TriChallenge Mamaia, cel mai mare concurs de triatlon de șosea din România, ajunge anul acesta la a 10-a ediție, una care se anunță a fi cea mai spectaculoasă de până acum. Vor fi trei zile de concursuri, un adevărat festival al triatlonului, unul care nu trebuie ratat.
Am stat de vorbă cu Vlad Stoica, manager general Smart Atletic, organizatorul competiției, care ne-a împărtășit cele mai recente noutăți legate de TriChallenge Mamaia 2018.
Ați dat drumul la înscrieri, roțile s-au pus în mișcare și TriChallenge se îndreaptă spre al zecelea an. Cu ce gânduri porniți la drum spre această ediție aniversară?
În primul rând, vrem să fie o ediție de neuitat, în care să sărbătorim tot ce s-a realizat pe parcursul a 10 ani.
Am adăugat două probe noi, Aquatlon și H3RO, pe distanță Half. Implicit, am extins durata evenimentului la trei zile.
Am cumpărat licență pentru trei campionate naționale: Half, Sprint și Aquatlon.
Încă două aspecte foarte importante, acesta va fi primul an în care vom face o campanie serioasă de promovare în străinătate și ne vom concentra mai mult pe crearea unei experiențe foarte plăcute și pentru însoțitori și spectatori.
Care va fi principala schimbare a TriChallenge, față de primele ediții?
Schimbări în bine au fost pe toate planurile, de la o ediție la alta, la capitolele comunicare, imagine, infrastructură și calitatea kitului de participare. Principala schimbare pe care o propunem în 2018 va fi proba H3RO.
Ce se întâmplă cu Ocean Lava? Ce v-a determinat să optați pentru versiunea locală și să organizați TriChallenge H3RO?
Au fost mai multe motive, iar cel mai important este că ne-am dat seama că noi putem să oferim un concept mai bun din punct de vedere al imaginii și comunicării pe plan internațional. Ocean Lava a fost o experiență bună, dar doar o etapă în evoluția noastră, care presupune construcția unui brand nou.
Pe de altă parte, nu am mai dorit organizarea acestui concurs în luna iunie din cauza aglomerației, iar în luna mai nu prea am avut opțiuni de dată pe plan local.
Care este valoarea investițiilor pe care ați făcut-o în 2017 pentru organizarea TriChallenge Mamaia și Ocean Lava România? Ce estimări aveți pentru 2018?
Cumulat, cele două evenimente au avut un buget de 150.000 euro, iar pentru 2018 estimăm peste 170. 000 de euro, dacă includem și valorile de barter.
În acest moment acoperiți toate distanțele posibile de concurs în triatlon, mai puțin cea de Full Ironman. Vă gândiți să introduceți și o astfel de probă?
Luăm în considerare și această probă, dar doar dacă va exista o soluție prin care să ducem traseul de ciclism către Corbu. Din păcate, acest aspect nu depinde de noi, ci de infrastructura pe care autoritățile o pot asigura în viitor.
Mihai Vigariu a fost imaginea Ocean Lava, va fi și imaginea TriChallenge Hero?
Anul acesta Mihai va avea un rol mai complex, va fi director sportiv în cadrul TriChallenge.
Crezi că TriChallenge va mai fi atractivă pentru concurenții din străinătate? În cadrul Ocean Lava vă bazați pe baza de date și conexiunile pe care le avea la dispoziție un brand internațional. Cum îi veți atrage pe străini în România?
Modul în care am pregătit și conceput brandul H3RO va fi mult mai atractiv decât Ocean Lava. Din păcate, Ocean Lava nu a livrat promovare internațională, așa cum a promis contractual. Între timp, noi am alcătuit o bază de date considerabilă, care sunt sigur că ne va ajuta foarte mult pentru a atrage concurenți străini. În plus, anul acesta vom lucra și cu o agenție din străinătate, care ne va promova evenimentul în Europa.