Aseară, în drum spre casă, am fost nevoit să mă opresc preț de aproape 30 de minute. Cum stăteam eu pe marginea drumului, pe una din străzile destul de înclinate din București, mi-a fost dat să văd mulți bicicliști. Asta-i de bine… cu cât mai mulți, cu atât mai bine.

Însă, urmărindu-i am văzut că mulți dintre ei merg oarecum… “neproductiv” așa că-mi permit să fac aici două recomandări care ar trebui știute de marea majoritate a celor care folosesc bicicleta:

  • Este important să priviți înainte când mergeți pe bicicletă – cu atât mai mult atunci când urcați este bine să vă uitați înainte nu în jos. Mulți sunt tentați să se aplece cu tot corpul în față și să lase privirea în pământ. E o poziție obositoare și în plus, nu mai puteți vedea eventuale obstacole care v-ar putea încetini;
  • Dacă vedeți că vă apropiați de o pantă încercați să vă alegeți combinația de pinioane/foi preferată pentru urcare înainte de a începe urcarea. Mi-a fost dat să aud niște scrâșnituri de-mi venea să plâng alături de lanțul supra-întins de pomană;
  • Dacă nu cunoașteți zona și nu știți cum veți putea urca, alegeți de la început foaia cea mai mică, apoi, pe rând dacă nu puteți urca, schimbați pinioanele. Ori (mai sănătos) dacă nu știți cum veți urca – alegeți de la început combinația cea mai facilă
  • Veți urca mult mai conforabil și veți ajunge cu siguranță sus mai odihniți.

Spor la pedalat în continuare.

3 thoughts on “Cum să abordezi urcările cu bicicleta”
  1. Recomand video asta => http://www.youtube.com/watch?v=HRFNKhNhhJQ va ajuta foarte mult 🙂 Am observat ca multi nu trag de pedala pana ajunge jos pe toata cursa ei de 180 grade, ci mai mult imping in ea (ma refer aici pe drum drept) plus mai apasa si cu mijloul talpii spre calcai chiar. Nu stiu cum sa ma exprim exact, banuiesc ca intelegeti la ce ma refer, cei care umblati demult cu bicicleta.
    Haraiturile astea a lantului pe foi se vad la persoane care nu-s prea umblate cu bicicleta decat prin oras, n-au o experienta de abordara a unei rampe, si nu se cunosc destul de bine cat pot sa duca sau mai exact daca poate duce toata rampa…asta se vede si cum abordeaza o groapa, le troncane deraiatoru spate, de ti mila de el.
    Dupa ce strica niste bicicleta o sa puna mana sa vada cum is toata chichitzele astea la bicicleta.
    Poti sa mergi cu un lant mii de km sau sa-l termini in cateva sute

  2. Si pe mine ma doare inima cand aud cum se forteaza schimbarea in sarcina, la deal. E ca la masina, nu poti schimba fara sa apesi pe ambreiaj. La bicicleta nu poti schimba cand o fortezi. De fapt poti, da nu e “sanatos”.

    Se poate schimba si la deal. Fortezi putin urcarea si apoi cand schimbi pedalezi usor pana se muta lantul.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.