Asics, un brand despre care majoritatea sportivilor vorbesc la superlativ, a reuşit să o dea în bară rău de tot la la un popular concurs de alergare organizat sâmbătă, 1 noiembrie 2014, în Centrul Vechi din Bucureşti.

E vorba de Halloween Old Town Race, un concurs pe care l-am recomandat şi noi şi pentru care au plătit participarea 255 de concurenţi la proba de 10 km şi încă 220 la proba de 5 km.

Cu ce s-a făcut Asics de cacao? N-au livrat produsele pe care organizatorii le anunţaseră în kitul de participare şi care fuseseră pentru mulţi motivul înscrierii la concurs. E vorba de mânecile de compresie Asics, care ar fi trebuit să se afle în kitul de participare pentru proba de 10 km şi de nişte gulere – le zice buff – tot marca Asics, care se aflau în kitul de participare pentru cei înscrişi la proba de 5 km.

Kit-10KMKit-5KM

Multă lume s-a entuziasmat, mai ales în condiţiile în care organizatorii evenimentelor sportive de la noi oferă la concursuri doar tricouri tehnice. Aproape 500 de oameni au plătit taxa de participare ca să afle, cu două zile înaintea zilei de concurs, că nu vor mai primi produsele Asics din kitul de participare.

 În urma unor probleme de logistică la depozitul Asics din Italia, nu s-a reuşit livrarea comenzii ce conţinea produsele incluse în kitul de participare. Ne cerem scuze în faţa organizatorilor şi participanţilor şi ne asumăm responsabilitatea totală pentru această situaţie nefericită – Asics România

N-am înţeles ce înseamnă că-şi asumă responsabilitatea totală, pentru că nu au compensat în niciun fel gafa logistică pe care au făcut-o. N-au dat mânecile şi gulerele Asics nici după competiţie, când comanda ar fi putut ajunge în România.

Gafa este cu atât mai mare cu cât organizatorii Halloween Old Town Race au achiziţionat produsele Asics cu un avans de şase săptămâni. Ce zic orgnizatorii concursului, cărora nu le găsesc nicio vină pentru această situaţie:

Asics România ne-a asigurat în permanenţă, până acum 24 de ore (n.r. cu două zile înainte de concurs), că TOTUL este în regulă cu această comandă şi nu există vreun risc să nu ajungă în timp util.

Puşi în faţa faptului împlinit aveam două opţiuni: renunţăm de tot la produsul ASICS sau încercăm să oferim ceva în schimb. Suntem conştienţi că tricoul nu oferă aceeaşi satisfacţie precum mânecile de compresie, însă cu 48h înainte de eveniment opţiunile sunt limitate (stocuri, măsuri, branding etc).

Mă gândesc cum ar fi reacţionat un brand precum adidas sau Nike în faţa unei asemenea situaţii. Mi s-ar fi părut potrivit ca Asics România să găsească totuşi o soluţie de compensare, mai ales că era vorba de un public cum nu se poate mai ţintit: sute de alergători! Nu cred că n-ar fi putut oferi un discount ulterior la produsele Asics tuturor participanţilor la Halloween Old Town Race. Ar fi însemnat mult mai mult decât scuzele ieftine pe care le-au oferit, scuze fără acoperire.

Halloween Old Town Race - start

 

Comentarii