltul propriu zis si bordura.Nu aveau bani sa asfalteze pe toata latimea drumului

  4. In vara anului 2000 in afara orasului in timp ce veneam de la lucru spre casa cu bicicleta, am fost lovit din spate, lateral dreapta, de un betivan cu Dacia, aruncandu-ma ca pe o minge in mijlocul soselei fara ca sa-mi rup ceva….m-am ales doar cu julituri si cu o sperietura teribila. Totul s-a petrecut foarte repede; eu m-am uitat in spate si l-am vazut departe de mine, moment in care am ocolit niste gropi din sosea ca sa nu trec prin ele si am depasit axa soselei urmand sa revin iarasi pe partea dreapta. N-am mai avut timp pt.ca el deja ma depasea pe dreapta; am auzit cauciucurile scrasnind pe asfaltul fierbinte, m-am incordat puternic, am strans ghidonul foarte tare si asteptam impactul. I-am spart(fisurat) parbrizul cu cotul drept si i-am rupt oglinda retrovizoare. Dupa cazatura m-am ridicat repede si am parasit soseaua care era foarte putin circulata la acea ora. Betivanul n-a reusit sa-si franeze complet masina, asa ca a intrat cu ea prin grau, oprindu-se dupa aprox. 35 m. A scos masina si a urcat-o din nou pe sosea. Cand a vazut ca n-am mai nimic, a zis sa mergem la politie pt. ca trebuie sa-i platesc parbrizul si oglinda, dar a renuntat atunci cand i-am spus ca miroase a butoi. Eu zic ca am fost de vina pt. ca nu m-am asigurat cand am vrut sa revin din nou pe dreapta; dar mai vinovat cred ca a fost el pt. ca era in spatele meu si mi-a vazut miscarea pe care o facusem anterior ca sa ocolesc gropile si nici macar n-a claxonat sau sa reduca viteza, betivanul dracului, ba chiar a facut si o depasire pe dreapta !!. Cursiera n-a avut nimic iar din acel moment am vandut-o (am considerat ca-mi aduce ghinion !)
    Multumesc lui DUMNEZEU ca am scapat teafar !!!

  5. As vrea sa citesc marturia unui biciclist accidentat. N-am patit-o pana acum dar daca mi s-ar intampla nu stiu daca as mai avea curajul sa ies in trafic.
    Cel mai aproape de accident am fost la inceput cand traversam regulamentar (jos de pe bicla) pe la o trecere de la iancului; autobuzele acordau prioritate pietonilor iar smecherii depaseau in viteza fara sa se gandeasca ca pe trecere sunt oameni. Si la Izvor am patit acelasi lucru(atunci m-a cam salvat un nene care apucase sa vada depasirea si mi-a strigat “stai”, eu deja ma angajasem in traversare). Acum ma uit de zece ori inainte sa trec, chiar daca e verde.

  6. Da, ma, ai dreptate.
    Nu e cazul sa facem nimic.
    Am facut o socoteala: 10000 de biciclisti merg 365 de zile de 2 ori pe zi. In total fac 7300000 de drumuri. Au loc 3 accidente mortale. Deci riscul este mai mic de 1 la 2400000 adica de numai 3-4 ori mai mare decat cu avionul, deci comparabil. Si gata.

  7. am dori sa stim si:culoarea ciorapilor,masura de la pantofi,continutul de dioxid de carbon in sange la momentul producerii accidentului si varsta agentului constatator…etc

  8. Ar fi interesant sa cunoastem mai multe detalii cum ar fi anotimpul, conditiile meteo, ora, contextul de trafic, experienta si varsta celor accidentati, daca aveau permis de conducere, cum au ajuns sa fie accidentati cei nevinovati si ce ar fi putut face sa scape, modelul de bicicleta, culoarea, etc.

  9. :))) cum a fost aia cu “cine n-a fost lovit nu e biciclist” … ai grija sa iti afirmi/confirmi statutul de biciclist prea des … inteleg ca e oarecum periculos 😀

  10. Am uitat sa spun ca ma dau foarte mult pe bicicleta prin oras, si faceam asta si cand aveam 12 ani, nu respect chiar toate regulile si ma strecor printre masini.

  11. cam mult unul la 3 zile..ala care n-a fost lovit nu e biciclist..avantajul e ca te face sa fii mai atent pe viitor..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.