Bere si alergare

Sâmbătă seara m-am hidratat împreună cu un prieten timp de vreo patru ore, am dezbătut subiecte de actualitate și am băut vreo șase beri. Evident, a doua zi dimineață nu mai aveam niciun chef să alerg, dar telefonul și-a făcut datoria și a activat alarma pe care scria “long run-ul de duminică”. Nu m-am ridicat din pat, n-aș fi făcut-o nici pentru cea mai dulce promisiune, dar mi-am promis că voi alerga spre seară.

M-am ținut de cuvânt, cu toate că în ultimul timp nu-mi mai place absolut deloc să alerg după ce se lasă întunericul. Aveam de alergat 9 km, așa scria pe planul meu de antrenament generat de myasics.com. Trebuia să alerg lejer, cu o medie între 5:20 și 4:45 și, sârguincios cum sunt, am stors o medie de 04:53 min/km.

Însă, nu m-am simțit bine. Mă sufocam, nu puteam respira, îmi simțeam inima în gât, eram ca o mașină fără combustibil turată la maximum. Am avut average heart rate 158, cu un vârf de 169, dar m-am simțit ca și cum aș fi respirat într-o pungă. Eu zic că berea a fost de vină, deși era la draft :). Ați avut experiențe similare?

Am tras cu ochiul și la ce spun prietenii de la Runner’s World. Berea e bună, în principiu, potrivit spuselor lor. Ca și vinul, berea conține etanol, care ne scade colesterolul ăla nasol (LDL) și ne crește colesterolul ăla bun (HDL).

Tot berea te ajută să previi pietrele la rinichi – CONSUMATĂ CU MODERAȚIE! Șase beri în patru ore sunt prea multe? 🙂 Să mai menționez și faptul că berea ne întărește oasele?

Concluzia Runner’s World:

Thanks to the health benefits, nutrients, and water content, beer can absolutely fit into a runner’s diet, whether you’re relaxing after a workout or loading up–on carbs, not brewskis–before a big race. But remember the rules: Alcohol isn’t for everyone, and at the end of the day moderation is key.

Comentarii