Principalele cauze de producere a accidentelor rutiere în care au fost implicaţi bicicliştii anul acesta au fost neacordarea priorităţii de trecere vehiculelor şi neasigurarea las schimbarea benzii de circulaţie. Aţi citit acest lucru într-un material pe care biciclistul.ro l-a prezentat în exclusivitate.

Poliţia Română are câteva recomandări adresate bicicliştilor de pretutindeni, luate după litera legii.

Art. 160 din Regulamentul de aplicare al Ordonanţei de Urgenţă aGuvernului nr. 195/2002 republicată, cu modificările şi completările ulterioare prevede:

  • Bicicletele trebuie conduse numai pe un singur rând, atunci când circula pe drumul public;
  • Dacă pe direcţia de deplasare există o pistă pentru biciclete, semnalizată ca atare, bicicliştii sunt obligaţi să circule numai pe această pistă. Se interzice circulaţia altor participanţi la trafic pe pista pentru biciclete;
  • Se recomandă ca, în circulaţia pe drumurile publice, biciclistul să poarte cască de protecţie omologată.

”Conform art. 161 din Regulamentul de aplicare al Ordonanţei de Urgenţă aGuvernului nr. 195/2002 republicată, cu modificările şi completările ulterioare:“

(1) Se interzice bicicliştilor să:

  • să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia “Accesul interzis bicicletelor”;
  • să înveţe să conducă biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate
  • să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor
  • să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale
  • să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate
  • să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora
  • să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul
  • să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;
  • să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce poate fi folosit
  • să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic
  • să circule pe aleile din parcuri sau din grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor
  • să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 (…)
  • să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă
  • să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor
  • să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau pe moped
  • să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga
  • să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent-reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă
  • să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.

(2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate.

Art. 14 din Regulamentul de aplicare al Ordonanţei de Urgenţă a Guvernuluinr. 195/2002 republicată, cu modificările şi completările ulterioare prevede că:

În circulaţia pe drumurile publice bicicleta trebuie să fie:

  • prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace
  • prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie
  • dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor
  • echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare
  • echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spiţele rotilor.”

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

2 thoughts on “Ce recomandă Poliţia Română biciciliştilor”
  1. Ce recomanda biciclistii Politiei Romane … sugerati autoritatilor sa delimiteze pistele de biciclete dupa modelul tarilor europene … si nu vor fi atatea accidente. In plus in Olanda PRIORITATEA SE DA BICICLISTILOR … NU INVERS.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.