The Wall este concursul de ciclism șosea care mi-a dat fiori de groază acum patru ani, din cauza monstruoasei urcări numită Sultanul, cea mai dură cățărare din zona Pucioasa. Este relativ scurtă, are în jur de 1,3 km, dar cu pante între 20 și 30% pe alocuri. Dacă nu ești antrenat, cât de cât, pui piciorul jos pe această urcare, nu reușești s-o duci pe bicicletă. Ambreiajul se încinge ca un vulcan, iar mașina geme și ea pe rampele de la Sultanul, darămite omul.

În 2019, la prima mea participare la The Wall, aveam ca obiectiv suprem să nu pun piciorul jos pe Sultanul. N-am reușit. E adevărat, în acel moment bicicleta mea nu avea un raport prietenos cu urcările (39/25). Alex Ciocan, organizatorul, era de părere că îmi va fi foarte greu să stau pe bicicletă pentru că, citez, ”ești bartamai omul!”.

Am scris atunci că ”a fost, într-adevăr, o urcare dureros de abruptă, chinuitoare și parcă nesfârșită. Inima îmi bătea nebunește, mai să-mi spargă pieptul, iar timpul, ca și mine, părea că s-a oprit în loc. Aproape că m-am văzut de undeva din exterior, de sus, cum încerc neputincios să pedalez și nu reușesc. Am tras cu toată forța mea de ghidon, de pedale și de suflet, dar atât s-a putut”.

Am revenit la The Wall și în 2020, cu altă bicicletă. Urcarea mi s-a părut la fel de dureroasă, la fel de abruptă și chinuitoare, dar știam că nu-i nesfârșită, acum știam unde începe și unde se termină, am rămas conectat în realitate, lipit de șosea, hotărât să nu cedez oricât de greu mi s-ar părea. Și am reușit, n-am mai pus piciorul jos, ajutat și de un pinion de 32.

Emilian Nedelcu - Road Grand Tour - The Wall - Sultanul
Foto: Radu Cristi

Următoarea participare la Sultanul a fost în 2022, la tura lungă. Nu știu ce a fost în capul meu de m-am înscris la acea probă, dar am regretat amarnic. Eram slab pregătit, m-am clasat printre ultimii, iar la a doua urcare pe Sultanul am avut niște crampe groaznice, care m-au făcut să mă dau jos de pe bicicletă și aproape să plâng de durerea care parcă nu se mai termina. Nici nu vreau să-mi mai amintesc acele momente.

Prin urmare, am revenit la tura scurtă în 2023.

Mi-a mai fost frică de Sultanul? Nu! Anul acesta cred că am cei mai mulți kilometri pedalați din ultimii cinci ani, mă îndrept spre 7.000 km, cu diferență de nivel de aproape 50.000 metri. M-am simțit în siguranță. Mai mult, cel mai mare pinion al bicicletei mele are 34 de dinți, îmi permite să pedalez pe pante chiar și mai îndârjite decât cele de la Sultanul.

Anul acesta nu Sultanul a fost preocuparea mea, ci rezultatul la nivel general. Mi-am dorit să-mi bat cifrele înregistrate până acum: timpul general, viteza, wații, totul. Am reușit, dar tot nu sunt mulțumit, pentru că nu am putut să stau cu primul pluton. Mi-a lipsit explozia pe care trebuia s-o am chiar la început, pe o urcare de câteva sute de metri. Acolo ar fi trebuit să mă țin de cei fruntași, dar nu am reușit, am dat distanță și așa a rămas până la sfârșitul cursei.

Am reușit însă să mă lipesc de un grup, alături de care am stat până când a început urcarea Sultanul, adică până pe la km 23. Acolo s-a rarefiat atmosfera. Unii au luat-o înainte, fiind mai țânțărei decât mine (dar și mai bine pregătiți pentru urcări), alții au rămas în urma mea – chiar m-am mirat că pot depăși și eu pe cineva pe urcare.

În vârf, m-am trezit singur. După o perioadă m-am mai lipit de unul, doi cicliști, însă în general pe urcări rămâneam cam singur. După Sultanul mai urmează o urcare, care din punct de vedere al efortului este mai grea, pentru că este mult mai lungă, începe pe la km 33 și se termină pe la km 37. Și acolo m-am chinuit, tot singur. După aceea ești într-o continuă coborâre până la km 54, când mai ai un hop de urcat și se termină cursa.

Road Grand Tour - The Wall 2023 - profilul cursei

Pe coborâre m-am simțit cel mai bine, 90 kg la vale și un pic de presiune în pedale mi-au adus viteze bune. Acolo s-au lipit de mine câțiva concurenți, au stat la plasa mea, unul chiar mi-a mulțumit după cursă.

Tabel comparativ

The Wall 2023The Wall 2022The Wall 2021
Timp 1:51:46 1:57:18 1:59:39
Viteză medie 29,9 km/h28,9 km/h28,2km/h
Viteză maximă67 km/h62,9 km/h66,3km/h
Puls mediu155 bpm151 bpm154 bpm
Puls maxim180 bpm178 bpm174 bpm
Cadență medie82rpm80 rpm73rpm
Putere medie258 W228 W
Putere maximă870 W691 W
Putere normalizată290 W260 W

Date extrase din Garmin

Impresii generale

Asfaltul a fost foarte bun, cred că cel mai bun de până acum. Au fost și câteva gropi pe traseu, dar prea puține ca să influențeze impresia. Una dintre ele, pe care am numit-o Wallguța, era chiar simpatică.

Am botezat-o Wallguța

Traficul auto nu a fost restricționat în niciun grad, în timpul concursului ne-au apărut mașini în față, ceea ce a creat emoții. A fost neplăcut mai ales la început, când strada era ocupată de mulți cicliști și nu aveai vizibilitate. Ar fi fost de ajutor o mașină de poliție care să deschidă calea și să să curețe puțin drumul.

Logistica nota 10. Am preluat rapid kitul de participare și numărul de concurs – e adevărat, am ajuns și mai devreme. O sugestie pentru organizatori, dacă nu le prea greu: declarațiile de participare să poată fi semnate online. Se face economie de hârtie și timp.

Concurenți civilizați. Cel puțin în jurul meu n-am văzut niciun incident, nu s-a căzut, n-a existat nicio agresiune de niciun fel. Țin să menționez acest aspect pentru că la alte curse se dau coate, se pedalează agresiv și fără nicio preocupare pentru siguranța celor din jur.

Mâncare bună la finish. Se vede că în echipa de organizare e Alex Ciocan, fost ciclist de performanță. Am mâncat slăninuță, ceapă, brânză, arde și cârnați. Totul a fost delicios.

Impresii legate de clasament

  • M-am clasat pe locul 34 la nivel general (rezultate aici), din 141 de finisheri și pe locul 10 din 49 la categoria de vârstă 40-49 ani. Timpul meu oficial a fost 01:49:48. A fost un timp mai bun decât al tuturor fetelor (15 la număr) :);
  • Ionuț Petrescu, colegul meu din Unstoppable Sport Club, a făcut o cursă excelentă, reușind să se claseze pe locul 7 la nivel general și pe locul 2 la categoria sa de vârstă. Felicitări, Ionuț!
  • Cel mai în vârstă concurent avea 71 de ani. Numele său este Nicolae Tatulea și a trecut linia de finish pe locul 63 la nivel general, după 01:59:33.
  • Jos pălăria pentru Costin Viorel Comșa! A fost singurul concurent de la categoria ”paraciclism”. De fapt, în clasament nu a existat o astfel de categorie, dar el a concurat oricum. S-a clasat pe locul 105 la nivel general, după 02:21:02. Am văzut niște imagini impresionante filmate de pe bicicleta sa, când roata din față îi derapa pe Sultanul. Nu s-a lăsat. A reușit singur!

Mihai Petcu, care s-a clasat pe 10 la general, a filmat cursa sa. Vă faceți o idee despre cum a fost concursul. Abonați-vă la canalul lui de YouTube, veți găsi acolo imagini din cursele la care participă, destul de multe la număr.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

This will close in 0 seconds