Vlad Stoica - presedintele FRTRI

Ați aflat probabil că H3RO, cel mai popular concurs de triatlon șosea din România, va avea loc în primul weekend din luna octombrie, o perioadă atipică pentru o astfel de competiție.

Am stat de vorbă cu organizatorul H3RO, Vlad Stoica, care ne-a spus cum se va schimba competiția și care au fost motivele pentru care aceasta a fost amânată.

De ce așa de târziu, în octombrie?

Este foarte important să nu avem public și în 19-20 septembrie încă mai sunt oameni la mare, cu programul litoralul pentru toți. În plus, traficul auto va fi mult mai redus și, nu în ultimul rând, sunt așteptări din partea autorităților ca după 10-15 septembrie curba infectărilor să coboare foarte mult.

Nu va fi prea rece apa?

Eu cochetez cu ideea de a muta evenimentul în octombrie de mai multă vreme și am monitorizat temperatura apei și a aerului din ultimii cinci ani. Până acum, apa nu a fost niciodată sub 18 grade, iar temperatura aerului sub 20 de grade în primul weekend din octombrie. Cu siguranță, neoprenul va fi recomandat.

Pe ce traseu va fi organizat concursul? Am auzit zvonuri că traseul de bicicletă va fi mutat pe promenadă, unde carosabilul este făcut din carămizi.

Va fi organizat pe același traseu, ca și anul trecut. Mai avem nevoie de o sumă mare de bani ca să putem închiria gardurile necesare, pentur separarea sensurilor de mers, circa 7 km liniari de gard x 1,4 euro pe metru pătrat + manipularea încă vreo 3.000 de euro, asta însemnând în total aproximativ 12.800 de euro, fără să adăugăm închirierea de toalete. Siguranța este pe primul loc, dar în cazul nostru costă foarte mult.

Care va fi numărul maxim de concurenți admiși?

Deocamdată, numărul maxim de concurenți va fi 500, adică 125 pe probă. Vedem după data de 10 septembrie cum stăm cu numărul de infectați și ce reglementări vor mai apărea, poate mai extindem.

Concursul își păstrează aceleași condiții? Ce se modifică?

Tipul de start va fi roll, la bicicletă se va merge în sistem de contra timp și nu avem voie cu public. Practic vom aplica regulamentul ITU.

În rest, vrem să păstrăm același traseu ca anul trecut. Este posibil ca traseul pentru proba supersprint să se facă pe promenadă, dar asta stabilim după 1 septembrie.

Mai aveți sponsorizări?

Din păcate nu, deocamdată nimic. Am pierdut toate sponsorizările, iar Primăria nu are cum să finanțeze în condițiile actuale. Nu pot să-i condamn pe sponsori, dimpotrivă, sponsorii noștri de tradiție vor primi în continuare expunere în competiția noastră, în semn de respect pentru ajutorul primit în trecut, la fel și Primăria Municipiului Constanța. Financiar, în acest moment stăm foarte slab, dar avem mici speranțe și promisiuni de la oameni care vor să ajute și să se implice.

În ce va consta kitul de participare?

ÎN afară de numărul de participare, abțibilduri de competiție, cască și cip de cronometraj nu putem promite nimic. Va fi foarte auster. Nu avem din ce. În acest moment, chiar și cu reducerea maximă a cheltuielilor suntem pe minus cu 14.000 de euro, Personal sunt și eu dispus să îmi asum o parte din această sumă pentru a putea organiza competiția. Consider că este foarte important pentru comunitatea noastră să organizăm. Aceste campionate naționale sunt foarte importante.

Cine dorește să se înscrie pentru un kit de participare bogat îl sfătuiesc să nu o facă anul acesta, pur și simplu nu avem din ce.

Îmi doresc foarte mult să dăm medalie turnată și sper să fac rost de bani pentru asta, mai mult nu cred că am cum decât dacă găsim un partener să ne ofere tricourile.

Sunt vremuri atipice și sper ca participanții să înțeleagă asta.

Care este poziția autorităților?

Ne susțin cu partea de autorizări, își doresc ca această competiție să aibă loc, dar nu pot finanța, practic nu le permite legea să finanțeze o competiție fără public. Înțeleg perfect situația lor.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE