Emilian Nedelcu - vacanta Bulgaria 2016

Dacă nu ai răbdare să asculți, poți citi.

Bine te-am regăsit la un nou episod din cadrul jurnalului despre antrenamentele mele pentru TriChallenge Hero, cel mai greu concurs de triatlon din cariera mea de sportiv amator. Marea încercare va fi în luna septembrie a acestui an, când voi avea de înotat 1,9 km, de pedalat 90 km și de alergat 21 km.

Am început antrenamentele în decembrie 2017, sub coordonarea lui Flabio Carmona, antrenor de triatlon care nu cred că mai are nevoie de nicio prezentare. Pentru cei care chiar nu au auzit de el, vă spun atât: a antrenat mai bine de 10 ani lotul național de triatlon din Cuba.

Revenind la antrenamene, până acum am parcurs cinci săptămâni de antrenamente și încep să mă simt din ce în ce mai bine. În mare, mă antrenez în fiecare zi, mai puțin în ziua de luni, când am pauză. Antrenamentele sunt ok, mă obosesc, dar nu mă extenuează. Nu mai fac febra musculară, ceea ce înseamnă că a început să se înfiripe o oarecare formă fizică.

Deocamdată alerg cu preponderență în zona 2, adica într-un ritm care îmi permite să respir normal și să mă concentrez asupra poziției și pașilor pe care-i fac în timpul alergării. Am observat, spre exemplu, că am tendința de a mă înclina  în lateral, stânga/dreapta, ca un marinar pe vasul leganat de valuri. Încerc să-mi corectez această mișcare, dar nu-i ușor, mai ales pentru că trebuie să mă concentrez permanent la asta, altfel începe din nou balansarea.

Până acum, cele mai grele mi s-au părut antrenamentele la ciclism. Nu-i ușor să stai două ore în sa, pe home trainer, să pedalezi în continuu. Mă doare fundul rău de tot, mai ales spre final, când nu-mi mai găsesc poziția. Mă ridic în picioare, mă așez din nou în șa, stau câteva minute și iar simt nevoia să mă ridic. Mă bucur că nu-mi mai amorțește spatele, cum mi se întâmpla anul trecut, când pedalam mai mult de o oră.

Ca și la alergare, nici la ciclism nu depășesc zona 2 a ritmului cardiac. Chiar și așa, nu mi se pare ușor să ajung la puls de 130, acolo unde începe zona 2 la mine și să rămân acolo timp de doua ore.

Mi-am propus ca în fiecare episod al acestui jurnal să împărtășesc și antrenamentele pe care le-am avut de facut, poate cineva va găsi inspirația de a se antrena mai bine sau de a pune întrebări suplimentare.

Luni am avut zi de pauza.

Marți am avut de alergat o oră în zona 2.

Miercuri am avut sesiune de ciclism, 1h45m. Cum s-a împărțit: 20 de minute încălzire, 40 de minute pedalare alternativă cu un singur picior (1min dreptul, 1 min stângul, 3 minute ambele), pe urmă 35 de minute în zona 2 și 10 minute cool down, dezîncălzirea.

Joi am avut alergare. 10 minute încălzire, 20 de minute în zona 2, după care 20 de minute de alergare combinată, zona 2 cu zona 3 – trei minute în zona 2, 1 minut în zona 3, iar la sfârșit, 10 minute de alergare în zona 2.

Vineri a fost iarăși ciclism, 1h50 min. Au fost 10 minute de încălzire, cu pedalare între 70 și 90 de rotații pe minut. Pe urmă, timp de 30 de minute a trebuit să pedalez 1 minut la 80 de rotații, 1 minut la 90 de rotații și 1 minut la 100 de rotații. Au urmat 30 de minute de pedalare alternativă, în picioare și în poziția șezut. Două minute ridicat, trei minute jos.

Următorul bloc a constat în 30 de minute de pedalare cu un singur picior, alternativ, 1 minut un picior, un minut celălalt, trei minute ambele. La sfârșit am avut 10 minute de dezîncălzire.

Sâmbătă am avut din nou sesiune de ciclism, 2 ore în zona 2.

Duminică a fost alergare, 1h15 min în zona 2.

Aștept cu nerăbdare săptămâna a șasea, Flabio mi-a trimis deja planul, voi reveni săptămâna viitoare cu impresiile mele.

Comentarii