Andrei Rosu interviu

Andrei Roșu e deja în drum spre Ironman Țara Galilor, unul dintre cele mai grele concursuri de Ironman din Europa, cu o rată de abandon de 13%, parcă.

Andrei estimează că va termina concursul în aproximativ 17 ore. Acum câteva zile l-am luat la întrebări, despre cum s-a pregătit pentru acest concurs și care-i starea lui de spirit.

Andrei Rosu happy

Este primul tău Ironman. Cât te-ai pregătit (ore, kilometri calorii) și ce ți s-a părut cel mai greu?

Calculul este relativ simplu. În ultimele 12 luni, de când m-am apucat de lecții de  înot și mi-am luat bicla, am parcurs:

  • alergare: 70 km / săptămână
  • bicicletă: 200 km / săptămână (cu excepția ultimei luni, când am urcat la 300)
  • înot: 8-10 km / săptămână

Nu am calculat numărul de calorii, dar ‘ard’ în jur de 1.000 / oră (la antrenamente)

Bănuiesc că alergarea rămâne în continuare proba ta favorită. Totuși, având în vedere distanțele care trebuie parcurse în cadrul acestor competiții de Ironman, tot alergarea crezi că va fi punctul tău forte? Dar punctul slab?

Punctul forte va rămâne, cu siguranță, alergarea. La  half-ul de la Mallorca am observat o mulțime de concurenți care mergeau în loc să alerge, ceea ce m-a ajutat să recuperez o grămadă de timp.

Punctul slab: categoric înotul, unde am progresat cel mai lent. Iar la bicicletă stau destul de slab la partea tehnică. Pot repara avarii minore (schimbare de cauciuc, înlocuit zale de lanț etc), dar o problemă mai serioasă m-ar lăsa pe marginea drumului.

Poți să-mi detaliezi antrenamentele de bicicletă? Cum ți se pare bicicleta Felt pe care mergi acum? Am văzut că vei închiria bicicleta acolo, tot Felt. De ce ai rămas tot la brandul ăsta? Scrie pe el triatlon sau ce?

La biclă mă antrenez în proporție de 80% pe trainer. În timpul săptămânii este mai practic să am o sesiune intensivă de o oră, în casă, decât să pierd o oră încercând să ies din oraș. În plus, pot simula excelent urcările.

În weekend, obligatooriu dau o tură de 90-100 km. Duminică urmează, în premieră, un 200.

Felt-ul actual (B16), deși este un entry level, mi se pare mult peste performanțele mele actuale.  Nu am grad de comparație, pentru că nu am mai mers pe alte biciclete de triatlon. Am un parteneriat cu Felt (Moș Ion Roată) și, deși nu mi-a impus nimeni contrariul, mi se pare de bun simț să închiriez tot Felt, dacă găsesc :).

În plus, Fet este un brand de top, deci nu are de ce să îmi fie rușine.

La ce costuri totale vei ajunge cu Ironman Țara Galilor?

Costuri… mai mult decât anticipasem sau decât  mi-aș fi dorit…Marea Britanie este foarte scumpă, iar faptul că nu există zbor direct
a mai adaugat niste sute de euro:

  • Taxa de înscriere + poze pe traseu 425 lire;
  • Cazare 4 nopți: 420 lire
  • Transfer Cardiff – Tenby și retur: 100 lire
  • Închiriere bicicletă: 100 lire
  • Asigurare medicală: 10 euro
  • Avion: 620 euro

Deci, în total vreo 1000 de lire sterline și vreo 600 de euro, La care mai trebuie adăugat costul mâncării și a altor ‘cheltuieli diverse’, care sunt sigur ca vor încărca nota de plata cu alte cateva sute de euro. Sper să merite!!

Și eu sper să merite, Andrei, și îți țin pumnii să termini cu bine această încercare.

Ironman Wales from dayslikethis on Vimeo.

By Emilian Nedelcu

Editor Biciclistul.ro | emilian.nedelcu@gmail.com | 0724.479.508 | FACEBOOK | | YOUTUBE

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.