Prima imagine care mi-a venit în minte atunci când mi s-a propus să scriu despre imunitatea de toamnă a fost cea a mamei. Presupun că nu sunt singurul din generația mea în familia căruia toamna însemna forfotă gospodărească, adică bucătăria se transforma într-o mică fabrică de provizii pentru iarnă, care producea tot felul de bunătăți pline de “vitamine și principii”, vorba mamei.

Îmi aduc aminte că mama stătea zeci de ore în bucătăria ce se umplea de oale și crătiți și de pe ușa căreia ieșeau tot felul de mirosuri îmbietoare, de vinete coapte, suc de roșii proaspăt fiert, ardei copți și multe altele. Cămara noastră se umplea cu zeci de sticle de suc de roșii cu ardei gras și verdeață, borcane cu zacuscă, gem de prune, dulceață de vișine sau borcane cu murături, castraveți și gogonele. Și cam asta însemna pentru noi imunitatea de toamnă, în toiul iernii puteam să desfac o sticlă de suc de roșii și s-o beau pe nerăsuflate.

Acum se găsesc legume și fructe proaspete chiar și în timpul iernii, importate de peste mări și țări, unde toamna și iarna sunt mai blânde ca un urs panda. E plin Internetul de articole pline de sfaturi, care ne învață cum să ne întărim sistemul imunitar înainte de iarnă, ce să mâncăm, cum să mâncăm, cât să mâncăm etc. Există tot felul de diete, care mai de care mai bune și mai recomandate. Mie mi-a atras atenția o dietă în mod deosebit, dar nu-i despre imunitatea de toamnă, ci despre o viață lungă, lungă, lungă :). Este vorba despre dieta Okinawa, folosită de japonezi, care trăiesc frecvent peste 100 de ani.

Ceea ce mulți dintre noi uită este faptul că un regim alimentar sănătos NU-ți va aduce imunitatea mult dorită. Nu este suficient, trebuie completat cu un stil de viață sănătos, iar pentru mine asta nu înseamnă decât un singur lucru: SPORT. Alergare, ciclism, înot, tenis, fotbal cu prietenii, fă orice, numai fă mișcare în mod regulat și nu vei avea probleme de sănătate.

De ani de zile nu mă mai îmbolnăvesc. Răcesc și eu ca tot omul, dar mereu îmi revin repede. Îmi curge un pic nasul, strănut, beau un ceai fierbinte, iau o aspirină și asta e, m-am vindecat. N-am mai făcut temperatură de nu mai știu când. Serios! Eu alerg și când sunt răcit, transpir abundent și parcă iese boala din mine. Vă spun, cea mai bună întărire a sistemului imunitar este sportul.

N-am să vă vorbesc despre proteine, despre rapiță, despre fructe oleaginoase, despre Omega 3 și Omega 6, despre grăsimi rele sau despre ceaiuri minune. Faceți sport, mâncați normal și veți în formă maximă.

Dacă legumele, sucurile din legume și sportul nu vă sunt străine, SLooP a pregătit pentru voi gama VEGI: 3 power shot-urile colorate îndrăzneț, care te energizează cât ai spune…turmeric!

Cele trei minunății pline de energie sunt:

NEATZA VEGI Power Shot: iarbă de grâu, spanac, țelină și spirulină – pentru antrenamentul de dimineață. Cu el vrei să-ți începi ziua, îți dă un start optim. Alte calități: recomandat pentru performanță, pentru oxigenare celulară și, nu în ultimul rând, pentru detoxifiere.

TONIQ VEGI Power Shot: turmeric, spanac, castravete și kale – pentru porția de energie de la ora 16:00. Este imunizant, hrană optimă pentru celule, ajută la regenerare, te apropie de țara unde există tinerețe fără bătrânețe :).

CURAJ VEGI Power Shot: sfeclă roșie, ghimbir, piper cayenne și lime – pentru recordul de seară la kilometrii din parc. Pe lângă sănătate (cu gust picant), îți dă vigoare și zvâc :).

Sloop Vegi - imunitate de toamna
Foto by Teodora Teican

 

Comentarii

Dacă tot ai ajuns la sfârșitul articolului, aș vrea să-ți mai rețin atenția două secunde. Biciclistul.ro este un blog independent, susținut din resurse proprii. De aceea, orice contribuție venită din partea cititorilor este binevenită, mă va ajuta să generez conținut original și de calitate. Cum poți ajuta? Cu o mică donație lunară, de 1$, 3$, 5$ sau orice sumă vrei tu. O poți face aici:  https://www.patreon.com/join/biciclistul?. Mulțumesc anticipat!