Recunosc, din când în când îmi place să beau câte un pahar de vin, mai ales din cel făcut de tata, roșu, cu un ușor gust amărui (pune și câteva frunze de pelin).

N-am ajuns să beau chiar un pahar de vin pe zi, dar nu cred că sunt singurul care și-a pus această întrebare: ce s-ar întâmpla dacă aș bea un pahar de vin pe zi? Mi-ar afecta sau nu performanțele sportive?

Din păcate, Internetul abundă în informații despre acest subiect, dar sursele nu sunt credibile. Bunăoară, cum să iau eu de bun articolul Dacă credeai că un pahar de vin pe zi îți face bine, te-ai înșelat, care-i scris de Playtech, un website despre care știam că-i de tehnologie (nu e?), cu subiecte legate de Android, Apple, Facebook Google, smarthpone-uri și altele asemenea.

Un articol bine indexat nu e neapărat un articol util și credibil.

Tot între primele rezultate pe Google se află și un articol publicat pe doctorulzilei.ro, din care aflăm că un pahar de vin pe zi face bine, dar numai celor cu o anumită înzestrare genetică, iar din această categorie ar face parte doar 15% dintre oameni.

Al doilea rezultat din prima pagină de căutări Google pe acest subiect aparține unui producător de vinuri. Ia ghiciți ce afirmă acesta (Domeniul Bogdan), e bine sau nu să bei vin? :). Aflăm de la producător că vinul previne dezvoltarea unor tipuri de cancer, că oferă un somn mai odihnitor, că previne ateroscleroza, că este antiinflamator, că reduce riscul apariției pietrelor la rinichi, că previne răcelile, diabetul, obezitatea, are efect relaxant, ba chiar și efect afrodisiac! Gata, m-a convins, mă duc până la bucătărie să-mi pun un pahar de vin.

Un alt producător, la fel de bine indexat în Google, de data aceasta de suplimente sportive (Myprotein) ne ademenește fix pe subiectul pe care l-am enunțat și în titlu: Sportul și alcoolul. Efecte asupra performanței. M-am dedublat și am pus un pariu cu mine însumi: am fost sigur că Myprotein va enunța la sfârșitul unui articol extrem de lung și plictisitor că alcoolul nu face bine sportivilor. Iată ce am citit chiar la sfârșit: ”… concluzia în privința relației sale cu performanța sportivă este clară. Alcoolul și antrenamentul nu sunt prieteni”. Ei poftim, și eu tocmai mi-am turnat un pahar de vin.

Vice îmi promite că îmi va spune cât vin roșul pot să beau ca să nu dau în alcoolism sau boli, dar asta nu mă ajută cu nimic. Știu de pe acum, fără să fi citit articolul, e bine să bei cu moderație, dar tot nu am aflat dacă vinul e prieten cu sportul.

Alte rezultate, tot de pe prima pagina, mă momesc cu titluri care de care mai incitante: ”Un pahar de vin roșu pe zi, cheia unui creier sănătos”, ”Permisiune pentru cardiaci: un pahar cu vin pe zi”, ”Pericolele din vinul roșu, mai mari decât beneficiile”.

Am ajuns în căutările mele pe marginea acestui subiect – și mă mir că este doar pe pagina a doua – la site-ul unvinpezi.ro. Știam despre el, mi-a rămas în memorie că a fost lansat de Orlando Nicoară și nu m-am înșelat. Se întâmpla în 2012. Ca să vezi ce coincidență, acestui magazin îi face reclamă Lucian Mîndruță, inițiatorul turelor cu bicicleta la mare (sau la munte).

Am navigat oceanele Internetului în lung și-n lat, precum Cristofor Columb, și tot n-am găsit o sursă credibilă din care să aflu dacă un pahar de vin pe zi mă ajută sau, dimpotrivă, nu mă ajută, pe mine, sportivul.

Mi-am îndreptat atenția și spre surselor externe, cu greutate, cum ar fi National Geographic, dar tot n-am reușit să aflu ce mă interesează.

M-a liniștit oarecum un articol pe care l-am găsit pe Triradar.com, un website dedicat triatloniștilor, în care mi se spune că un pahar de vin – ce-i drept, nu pe zi – n-o să mă tragă în jos. La ce întrebări primesc răspuns în acest articol:

  • Este alcoolul o sursă bună de calorii? Nu.
  • Este alcoolul o sursă bună de minerale și vitamine? Nu.
  • Îmi va fi afectată performanța sportivă de câteva pahare? Da.
  • Mă dezhidratează alcoolul? Da.

Dacă ai nevoie de câteva scuze (aparent credibile) pentru a mai trage la măsea câte un pahar, iată ce recomandă Triradar:

  1. O bere sau un pahar de vin cu o noapte înainte de competiție te va ajuta să te relaxezi. E ok. Nu uita însă că alcoolul este diuretic și că nu vrei să ajungi la linia de start dezhidratat;
  2. Dacă bei o bere după un antrenament de alergare (se pune și un pahar de suc de struguri cu alcool?) e o modalitate minunată de a te relaxa, dar pe urmă bea multă apă și mănâncă chestii sănătoase 🙂

Tu, cititorule, ce părere ai? Un păhărel de vin e ok sau nu pentru sportivi?

Citește și Ce alimente trebuie să eviți cu o zi înainte de cursă.

Ai putea găsi util și acest articol – Ce bem după antrenament sau concurs?

Comentarii

Dacă tot ai ajuns la sfârșitul articolului, aș vrea să-ți mai rețin atenția două secunde. Biciclistul.ro este un blog independent, susținut din resurse proprii. De aceea, orice contribuție venită din partea cititorilor este binevenită, mă va ajuta să generez conținut original și de calitate. Cum poți ajuta? Cu o mică donație lunară, de 1$, 3$, 5$ sau orice sumă vrei tu. O poți face aici:  https://www.patreon.com/join/biciclistul?. Mulțumesc anticipat!