Mă uitam în contul de afiliat de pe 2Parale, la magazinul de biciclete Biciclop. Niciunul dintre bannerele lor nu a generat până acum vreo vânzare, doar clickuri. Aceeaşi situaţie există şi în cazul magazinului Moş Ion Roată, care aduce bicicletele Felt în România, nicio vânzare, doar clickuri.
Pentru a răspunde la întrebarea “De ce nu se vând biciclete online?”, m-am pus în locul clientului. Ce-mi oferă mie, clientul online, un magazin de biciclete din România? Nimic. Ofertele prezentate online sunt fix aceleaşi ca în magazinul fizic. Nu există nicio diferenţă, sunt aceleaşi preţuri, aceleaşi biciclete. Şi, atunci, de ce să cumpăr online, în loc să mă duc în magazin, unde pot să întorc bicicleta pe toate părţile? Păi, n-am niciun motiv. Dar poate că ăsta este şi scopul magazinului, să mă atragă în showroom-ul său şi să mă convingă acolo să cumpăr. Dacă o fac, adică dacă merg în magazinul fizic şi cumpăr de acolo o bicicletă, în urma unei informaţii care m-a “prins” online, tot comerţ online se numeşte.
Dar cred că business online ar trebui să însemne mai mult de atât. Chain Reaction Cycles, spre exemplu, cel mai mare magazin online de biciclete din lume, are oferte disponibile doar clienţilor online. Normal, este un magazin online, ce altfel de oferte ar putea să aibă altele decât online, nu? Nu e chiar aşa. Multe dintre bicicletele pe care le vinde se pot cumpăra şi din magazine fizice, poate chiar la oferte mai bune decât pe Chain Reaction Cycles. Există însă biciclete care nu se pot cumpăra decât de pe Chain Reaction Cycles. Magazinul online le vinde exclusiv online, nu se mai găsesc în altă parte. Exemplul cel mai la îndemână, bicicletele Vitus.
În România nu am văzut până acum o ofertă care să spună: cumpără exclusiv online şi ai o reducere de x%. În România încă ne aflăm în stadiul în care produsele afişate pe site nu corespund cu situaţia reală a stocului, care este actualizat online la câteva zile.
Ăsta este răspunsul magazinului de biciclete Veloteca?
Un magazin online nu trebuie neaparat sa aibe oferte mai bune decat magazinul fizic ca sa te determine sa cumperi. Si ca sa iti raspund la dilema o sa iti spun de ce comanda oamenii online biciclete:
– pentru ca nu vor sa piarda timpul pana la showroom
– pentru ca bicicleta le este livrata direct acasa, scutindu-i astfel de problema transportului
– pentru ca, daca nu le place bicicleta oricum o pot returna; din punctul asta de vedere chiar e mai avantajos sa comanzi online, oricum transportul e gratuit (cel putin la noi)
S-o stăpâneşti sănătos!
Am cumparat recent o bicicleta online, dar dupa ce am intors-o pe toate partile in “showroom” :))