Anul trecut am avut ocazia să mă joc cu MiVue Drive 65 LM, un navigator GPS auto care te ghidează să ajungi din punctul A în punctul B, dar este dotat şi cu o cameră video performantă, ce înregistrează filmele la o rezoluţie de 1080p (Full HD), la 30 de cadre pe secundă (La eMAG costă puţin peste 1.100 de lei).
Impresiile mele
- Are ecran uriaş(6,2 inch) şi mi-a plăcut asta. Vezi bine drumul, nu ratezi nici cele mai complicate intersecţii, mai ales în zonele prin care nu ai mai fost şi eşti nesigur cum să te încadrezi.
- Hărţile nu sunt perfecte. Eu l-am folosit doar în Bucureşti şi cel puţin o dată nu mi-a găsit o stradă. Altfel, e ok că la achiziţie dispozitivul are ce hărţi vrei tu din Europa, iar acestea primesc actualizări forever.
- Are un sistem de asistenţă a şoferului, o chestie care se numeşte ADAS, care în oraş esde de-a dreptul enervantă. Există două funcţii, una te avertizează dacă părăseşti involuntar banda, cealaltă când te apropii prea mult de maşina din faţa ta şi există pericolul unei coliziuni frontale. Sunt funcţii pe care le găsesc utile la drum lung, dar prin oraş nu are rost să le ţii activate, pentru că la fiecare stop eşti avertizat că o să intri în cel din faţa ta. În ceea ce priveşte banda pe care circuli, cel puţin în Bucureşti, device-ul este într-o continuă derută, te avertizează prea des că ieşi de pe drum, deşi n-o faci. Asta o fi din cauza faptului că străzile din Bucureşti nu sunt prea bine trasate sau nu sunt trasate deloc.
- Calitatea înregistrării video este bună. Am rămas impresionat, imaginile sunt înregistrate la o rezoluţie de 1080p, 30 de cadre pe secundă, iar fişierele sunt stocate pe cardul de memorie dedicat (device-ul are două sloturi pentru SD). Camera video are obiectiv din sticlă cu câmp de vizualizare larg, de 140 de grade, cu diafragmă F1.8, prinde tot ce trebuie să prindă şi cred că e de mare ajutor în cazul în care eşti implicat într-un accident auto frontal. Din fericire, n-am avut niciun accident.
- Camera video înregistrează super ok pe orice timp, zi, noapte, ceaţă, ploaie.
- Bateria este inutilă. Nu ştiu dacă dispozitivul pe care l-am primit eu era nou sau intens utilizat, însă bateria nu ţinea mai mult de un minut. Am folosit MiVue Drive 65 LM doar conectat la sursa de curent.
- Ecranul nu se încinge. Ştiţi cum e smartphone-ul la drum lung, cu Waze, nu? Îţi faci ouă ochiuri pe el. MiVue nici măcar călâi n-a fost, ecranul a rămas rece ca gheaţa.
- Sistemul de prindere cam tricky. Unitatea se prinde de parbriz, cu un braţ cu ventuză. În ciuda unei funcţii speciale, care te ghidează cum să poziţionezi GPS-ul la bordul maşinii, te chinui s-o pui cum trebuie.
- În schimb, ventuza ţine bine, n-o clinteşti de-acolo orice ai face.
- Nu e de lăsat în maşină, decât dacă ţii maşina în garajul tău propriu şi personal. Altfel, e prea mare, iese prea mult în evidenţă ca să nu tenteze hoţii.
- Şi ca să răspund întrebării unui cititor, MiVue Drive 65 LM nu poate filma decât prin intermediul unei singure camere video, cea încorporată. Nu poţi conecta o cameră suplimentară, pe care s-o pui în spatele maşinii.
- Sistemul de asistenţă vocală este util şi disponibil în limba română, doar că nu rosteşte corect toate cuvintele din limba română. “şoseaua” este “oseaua”, “Brâncuşi” este “Brâncui”. E ciudat că unele cuvinte care conţin litera “ş” ştie să le spună, cum ar fi “luaţi prima ieşire”. Oricum, m-am obişnuit repede cu aceste defecte de vorbire, n-a fost niciun caz în care să nu înţeleg sau să deduc cuvântul indicat.
- Nu ştie să zică, ca Waze, unde sunt poliţişti, îţi arată în schimb ce limită de viteză ai şi pe unde sunt camere video de securitate, montate pe stâlpii de pe marginea drumului.